Toon posts:

[PC]Game gezocht in het genre "ijzersterk verhaal"

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om een richtlijn te geven een lijstje van games die ik bedoel en al gespeeld heb (op de PC). De verhaallijn is niet altijd even goed, maar het speelt wel een belangrijke rol en vormt een motivatie om verder te willen spelen. De vetgedrukte games geven het beste voorbeeld

Gespeeld

Blizzard
- Starcraft
- Warcraft
- Diablo

Ubisoft
- Prince of Persia: SoT
- Splinter Cell

Rockstar
- GTA (al speel je dit niet alleen voor het verhaal ;))
- Max Payne 2

Valve
- Half-Life

EA Games
- Half-Life: Episode 1
- C&C

Lucas Arts
- Star Wars: KOTOR
- Full Throttle (ook een erg mooi, maar oud voorbeeld)

Funcom
- The Longest Journey

Sierra
- Homeworld

THQ
- Warhammer 40K: Dawn of War

Gathering
- Max Payne
- Mafia

Nog niet gespeeld

Eidos
- Deus Ex
- Anachronox
- Final Fantasy (VII)

Lucas Arts
- Monkey Island

Ubisoft
- Myst

Ik heb het gevoel dat ik nog vanalles vergeet (dat ik al gespeeld heb), maar misschien vormt dit een goeie opzet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29
Ik vind American McGee's Alice ook wel een mooi voorbeeld, van EA Games dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafia: City of Lost Heaven. GTA-achtig met een erg goede sfeer en verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Of de oude "horror" games zoals 11th guest, 7th hour of Phantasmorgia.

Of de Myst games. Hoeveel verhaal zit daar eigenlijk in.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:42

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Fallout 1 & 2 en Arcanium als deze stijl van spelen je ook enigzins bevalt.

FPS: Clive Barker's Undying

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

-edit- moet beter lezen

[ Voor 74% gewijzigd door Wrack op 23-05-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Als ik een game noem, dan bedoel ik ook de hele serie.

Mafia is een goede toevoeging (ook al gespeeld natuurlijk). 11th guest en 7th hour in het horror genre heeft me nooit zo aangesproken en is ook wel (erg) oud.

Fallout zal ik eens proberen (als dat een sterk verhaal bevat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Deus Ex.
Super rpg-stealth-shooter.
Koop je tegenwoordig voor nog geen euro bij de mediamarkt.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Myst zit ontzettend veel verhaal in voor zover ik weet.

Ikzelf vind het verhaal van bijvoorbeeld Final Fantasy VII ontzettend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Monkey Island 1, 2, 3 en 4

Vooral 3 is uber leuk!

en Anachronox.
Tekoop op bol voor 6 euro. Sci-fi RPG met een Neo-noir stijl.
Erg leuk, diep en meeslepend verhaal.

[ Voor 53% gewijzigd door ixl85 op 23-05-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de openingspost opgedeeld in "gespeeld" en "nog niet gespeeld". Myst is veel puzzels en zoveel geduld heb ik niet. Monkey Island moet ik echt eens proberen, maar het is me niet helemaal duidelijk welk deel welke is. Welk deel is welke, zie hier

Final Fantasy is een goed idee!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

als je geen consoles bezit is Anachronox idd een zeer goede keuze. Het is een westerse impressie van het japan-style rpg genre, en het resultaat is zeer geslaagd.
Qua verhaallijn zijn vooral de wing commander games me bijgebleven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 03:20

Brazza

Byte me!

Wellicht zou je Oblivion leuk kunnen vinden. Zit een goeie verhaallijn in, en je kan alle kanten op. Goed > Slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 18:58

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:05:
Monkey Island moet ik echt eens proberen, maar het is me niet helemaal duidelijk welk deel welke is. Welk deel is welke, zie hier
Ze staan op volgorde, is ook te zien aan de release date. Voor games met verhaal kom je toch al snel in de adventure hoek volgens mij. Probeer Grim Fandango en Sam & Max (vooral de oude maar ook de nieuwe episodes) ook zeker eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 16-10 12:54
indiana Jones :fate of atlantis

zat ook zeer goed verhaal in :-) op gegeven punt kon je zelfs je eigen verhaallijn bepalen(je had er 3 namelijk)

mvg

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 13:12
Waarom heb je Max Payne 1 bij Gathering, en Max Payne 2 bij Rockstar geplaatst? Ze zijn beiden van Rockstar... :)

Vond trouwens het verhaal van Homeworld echt ontzettend meeslepend. Je ging zoooo ontzettend meeleven met 'jouw' volk en 'jouw' vloot die je van level naar level meenam. Heb Homeworld 1 gewoon iets van 3 keer de hele campaign door gespeeld, zo goed vond ik het. Homeworld 2 heb ik daarentegen nooit uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

Twhomp schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:51:
Of de oude "horror" games zoals 11th guest, 7th hour of Phantasmorgia.

