Toon posts:

Beel wordt groen / paars

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik weet zo niet of ik in het goede forum ben, maar ik heb een probleem met mijn pc.
De laatste dagen moet ik mijn pc elke keer ongeveer 4 keer uit en aanzetten voor hij normaal werkt. De eerste drie keer krijg ik namelijk na het laden van Windows XP, het groen/paarse scherm zoals op de foto. Door dat scherm heen zie ik nog wel een blokje dat ik kan bewegen met de muis.. Heeft het iets te maken met die videokaart ofzo? Iemand enig idee? Soms komt het beeld ook ineens als ik al uren aan het werk ben in windows.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v92/Hans164/SP_A0809.jpg

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
lees de faq zul je horen :)

you had me at EHLO

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:42
temperatuur graka? andere graka/monitor? drivers? M.a.w. zoek eens wat uit en post resultaten hier. Staat allemaal in de FAQ. Begin hier eens!

offtopic:
hoort ook niet in OH

[ Voor 35% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-05-2007 12:49 ]

Specs

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
videokaart te warm? stof? oid? iid FAQ

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:49
Zo op t gezicht ziet t er uit alsof de resolutie van je grafische kaart te hoog is voor je monitor.

Edit : Sorry, k moet beter leren lezen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door erazer33 op 23-05-2007 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet opvallend dat het probleem zich vooral voordat als ik de pc sochtends aan doe? Dus wanneer hij de hele nacht heeft afgekoeld? Want na zo'n 5 keer opstarten blijf hij vaak wel de hele dag werken.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
De opmerking lees de FAQ is al geplaatst.

Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik ook last heb gehad van hetzelfde probleem.
Dat was met een ATI Radeon 9600 nogwat. Ik had daarbij ook last van een rammelend/licht piepend geluid uit mijn kast.

Nadere inspectie leverde op dat het kleine ventilatortje op mijn grafische kaart volledig vast zat door stof. De kaart werd blijkbaar te heet. Wel gek dat het direct na het starten is, BTW.

In ieder geval: Grafische kaart eruit getrokken, ventilator eraf en flink schoonblazen (perslucht uit spuitbus helpt, in mijn geval gebruikte ik een blazer voor mijn foto camera lens, komt de lucht ook knal hard uit.)

Terug zetten en werken.

Helaas crashte de kaart later (en mijn mobo) doordat ik de standaard koeler verving door een Zalman koeler, speciaal voor Radeon 9600, maar die dus niet paste en kortsluiting maakte. :|

Maar ja, nu heb ik wel weer een nieuw systeem staan. :P

There is no place like 127.0.0.1

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:49
In dat geval zou het kunnen dat er een contactje in je monitor niet goed vastzit, en doordat hij afkoelt maakt hij dan niet goed contact.

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt! ik heb toevallig ook een ati kaart en misschein is het idd stof. Ik zal de boel eens goed schoonmaken.

Monitor is het denk ik niet omdat het beeld pas groen/paars wordt zodra windows is geladen, en het eerste opstart gebeuren wel gewoon in beeld komt..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt zelf nog niets geprobeerd en onze glazen bollen vertellen ons niets over wat voor videokaart je hebt, wat voor monitor je hebt en wat voor resolutie je bijvoorbeeld draait.

Om te kijken of het mogelijk de videokaart is: hang er eens een ander beeldscherm aan en kijk of die hetzelfde gedrag vertoont. Als een andere (goede) monitor hetzelfde gedrag vertoont heb je namelijk min of meer uitgesloten dat het daadwerkelijk aan de monitor ligt, mits je natuurlijk gebruik maakt van een resolutie en refreshrate welke de monitor aan kan.
Op deze manier kan het ook een simpel resolutie/refresh probleem zijn, zelfs de kabel kan dit veroorzaken zeg. Heb je die al eens goed aangedrukt?
Om de videokaart te testen kun je die in een andere PC stoppen en kijken hoe die zich daar gedraagd.
Gewoon mogelijkheden uit gaan sluiten, dat is het makkelijkste wat je kunt doen. :)

Problemen zie je het meest bij een koude start, dus dat hij dat in de ochtend doet verbaast me niet zo.

Op deze manier schiet je met dit topic weinig op, als jij niet nauwkeurig bent kunnen wij dat ook niet zijn. Eigen inzet is van groot belang om je eigen probleem op te lossen, het is hier immers geen helpdesk. Neem ook eens Het algemeen beleid door, daar kun je lezen wat er hier op GoT voor een eisen gelden voor topicstarts. Ook zit je in een verkeerd subforum, want dit soort vragen horen in Videoplanken & Beeldkanonnen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)
Ik weet zo niet of ik in het goede forum ben, maar ik heb een probleem met mijn pc.
We verwachten eigenlijk wel dat je het navraagt ipv op goed geluk te posten als je niet zeker bent. Sowieso is Overige Hardware geen dumpbak. Waar zou Videoplanken & Beeldkanonnen anders voor zijn :?

Maar goed, groter probleem dan dat dit topic op de verkeerde plek staat is dat je ons zo goed als geen informatie over je systeem geeft, je lijkt inderdaad onze FAQs (met name de Hangen & Opstarten troubleshooter) niet gebruikt te hebben en je bent erg summier over wat je zelf allemaal gedaan hebt.

Ik zou je dan ook aanraden om te beginnen met de hangen & opstarten troubleshooter erbij te pakken en ook gewoon zelf logica te gebruiken (monitor danwel PC uitsluiten door andere monitor te proberen e.d.). Mocht je er echt niet uitkomen, dan mag je een topic openen, maar doe het op de juiste plek en met volledige informatie (zowel specs als wat je gedaan hebt). Zorg ervoor dat duidelijk is hoeveel inspanning je geleverd hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.