[Ubuntu 7.04] Schijfruimte van een share bepalen in MCE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
Een Ubuntu 7.04 servertje (gewone installatie, later alles geplaatst) met LDAP (voor het leren, nog niets aan geconfigureerd!!) NFS en Samba. Ik heb Webmin geinstalleerd, werkt allemaal naar behoren, zelfs VPN was snel voor elkaar. Ik heb op die machine een softwarematige raid gemaakt voor het opnemen van TV via MCE 2005. (Dat kan via het register. Die moet je in UNC aangeven waar hij zijn data op kan slaan, dan werkt het.)

Het werkt wel met mijn Vista machine, met alleen een raptop van 40Gb. Maar als ik hem vertel dat hij van de raid schijf van 320Gb op mijn server gebruik moet maken begint MCE te klagen dat de schijf vol zit. Wat uiteraard bij een nieuwe HDD niet het geval is, maar via de Samba share is niet te achterhalen hoe vol of de schijf zit op de MCE machine. Is er iets voor om te zorgen dat hij deze grootte wel kan bepalen??

Er zit een Gb netwerkje tussen... De MCE machine kan zich aanmelden bij een domein, al is het nu niet nodig. Ze zitten met z'n allen (dus incl. mijn eigen PC) op een netgear switch.

Mocht er nog meer info nodig zijn, al zou ik in principe niet weten wat.. Ja, misschien welke pakketten geinstalleerd zijn.. Geen idee op dit moment, kom ik achter, ga ik later posten!

Edit:
Ja ik mag schrijven naar de schijf. Geen probleem, ik heb al verschillende bestanden verplaatst via het netwerk! Hoe hij gemount wordt ga ik voor je bekijken imdos! Hmm.. het is een ReiserFS schijf en hij werd via defaults gemount. Misschien dat dit iets oplost! ohw. Bedenk ik nu: 8)7 Het is een ReiserFS schijf, niet geheel onbelangrijk om te vermelden...

[ Voor 12% gewijzigd door lucaspr op 23-05-2007 15:25 ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

heb je wel schijfrechten op die schijf en is de raid schijf wel rw-gemount?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
Zoals in TS vermeld, ik heb schrijf-rechten in de share map. Het is mogelijk om zowel vanaf de Vista (XP) als de MCE 2005 naar de Ubuntu machine te schrijven. De raid schijf is in RW gemount (na de tip hierboven gedaan). Het probleem blijft alleen nog bestaan... Ik heb me ook gemeld in de Ubuntu Forums uiteraard...

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-