Of de Myst games. Hoeveel verhaal zit daar eigenlijk in.
Zit best wat verhaal in hoor. Je moet namelijk in het spel af en toe eens een boek lezen (vb myst III), en in die boeken staan ook de dagelijkse beslommeringen van Atrus bijvoorbeeld.
URU (beetje myst toch) heeft nog veel meer van dat soort zaken.

Fallout lijkt mij ook wel okay inderdaad!

[ Voor 4% gewijzigd door elTigro op 23-05-2007 13:15 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-10 18:20
Boeboe schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:08:
Qua verhaallijn zijn vooral de wing commander games me bijgebleven.
Bij mij vooral Starlancer, dat moest ik gewoon uitspelen. (van de makers van WingCommander). Helaas is het geen tijdloze game omdat de CGI-FMV's nu wat tegenvallen.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-10 17:41
Baldur's Gate en Icewind Dale? Misschien geen verhaallijnen waar je je persoonlijk bij betrokken gaat voelen, maar ze zijn wel episch genoeg om je een tijdje zoet te houden :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De games Myth I en II. Myth III (die het verhaal behandelt vóór deeltje I) is iets minder, maar vult het verhaal wel leuk aan. Hoewel de missies redelijk standaard zijn, zijn de tactieken die je kunt gebruiken eindeloos en is het een spel met een erg hoge moeilijkheidsgraad. De graphics zijn ronduit slecht vergeleken met die van vandaag (10 jaar geleden ongeveer deeltje I), maar de gameplay schopt meer kont dan veel games die vandaag de dag uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:45

Cyphax

Moderator LNX
'k Vind het verhaal van The Dig ook erg mooi (Lucasarts).
Eigenlijk is het meeste aan dat spel heel erg mooi.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-10 11:35
Fahrenheit heeft mij helemaal ingepakt vorig jaar. Je beïnvloed (deels) de uitkomst van het verhaal, en is echt mooi opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blade runner goed spel goede verhaal lijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellPunk schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:31:
Baldur's Gate en Icewind Dale? Misschien geen verhaallijnen waar je je persoonlijk bij betrokken gaat voelen, maar ze zijn wel episch genoeg om je een tijdje zoet te houden :)
Dan ook even niet Planescape Torment vergeten natuurlijk.. ;) En Baldur's Gate 2 en Icewind Dale 2.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me aan bij eerdere posts:

- American McGee's Alice (Alice in Wonderland is creepy!)
- Baldur's Gate serie
- Indiana Jones and the fate of atlantis (woo! - wel oud)

Echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het meeste dat voorbij komt is toch wel (heel) erg oud. Is er ook nog zoiets te vinden van na 2002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
Misschien is Jade Empire een goed spel. Het is een actie-RPG (met redelijk weinig RPG-invloeden) van Bioware, en het verhaal zit goed in elkaar. Het is een Aziatische wereld, dus veel martial arts. Je hebt als speler keuze tussen de Open Hand en de Closed Fist (goed en kwaad, zeg maar) waardoor het verhaal schijnbaar toch iets anders verloopt (ik heb zelf alleen tweemaal als Open Hand character gespeeld, dus ik kan dit niet bevestigen). De graphics zijn al wel een beetje gedateerd, want het is al een paar jaar oud (pas sinds vorig jaar te krijgen op de PC, maar lang daarvoor op de XBox), maar het verhaal is naar mijn mening erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn Nr:1 "ijzersterk verhaal" genre game
Deel 2 is ook wel aardig maar red het niet bij 1

Zie dat je homeworld in je lijst heb staan, homeworld 2 vond ik zelf ook erg goed en uitdagend

