Toon posts:

Hoe KPN TV bekijken via Laptop-scherm ?

Pagina: 1
Acties:
  • 949 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben thuis digitale tv van kpn.. nu ben ik van plan om binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen met 17'' monitor.
Maar dit scherm wil ik graag als beeld gebruiken om TV op te kijken.

Het gaat om de Acer Aspire 9423wsmib Ultra.
Hij beschikt over een S-video uitgang, maar geen TV-in.

De single tuner van KPN gaat via Scart naar Scart naar de TV, maar dat kan ook 1x3.5mm(au)+S-VHS => SCART zijn neem ik aan.

Aangezien je met een digitale TV-kaart alleen NED1,2,3 kunt ontvangen is dat niet de oplossing. Maar dat is ook niet nodig, aangezien we dus thuis zelf KPN-TV hebben. De vraag is nu op welke manier ik deze decoder van KPN aan de laptop kan krijgen zodat ik mijn laptop-scherm als TV kan gebruiken.
Heb ik daarvoor per se een TV-kaart nodig? Bijv.: http://www.informatique.nl/pic/500/KFG/470145.jpg

Alvast bedankt :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:16

SeatRider

Hips don't lie

Ja, of een DVB-T tuner, staat me bij dat je USB tuners hebt die compatibel zijn met Digitenne.

Hierzo: http://www.ziezotec.nl/sa...0-plus-met-smartcard.html

[ Voor 36% gewijzigd door SeatRider op 23-05-2007 14:30 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
De single tuner beschikt ook over RF-out wat dat ook mag wezen :P
SeatRider schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:29:
Ja, of een DVB-T tuner, staat me bij dat je USB tuners hebt die compatibel zijn met Digitenne.
Juist, maar die compatibel zijn, dat is toch alleen als je géén tuner/abo van KPN TV hebt? Of niet?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 14:30 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:29:
De single tuner beschikt ook over RF-out wat dat ook mag wezen :P

[...]

Juist, maar die compatibel zijn, dat is toch alleen als je géén tuner/abo van KPN TV hebt? Of niet?
Die dingen vervangen de single tuner die je nu hebt, ja.

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:31:
[...]

Die dingen vervangen de single tuner die je nu hebt, ja.
Hmm, maar dat wil ik dus eigenlijk niet, aangeizen ik al een tuner en abo heb :)

Kan je nou single tuner icm een DVB-T tv kaart gebruiken, ongeacht of deze geschikt is voor KPN TV? Zoals deze: http://www.informatique.n.../iqshop.cgi?M=I&A=513106#

Of moet ik per se gaan voor een tv kaart die Digitenne ondersteunt, en dan heb ik geen single tuner meer nodig ofzo? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 14:34 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:34:
[...]

Hmm, maar dat wil ik dus eigenlijk niet, aangeizen ik al een tuner en abo heb :)

Kan je nou single tuner icm een DVB-T tv kaart gebruiken, ongeacht of deze geschikt is voor KPN TV? Zoals deze: http://www.informatique.n.../iqshop.cgi?M=I&A=513106#

Of moet ik per se gaan voor een tv kaart die Digitenne ondersteunt, en dan heb ik geen single tuner meer nodig ofzo? :/
Dat ding wat je aanhaalt heeft geen kaartlezer, daar kan dus je KPN smartcard niet in, en dat betekent weer dat je alleen de free-to-air zenders kunt zien, dat zijn NL1, 2 en 3. Je zoekt dus een USB DVB-T tuner met smartcard lezer, en dan kan je je single tuner verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:36:
[...]

Dat ding wat je aanhaalt heeft geen kaartlezer, daar kan dus je KPN smartcard niet in, en dat betekent weer dat je alleen de free-to-air zenders kunt zien, dat zijn NL1, 2 en 3. Je zoekt dus een USB DVB-T tuner met smartcard lezer, en dan kan je je single tuner verkopen.
Ik snap het, maar die KPN smartcard zit al in die single tuner.

Ik wil gewoon die single tuner van KPN op mn laptop-scherm hebben, net zoals je dat tuner ding op je TV aansluit, maar aangezien de laptop geen TV-in of Scart heeft, zoek ik dus een manier van aansluiten waarop het wel kan, en t liefst zo goedkoop mogelijk, geen 180 euro :)

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:14
Uit deze reacties zou je al op kunnen maken dat wat jij wilt niet mogelijk is zonder je huidige tuner te vervangen of een laptop te nemen met video ingang. Het gaat dus niet lukken op de manier die jij wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat vaag gewoon dat je die tuner niet via scart-->s-vhs op de tv kaart kunt aansluiten en je dan gewoon beeld op je laptop hebt.. aangeizen je gewoon een abo+smartcard hebt...

Dat wordt dus minimaal 180 euro... een laptop met video-in zit er ook niet snel in..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV hoort niet in Videoplanken & Beeldkanonnen, maar in Audio, Video & HiFi - begin eens met daar de FAQ en bestaande topics door te nemen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.