Toon posts:

Infraroodzender MS remote voor MCE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb tweedehands een Microsoft infrarood keyboard voor MCE 2005 gekocht. In de ontvanger (zelfde als voor de gewone afstandsbediening van MS) zijn 2 connectoren voorzien, gemarkeerd 1 en 2. Ik vermoed dat deze gebruikt worden voor de IR-zenders die met de afstandsbedieningsset gebruikt/geleverd worden om bijv. settopboxen aan te sturen.

Bij m'n keyboard zitten die IR-zendertjes er niet bij. Ik heb nog wel van Aldi een mediatransmissiesysteem liggen waar twee van zo'n infraroodlampjes bijzitten. Ik vermoed dat de intelligentie niet in de kabels of die lampjes zit, maar in de PC zelf of in de ontvanger. DUS...

Is het mogelijk die aldi-IR-zendertjes aan één of andere stekker te solderen en dan aan te sluiten op de infrarood ontvanger van Microsoft en zo settopboxen aan te sturen vanuit MCE? Ik vermoed dat het gewoon een draadje is waar langs de ene kant positief doorgaat, andere kant negatief tot aan het lampje...

Iemand een schema, beschrijving van de stekker of gewoon een goede detailfoto?

Alvast hartelijk dank!

Bart

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 19:24
Het klopt inderdaad dat de 1 en de 2 achterop aansluitingen zijn voor IR ledjes welke een setupbox kunnen bedienen.

Ik heb zelf ook zo'n ding en het lijkt mij dat inderdaad de electronica in het kastje zit wat je nu dus hebt.
Het is puur een klein connectorje met daaraan de IR-led. (1 per aansluiting)
Gewoon proberen dus.
Volgens mij zijn het gewoon 3,5mm jack monoplugjes.

PS. Dit topic lijkt me niet hier horen trouwens.... maar meer bij electronica ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Charlie932 op 24-05-2007 11:32 ]

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
OK. Hartelijk dank. Ik zal eens proberen met de mono 3,5 stekkers

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 08:45 ]