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat aanraders uit het adventure-genre: Syberia (beide delen), The Moment of Silence, Runaway, Dreamfall (opvolger van The Longest Journey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Malthus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:12:
Misschien is Jade Empire een goed spel. Het is een actie-RPG (met redelijk weinig RPG-invloeden) van Bioware, en het verhaal zit goed in elkaar. Het is een Aziatische wereld, dus veel martial arts. Je hebt als speler keuze tussen de Open Hand en de Closed Fist (goed en kwaad, zeg maar) waardoor het verhaal schijnbaar toch iets anders verloopt (ik heb zelf alleen tweemaal als Open Hand character gespeeld, dus ik kan dit niet bevestigen). De graphics zijn al wel een beetje gedateerd, want het is al een paar jaar oud (pas sinds vorig jaar te krijgen op de PC, maar lang daarvoor op de XBox), maar het verhaal is naar mijn mening erg goed.
Die heb ik nu nog geinstalleerd op me PC staan, maar nadat ik al bij het 2e gevecht dood was gegaan en opnieuw moest beginnen (ik dacht dat auto-save dit wel zou opvangen), heb ik het niet meer durven opstarten. Het verhaal sprak me ook niet echt aan. Ik weet niet precies waarom, maar Jade Empire lijkt me echt te veel op KOTOR, ondanks dat het zich in een compleet ander universum afspeelt.
Derr_Hans schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:16:
[...]

Zie dat je homeworld in je lijst heb staan, homeworld 2 vond ik zelf ook erg goed en uitdagend
Deus Ex zal ik nu als eerste aanschaffen en proberen. Sowieso lekker goedkoop, dus dat komt goed uit als het te oud is of om een andere reden niet bevalt.
[...]

Zoals ik al eerder aangaf, bedoel ik bij een gamenaam de hele serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Brazza schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:10:
Wellicht zou je Oblivion leuk kunnen vinden. Zit een goeie verhaallijn in, en je kan alle kanten op. Goed > Slecht.
Verhaallijn? Je bepaald zelf het verhaal, het grenst aan een sandbox game. Het is alles behalve story driven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 16-10 16:47

Willybubba

Nut up or shut up.

Pak sowieso gewoon een van de ouwe LucasArts Point-and-clickers... Day of the tentacle of Monkey Island, of Grim Fandango.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Ik vind zelf Gabriel Knight wel aardig goede verhalen hebben altijd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Knight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 19:44

Shva

aka Jos_theboss

condemned, erg spannend spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk even de oude point&click adventures buiten beschouwing laten. Totaal geen disrespect voor dit genre, maar de graphics van deze spellen zijn zo verouderd, dat ik me niet meer kan vinden in zo'n verhaallijn.

Het gaat dus niet om spanning in het spel, maar om de toegevoegde waarde van een goede verhaallijn. Zoals ik ook in de openingspost heb aangegeven is Max Payne hier het ultieme voorbeeld van. Het nadeel van Max Payne is dat het erg lineair is. Het tegenovergestelde hiervan is zoiets als Oblivion waarbij er wel sprake is van een verhaallijn, maar deze zo non-lineair is, dat dat ook weer niet hetgeen is dat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

sommige oudere rpg's zijn ook nog altijd heel goed, Chrono trigger, FF3 en FF6, lufia etc etc
vooral als je een goed verhaal zoekt kan ik Chrono trigger aanraden, top spel.

Deze snes games kan je vast wel ergens van een niet nader genoemde site halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Raphaelo op 23-05-2007 16:13 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raphaelo schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:12:
sommige oudere rpg's zijn ook nog altijd heel goed, Chrono trigger, FF3 en FF6, lufia etc etc
vooral als je een goed verhaal zoekt kan ik Chrono trigger aanraden, top spel.

Deze snes games kan je vast wel ergens van een niet nader genoemde site halen.
Chrono Trigger is een SNES spel?

ps. okee emulatie kan altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlantis (hele serie), Lost Eden (heel oud heel gaaf), Hitman codename 47 (deel 1 blijft het vetst).
Riddick escape from butcherbay (zeker gaaf als je ook de films gezien hebt dit is nl een prequel van de 2 films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Halo 1,2 anyone? :) Je moet er van houden, maar het verhaal is top in mijn ogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Als je toch oude (scumm?) spelen considered:

Grim Fandango _O_
Beneath a Steel Sky
Sam en Max (meer lollig verhaal)

In de sfeer van Full Throttle is dat allemaal.

edit: wat Willybubba dus ook zegt :X

[ Voor 10% gewijzigd door Twhomp op 23-05-2007 16:52 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamfall :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 16-10 14:05

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:26:
[...]

