Kan ik deze E4300 nog gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 09:36
Deze Intel E4300 is beschadigd geraakt tijdens het plaatsen in een kapotte socket. Ik heb foto's getrokken van de beschadiging, de vraag is nu of ik deze nog kan plaatsen of dat ik die ook moet teruggeven? (die winkel zal me graag zien komen)

Als je goed kijkt zie je dat er 2 gouden 'cirkeltjes' beschadigd zijn. Kan deze CPU nog werken is dus de vraag?

http://scsi.nimio.info/got/IMGP0514.JPG

[ Voor 2% gewijzigd door BalusC op 23-05-2007 14:30 . Reden: Pics van 1,8MB zet je echt niet in een [img] maar in een [url] ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 18:55
try it?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:57
Test het eens? Zo te zien een geen verbinding gemaakt tussen meerdere punten, dus kortsluiting lijkt me sterk.

offtopic:
Spuit11

[ Voor 12% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-05-2007 14:17 ]

Specs

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Kwestie van proberen. pak een oud plankje of iets van weinig waarde, en anders gewoon teruggaan naar de winkel. Ligt er aan of jij het er voor over hebt.
offtopic:
Spuit 12
obsidian schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:17:
Wat houd je tegen om het gewoon te proberen?
offtopic:
Spuit 13?

[ Voor 40% gewijzigd door _AvA_ op 23-05-2007 14:18 ]

Droogkloot.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 23:17

mvds

Totally awesome!

Wat houd je tegen om het gewoon te proberen?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik zie dat de CPU's tegenwoordig zelf geen pinnetjes meer hebben, maar de sockets dus.

In dit geval zijn je contactpunten wat minder geworden, maar niet helemaal weg. Zal dus nog wel moeten werken.

Zo niet, kan je er een heel dun laagje geleidend spul opdoen ofzo(tin?)

• ScSi
Ik zal het straks eerst gewoon zo proberen, ga zo meteen om een nieuwe DS3.. Bedankt alvast voor de snelle reacties. Ik laat het vanavond of morgen wel weten of het gelukt is.
Mocht het niet lukken, kan ik dan gewoon terug naar de winkel? (de beschadiging komt eigenlijk door een defect aan de socket van de eerste DS3; deze heeft dan de schade berokkent aan de CPU)

@ToFast: ja, klopt. Op zich niet zo heel slecht (geen verbogen pinnetjes meer enzo), maar zoals je ziet kan er dus wel nog steeds beschadiging optreden.

[ Voor 25% gewijzigd door ScSi op 23-05-2007 14:27 ]

• asfaloth_arwen
Je kunt altijd teruggaan naar de winkel ermee en het voorleggen. Wat ze ermee doen is een tweede.
Echter ik verwacht dat de processor nog gewoon zal werken.

[ Voor 23% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-05-2007 14:29 ]

Specs

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 21:45
Moet nog lukken, desnoods een beetje opkuisen. als het niet werkt zou je ze kunnen vertinnen:?
maar het lijkt alsof er wel stroom op gestaan heeft ? nogal zwart.

My favorite programming language is solder.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:20
asfaloth_arwen schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:26:
Je kunt altijd teruggaan naar de winkel ermee en het voorleggen. Wat ze ermee doen is een tweede.
Dat is inderdaad de meest eerlijke manier, maar ik denk dat je beter kan zeggen: hij doet et niet, snap er niks van O-)
Dan krijg je in 99% van de gevallen een nieuwe mee, echt fair is het niet nee. :X

No Shame, only Fame!

• asfaloth_arwen
offtopic:
Als je een vaste winkel hebt waar je vaker komt zou ik dit zeker niet doen, en zijn ze meestal op eerlijke manier ook wel coulant

Zoals gezegd, even testen, mocht het niet werken, contact met winkel, doen zij niks kunnen/willen je altijd nog proberen met wat tin ofzo.

Specs

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
De winkel heeft hier ook geen garantie op bij de leverancier, ze zouden het uit service terug kunnen sturen als hij defect is en hopen dat de leverancier het zelf niet ziet.

Als je het zelf bij de winkel terug brengt zullen zij dit waarschijnlijk wel zien of je moet geluk hebben.

Proberen kan geen kwaad zolang je het moederbord niet beschadigd, mocht het moederbord defect gaan dan kun je deze altijd terug doen.

Zorg wel dat je geen antistatische zak onder je moederbord legt als je het probeerd, mocht het moederbord doorbranden dan kan er plastic aan het moederbord gaan plakken wat niet goed is voor je garantie.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• ScSi
Ik heb het net aan de medewerker van mijn vaste computerwinkel gevraagd, volgens hem was er geen probleem. Mocht het dus niet werken, dan kan ik inderdaad nog terug.

Ik zal het morgenvoormiddag proberen, aangezien ik nu weg moet voor een sollicitatiegesprek en ik vanavond de Champions League finale kijk.. Het (hopelijk positieve) resultaat post ik hier :)

@BalusC: excuses voor het niet correct gebruiken van de IMG tag, daar moest eigenlijk een thumbnail in.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

lukt bijna 100 % zeker.

Ik heb ooit vroegah een socket 939 cpu gehad waar ik op ben gaan staan (Don't ask) en toen ik alle pinnetjes recht gebogen had, en sommige afgebroken, deed ie het nog perfect...

http://specs.tweak.to/16495

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Amaai als je al zegt dat 939 vroeger is wat is dan 754 :o want daar zit ik nog altijd op en da beest doet nog altijd zijn werk :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ScSi
Het heeft wat langer geduurd dan voorzien, maar alles werkt met de hierboven afgebeelde E4300.. Net Vista geïnstalleerd, en alles draait zoals het hoort! Bedankt voor de vele nuttige replies. Ik ben zelf weer wat wijzer geworden wat betreft CPU's..

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 07:58
Heephstan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:23:
lukt bijna 100 % zeker.

Ik heb ooit vroegah een socket 939 cpu gehad waar ik op ben gaan staan (Don't ask) en toen ik alle pinnetjes recht gebogen had, en sommige afgebroken, deed ie het nog perfect...
Kan kloppen, 57 van de 939 pinnetjes waren niet aangesloten dacht ik. Ergens hadden ze socket 939 ook voor DDR2 ontworpen en door die loze pinnetjes wel te gaan gebruiken hebben ze voor AM2 slechts 1 pinnetje bij moeten plaatsen...
Pagina: 1