[Vista] Slaapstand andere resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03 21:23

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik heb sinds eergisteren een Dell Laptop (9400) met Vista.
Alles werkt lekker, behalve de slaapstand.

Naar slaapstand gaan werkt perfect. Gewoon schermpje neerklappen en klaar.
Maar wanneer ik het open klap dan is ie ineens op een andere resolutie.
Nu heb ik op internet gevonden dat je het via een andere programma kan doen (reslock), maar is hier geen andere manier voor?

Enne...als je in slaapstand bent, dan staat alles uit. En kan je ook niet meer downloaden. Maar hoe zorg ik ervoor dat ik gewoon kan blijven downloaden zonder dat het teveel stroom kost?

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:42:
Enne...als je in slaapstand bent, dan staat alles uit. En kan je ook niet meer downloaden. Maar hoe zorg ik ervoor dat ik gewoon kan blijven downloaden zonder dat het teveel stroom kost?
Door bij energiebeheer ervoor te zorgen dat ie niet gaat slapen maar aan blijft.... ik noem maar wat hoor :? Slapen en downloaden gaat nou eenmaal niet samen....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 14:44 ]

Verwijderd

Gaat wel maar daar heb je een speciaal mobo nodig. Asus heeft zo'n feature, die heet AI-Nap. Alhoewel dat niet echt een "slaapstand is".

Volgens de Asus site:
"AI Nap
Minimize noise and power consumption when temporarily away!
With AI Nap, users can instantly snooze your PC without terminating the tasks. System will continue operating at minimum power and noise when user is temporarily away. It keeps downloading files or running applications in quietest state while you´re sleeping. Simply click keyboard or mouse, you can swiftly wake up the system in few seconds."

Verwijderd

Het enigste waar je op kunt besparen is het verbruik van het scherm aangezien die uit kan maar voor de rest heb je alle onderdelen van je PC nodig (cpu, wifi, hd, ram, etc) om te downloaden.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ok, dan ga ik wel ff met mijn energiebeheer en schermbeheer tweaken.
maar heeft iemand ook antwoord op mijn eerste vraag? :D

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Bel Dell support even die zullen dat vast wel weten. Of probeer zelf even de videokaart drivers overnieuw te installeren.

Check ook: http://www.google.nl/sear...n+sleep&btnG=Zoeken&meta=

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 14:55 ]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Probleem is dat er nog geen drivers uit zijn voor vista voor:
Nvidia GeForce Go 7900

maar ik zal Dell wel ff bellen.

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Ik heb het probleem nu ook gehad. Met een totaal andere config. Dus het ligt denk ik aan Vista...
Heb ook een workaround :

Ik denk dat je een foto (4:3) als achtegrond gebruikt (zoals ik ook had ingesteld, dan haalt ie de boven- en onderrand weg). Als ik 'm dan laat slapen en weer opwek, is de resolutie bij mij ook veranderd. Maar haal ik die foto weg en kies een meegeleverde achtergrond (niet te versmaden sommige trouwens :9) en dan slapen en wakker worden, is het probleem er niet meer.

Met andere woorden : ik denk dat het aan de resolutieverhouding van je achtergrondplaatje ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 20:18 ]

Pagina: 1