Chrono Trigger is een SNES spel?

ps. okee emulatie kan altijd
Yup. Haal niet de PS1 versie. Mooie anime filmpjes tussendoor, maar zuigende laadtijden.

Al wil je nog een RPG met een goed verhaal voor de SNES, zoek de vertaalde versie van Seiken Densetsu 3. Lufia 2 is al genoemd. Chrono Trigger is overigens ook wel een topper. Al heb je nog tijd teveel, kan je na Chrono Trigger ook Radical Dreamers proberen (de naar engels vertaalde versie, natuurlijk). Radical Dreamers is meer een multiple choice spel met een goed verhaal en een paar random encounters tussendoor. Let op: Radical Dreamers speelt wel af in een alternatief universum, dus niet teveel vergelijkingen maken met Chrono Trigger. :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

heb al heel wat klassiekers voorbij zien komen...

weet niet zeker of het een point&shoot is, maar weet nog wel dat ik me dood gelachen heb met "Day of the Tentacle"!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Fahrenheit
  • The Nomad Soul (ook wel bekend als 'Omikron')
  • De 'Metal Gear' serie
  • De 'Max Payne' serie
  • Skies of Arcadia
  • Mystic Quest (Game Boy versie)
  • Another World (ook wel bekend als 'Out of This World')
  • Broken Sword (deel één en twee, de rest heb ik nooit gespeeld, maar deel drie moet ook goed zijn heb ik gehoord)
  • Redelijk wat delen uit de 'Final Fantasy' serie
  • Soleil (RPG voor de Sega Mega Drive)
  • Resident Evil (de remake van het eerste deel voor de Game Cube is echt super, de complete serie vind ik wat cheesy eigenlijk, de games op zich zijn niet kut of zo, maar ze hebben er gewoon te veel gemaakt in een te korte tijd, en het is te soap achtig met al dat debiele Umbrella gedoe altijd)
  • ICO
  • De 'Silent Hill' serie (midden in de nacht, licht uit, goede koptelefoon op, en je gaat op het puntje van je stoel!)
  • Lufia (Japanse RPG voor de SNES)
Verder kun je wel stellen dat ik behoorlijk te spreken ben over Japanse RPG's. Ik heb er enkele opgenoemd, maar ik ken er eigenlijk nog veel en veel meer. Persoonlijk ben ik niet zo te spreken over de klassieke ridder verhaaltjes zoals Lord of the Rings en dergelijke. Nee, liever een echt mooi en origineel verhaal met alle toeters en bellen die je mag verwachten van Japanse game developers.

De oude 'point & click' games vind ik ook nog altijd super vet. Blade Runner is bijvoorbeeld zo'n game die echt eer doet aan de film. Die game is echt helemaal zoals je zou verwachten van een Blade Runner game! De setting waarin het zich af speelt (CyberPunk) vind ik ook behoorlijk vet.

Oja, Eternal Darkness voor de Game Cube. Die is ook supervet! Is een beetje in de stijl van Silent Hill ongeveer. Maar met enkele zeer originele concepten er in verwerkt. De game heeft bijvoorbeeld een 'sanity' metertje. Deze werkt ongeveer zoals in een fighting game, maar dan is hij gericht op de visuele dingen die het game character ziet. Als je veel monsters en zo ziet, dan gaat de meter omlaag. Hoe lager de meter, hoe meer wazige dingen er gaan gebeuren in de game wereld... Zeer mooi uitgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Call of Juarez heeft ook een leuk verhaal. :)
Spannend. Afwisselend (Ray/Billy). Goeie graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Vond zelf grandia (2) goed genoeg om uit te spelen. Deel 1 wil ik ook nog eens serieus aan beginnen.
Daarnaast golden sun vor de gba, nu is dat weer niet op de pc uiteraard.

Verder ben ik het met hierboven ook wel redelijk eens, zeker de silent hill spellen zijn zeer vet om te spelen. (speel zelf nog wel eens deel 4 in de huiskamer om 3 uur snachts op de xbox... :D)
En dan meteen ook resident evil, ondanks de crap bediening van deel 4 is die nog wel erg leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom herhalen mensen dingen die al in de openingspost staan?

Ik gaf dus aan juist geen oude spellen te overwegen. Als het echt meer dan 5 a 6 jaar of ouder is, dan gaan de verminderde graphics echt wel een rol spelen!
Saturnus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:36:
Call of Juarez heeft ook een leuk verhaal. :)
Spannend. Afwisselend (Ray/Billy). Goeie graphics.
En die is dan weer nog niet uit O-)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 12:04
Jammer dat je Mafia al gespeeld hebt, anders kon ik die voor je aanbevelen ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Lipton16 op 23-05-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:37:
[...]

En die is dan weer nog niet uit O-)
Bedoel je dat je hem speelt nu of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 17:24
Misschien moet je Gothic 3 eens proberen. Das oblivion maar dan beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:44:
[...]

Bedoel je dat je hem speelt nu of...?
Van gamespot.com:
Game: Call of Juarez (PC)
Release Date: Jun 5, 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:27
Dat is in Amerika voor de PC en Xbox 360 versie. In Europa is Call of Juarez voor de PC al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28
D. Ninjai schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:03:
Dat is in Amerika voor de PC en Xbox 360 versie. In Europa is Call of Juarez voor de PC al uit.
Wat hij zegt. Ik heb hem hier in mijn rek staan.

Ik vind het trouwens wel apart hoe een game toch ontzettend kan gaan boeien als het verhaal erg goed is, maar de gameplay eigenlijk heel eentonig is. Kijk naar max payne (heb alleen 2 gespeeld). Alles wat je doet is iedereen in het level neerschieten, om de volgende cutscene te zien. En toch vind ik het een erg goed spel. De replay value ligt bij dit soort spellen echter niet zo hoog, maar daar stoor ik me niet aan.
Ik bedank de TS, want nu weet ik naar welke games ik kan kijken voor een goed verhaal. Heb de laatste tijd een beetje moeite met het vinden van een game die me echt kan boeien. (aan wie zou dat nou liggen, de devs/publishers? of aan mij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44
Duesenberg J schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:10:
[...]

Wat hij zegt. Ik heb hem hier in mijn rek staan.

Ik vind het trouwens wel apart hoe een game toch ontzettend kan gaan boeien als het verhaal erg goed is, maar de gameplay eigenlijk heel eentonig is. Kijk naar max payne (heb alleen 2 gespeeld). Alles wat je doet is iedereen in het level neerschieten, om de volgende cutscene te zien. En toch vind ik het een erg goed spel. De replay value ligt bij dit soort spellen echter niet zo hoog, maar daar stoor ik me niet aan.
Ik bedank de TS, want nu weet ik naar welke games ik kan kijken voor een goed verhaal. Heb de laatste tijd een beetje moeite met het vinden van een game die me echt kan boeien. (aan wie zou dat nou liggen, de devs/publishers? of aan mij?)
Zoals je ook wel ziet aan de aangeraden games: vroeger (vroegâh!) werd gewoon veel meer aandacht aan het verhaal besteed helaas...

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het overgrote deel van de gamers wil elkaar gewoon online afmaken?
Ik bedoel dus ook...een spel zonder MP verkoopt in deze tijd bijna niet meer, dus maak de MP goed, dan kan je het wat minder bij de SP doen...(blijkbaar)

[ Voor 54% gewijzigd door Saturnus op 23-05-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SP en MP is prima te combineren. Daarvan zijn telrijke voorbeelden. Ik vraag me dus af of er nog relatief nieuwe games (>2002) zijn die in dit unieke genre passen.

Call of Juarez is in het wilde westen zie ik. Niet mij ding, net als WOII setting, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operation Flashpoint: Cold War Crisis (2001) is een vrij unieke sim-FPS met een, wat mij betreft, interessante campaign. Hoewel het speelveld ongekend groot is en in principe heel veel vrijheid biedt zijn de missies erg to the point en heb je nooit het idee dat je maar wat rond loopt. Naast een uitbreiding met een even goed verhaal zijn bovendien ondertussen ook vele community-made campaigns en bijbehorende addons voor uitgekomen.

Het ontwikkelingsteam heeft begin dit jaar een opvolger uitgebracht: ArmA: Armed Assault. Daar zijn uiteraard nog veel minder addons voor te krijgen, maar die komen er ongetwijfeld wel. De standaard campaign is ook heel aardig. Zeker met een moderne PC is er bovendien een hoop grafische pracht uit te halen.

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/4ueuscp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/4m1y4yh.jpg

Ik heb deze twee screenshots gekozen, voor meer kan je bij deze thread op het officiële forum terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 13:47
Ik weet niet of ik het aan mag raden. Maar een snes emulator downloaden en dan Tales of Phantasia spelen. Echt een super RPG, een van mijn favorieten.

(Is het spelen van snes games op een emulator illegaal? Dit omdat het nergens meer mogelijk is om een snes te kopen of laat staan dit spel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:21:
Operation Flashpoint: Cold War Crisis (2001) is een vrij unieke sim-FPS met een, wat mij betreft, interessante campaign.
Maar ehm... het verhaal? Weer een 13-in-een-dozijn conflict? :P

[edit]
n0isH schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:24:
(Is het spelen van snes games op een emulator illegaal?
Nee. Speel gerust een homebrew ROM of een ROM van een cartridge die jij zelf geript hebt. :)
Dit omdat het nergens meer mogelijk is om een snes te kopen of laat staan dit spel)
Je kan het spel voor de GBA kopen in de engelse taal. Het schijnt wel dat de officiële vertaling slechter is dan de fan vertaling van de ROM.

[ Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 23-05-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:25:
[...]
Maar ehm... het verhaal? Weer een 13-in-een-dozijn conflict? :P
Er is natuurlijk een limiet aan hoe origineel je kan zijn, zeker in het deel van de game/film markt dat zo oververzadigd is als die met het thema 'oorlog'. Toch is er veel aandacht voor het verhaal, zijn er meerdere speelbare karakters die ieder zo hun eigen motivatie hebben en een andere rol spelen binnen het conflict, en is er voorafgaand aan de missies niet alleen een zakelijke briefing, maar ook een dagboek te lezen. Er zijn bovendien voor elke missie cutscenes en cinematic intro's en outro's. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Is, S.T.A.L.K.E.R. niks voor jou? of wat dacht je van de nieuwe Sam & Max Episodes?

Kleine opmerking: je zegt in verschillende post, dat je met een game naam, de hele serie bedoelt. Waarom nog je dan zelf max payne 1 en 2 los? en half-life en half-life episode 1?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Willybubba schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:06:
Pak sowieso gewoon een van de ouwe LucasArts Point-and-clickers... Day of the tentacle of Monkey Island, of Grim Fandango.
Day of the tentacle heeft nou niet echt een ijzersterk verhaal. Grim Fandango heeft dat bijvoorbeeld al een stuk meer. Is sowieso een aanrader vind ik. :)

Hoewel Myst natuurlijk wel één van de meest uitgebreide verhalen heeft. Het is alleen niet nodig je heel erg erin te verdiepen om het spel te spelen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
guild wars prophecies & nightfall hebben wel een goed verhaal, factions minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:34:
[...]

Er is natuurlijk een limiet aan hoe origineel je kan zijn, zeker in het deel van de game/film markt dat zo oververzadigd is als die met het thema 'oorlog'. Toch is er veel aandacht voor het verhaal, zijn er meerdere speelbare karakters die ieder zo hun eigen motivatie hebben en een andere rol spelen binnen het conflict, en is er voorafgaand aan de missies niet alleen een zakelijke briefing, maar ook een dagboek te lezen. Er zijn bovendien voor elke missie cutscenes en cinematic intro's en outro's. :)
Ik vroeg het in de trend van 'kijk eens naar de titel van het topic'. Tenzij jij het verhaal 'ijzersterk' vindt, hoort het hier eigenlijk niet thuis. Natuurlijk blijft dit een eigen mening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:10:
Het meeste dat voorbij komt is toch wel (heel) erg oud. Is er ook nog zoiets te vinden van na 2002?
Wat maakt dat nu uit?
Als het verhaal toch super vet is, dan vergeet je de rest toch bijna automatisch....

Anyway:
Anachronox is misschien 2000/2001 ofzo maar de graphics zijn wel perfect voor die game.
Monkey Island 3 ziet er imo nog steeds uber vet uit, er is geen enkel spel die het beter doet op dat vlak. Monkey Island 4 slaat wat dat betreft de plank mis maar je leert er door heen te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video/itogi-video/bladexp/bladexp-anachronox2-800.jpg
:>

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 24-05-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:47:
Natuurlijk blijft dit een eigen mening. ;)
Natuurlijk, en misschien is dit ook wel een voorbeeld van het verschil dat bestaat tussen de verschillende 'ijzersterke verhalen'. Het verhaal zou als boek zeker niet bijster interessant zijn, maar in een game kijk je hier heel anders tegenaan en sleept het je wel door het spel heen. Het zit met de immersion factor wel goed dus, en dat is precies waar het in de OP over gaat: "De verhaallijn is niet altijd even goed, maar het speelt wel een belangrijke rol en vormt een motivatie om verder te willen spelen." Dat is absoluut zo in OFP en ArmA, je moet er alleen wel gevoelig voor zijn. Dat is echter altijd zo, en er zijn net zoveel smaken als personen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Might and Magic 6, 7 en 8.
Vooral deel 6 was goed.
Let op ik heb het niet over de 'heroes of mm' reeks.
Deel 9: ver, VER van wegblijven!

http://en.wikipedia.org/w...VI:_The_Mandate_of_Heaven
http://en.wikipedia.org/w..._VII:_For_Blood_and_Honor
http://en.wikipedia.org/w...III:_Day_of_the_Destroyer

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matanos
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dreamfall: The Longest Journey had een sterk verhaal waar ik helemaal in op ben gegaan :D
Deed me trouwens erg veel denken aan 1 van de beste spellen ooit: Shenmue voor de Dreamcast (helaas dat ze er nooit een eind aan hebben gemaakt maar misschien...)

Helaas dat er tegenwoordig niet meer zoveel goeie verhalen in de spellen zit, het is bijna altijd weer hetzelfde liedje...

Just my 2 cents >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28
mijn pa heeft the longest journey gespeeld en hij zegt dat er wel heel veel gesprekken in voorkomen, en dat het spel heel erg lang duurt. Het wordt in rieviews ook wel 'the talkiest journey' genoemd. Maar blijkbaar zorgde dit voor jou er niet voor dat het spel je tegen is gaan staan? Hielpen die vele lange gesprekken juist bij de inleving in het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matanos
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zeker wel, qua spel hoefde je niet echt veel te doen, maar door al dat gebabbel her en der (goeie voiceover)wordt een verhaal verteldt alsof je een goed boek aan het lezen bent. het verhaal sleept je het spel in en de characters komen daardoor veel beter tot hun recht waardoor jij als speler weer meer in het verhaal opgaat.

persoonlijk speel ik het liefst adventures en turnbased rpg's, juist vanwege de verhaallijn
maar het komt misschien ook wel een beetje omdat ik een goede verhaallijn belangerijker vind dan goede graphics e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

In de trend van monkey island, ook van Lucas Arts: "Loom"

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Vampire the masquerade serie, en systemshock 2(waarvan soon de opvolger bioshock van uit komt)

ss2 review:
http://www.gamespot.com/p...ummary&tag=summary;review

vampire1 review:
http://www.gamespot.com/p...ampire&tag=result;title;5

vampire2 review:
http://www.gamespot.com/p...ampire&tag=result;title;3

[ Voor 63% gewijzigd door pica op 24-05-2007 05:58 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:55:
Call of Juarez is in het wilde westen zie ik. Niet mij ding, net als WOII setting, sorry.
Ik dacht eerst precies zo...maar probeer de Demo's maar eens, beste kans dat je er dan anders over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Laatst online: 21-04 14:48
[...]

helemaal met je eens. 2 was een leuke poging om hetzelfde anders te doen maar lang niet zo geslaagd.

Nog niet vroobij zien komen en gisteren helemaal vergeten:
No one lives forever!

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien is Freelancer wel een leuk spel om eens te proberen, vind het zelf een geweldig spel en een leuk/spannend verhaal met hier en daar wat humor.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Timin8r noemde het al, maar No One Lives Forever 1 en 2 zijn echte aanraders! Beide heb ik met erg veel plezier gespeeld. Verder zou je "Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay" kunnen overwegen.

NOLF 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.applelinks.com/reviews/gifs/nolf1.jpg

NOLF 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersnet.nl/images/demos/20020917214824/NOLF2Demo.jpg

Chronicles of Riddick:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamerevolution.com/games/pc/action/chronicles_of_riddick_butcher_bay3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een Wii met Legend of Zelda: Twilight Princess :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
NOLF is zooo cool, vooral 2.
Als je die gesprekken afluistert... oww maan :D
Ik lag echt helemaal dubbel! Die characters zijn zoo goed uitgewerkt en doordacht.
Ook al die formulieren als je in rusland bent :+ :+
Dat spel is echt geweldig!
Zowel qua verhaal als qua shooter, het loopt lekker, kan als een spion in de schaduw verbergen, lekkere wapens...
Love that game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 16:52
Lands of Lore: The Throne of Chaos (verhaal vond ik toen wel aardig)
Fallout 1/2 en Arcanum (top spellen)
Hero's Quest: So you want to be a hero? (oud, maar goed en leuk verhaal)
Alone In The Dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

n0isH schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:24:
Ik weet niet of ik het aan mag raden. Maar een snes emulator downloaden en dan Tales of Phantasia spelen. Echt een super RPG, een van mijn favorieten.

(Is het spelen van snes games op een emulator illegaal? Dit omdat het nergens meer mogelijk is om een snes te kopen of laat staan dit spel)
tales of phantasia is hier gewoon te koop (heruitgebracht op gba). Niet echt legaal dus.

(geen slecht spel inderdaad, heeft men 4 weken in men gameboy gezeten voor het uitgespeeld was)

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 24-05-2007 11:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal Gear Solid.... (vooral deel 1 en 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf ben ook een enorm fan van games met een sterke verhaallijn, mijn toevoeging:

De complete legacy of kain series

Blood omen: Legacy of kain
legacy of kain: Soul reaver
legacy of kain: Soul reaver 2
Blood omen: Legacy of kain 2 (mindere titel)
legacy of kain: Defiance

Er is een nieuw deel in aantocht als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat te denken van Nevermore.. Staat een heel verhaal op een muur in dat spel. Lang, maar ijzersterk. Spel zelf is trouwens ook geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aap schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:47:
Kleine opmerking: je zegt in verschillende post, dat je met een game naam, de hele serie bedoelt. Waarom nog je dan zelf max payne 1 en 2 los? en half-life en half-life episode 1?
Omdat deze verschillende uitgevers hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:09:
En wat te denken van Nevermore.. Staat een heel verhaal op een muur in dat spel. Lang, maar ijzersterk. Spel zelf is trouwens ook geniaal
Waar vind ik info over die game?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 14:48

Auredium

Informaticus Chaoticus

Legacy of Kain

Het verhaal van de vampier Kain en zijn rechterhand Raziel.
In het kort gaat het over een eeuwenoude strijd tussen de rassen van de vampiers die luisteren naar een mysterieuze 'Elder God' en de dood zien als een noodzakelijke cyclus en het ras de Hylden di onsterflijkheid nastreven.
De vampiers zijn blauwe wezens met engelenvleugels en zij winnen het van de Hylden in de oorlog. Ze verbannen de Hylden naar een andere dimensie. Tijdens deze verbanning vervloeken de Hylden de vampiers zodat ze onsterfelijk zijn maar alleen zolang ze het bloed van mensen drinken. Om de verbanning van de Hylden te verzekeren moeten er vampiers bestaan en dus zijn de vampiers gedoemt het bloed te drinken van mensen en mensen te veranderen in vampiers (ze kunnen zich niet meer normaal voortplanten schijnbaar).

Het vampierras verzwakt doordat steeds minder echte vampiers bestaan en mensen die tot vampier zijn gemaakt steeds minder vampier zijn. In deze wereld groeit Kain op. Kain is een edelman die na zijn dood tot vampier word gemaakt. Hij grijpt met hulp van de mens en magier 'Mobius' in eht verleden in om een tyrant te doden voor diens daden. Als hij daarvan terug komt blijkt dat Mobius een eeuwenoude ridderorde nieuw leven heeft ingeblazen, dit zijn de Sarafan en ze jagen op vampiers. Vanaf hier begint de saga pas echt....

Het verhaal kent een aantal delen:

LoK Blood Omen - Dit is een zeer oud spel alla Zelda 1 en is eigenlijk van minder belang
LoK Soul Reaver - Dit gaat over de rechter hand Raziel en hoe Kain hem verraad
Lok Blood Omen 2 - Dit gaat over Kain's strijd tegen de Sarrafan en de Hylden en hoe zijn gaves groeien.
LoK Soul Reaver 2 - Dit gaat over Raziel en zijn pogingen om te ontsnappen van zijn nieuwe meester de 'Elder God'
Lok Defaince - Hierin spelen zowel Kain als Raziel een rol en proberen ze ieder op hun eigen manier duidelijkheid te krijgen en de wereld te redden van respectievelijk de Hylden en de 'Elder God'.

Het spel is Third Person en heeft een diep en complex verhaal met aardig wat raadsels en puzzels.

[ Voor 21% gewijzigd door Auredium op 24-05-2007 15:10 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 16:28
Ik denk dat de nog uit te komen titel bioshock (al kort genoemd in dit topic) ook wel een aanrader is (voor de nabije toekomst) . De looks en artwork spreken me iig wel erg aan. Soort action adventure onderwater.
Pagina: 1