Toon posts:

hardware - drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik heb vorige week windows xp op mijn computer opnieuw geinstalleerd.
(Dell Dimension 4600)
Ik heb toen de drivers voor mijn geluidskaart, videokaart, netwerkkaart e.d. ook geinstalleerd.

Alleen sindsdien geeft hij elke keer aan dat er hardware is met ontbrekende drivers.
En windows wist me te vertellen dat het om een 'device driver' ging.

Hoe kan ik erachter komen wat er mist aan drivers? Hij geeft daar nl geen informatie over.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eens even rond op http://www.beginnersweb.nl/
Op dit forum is veel informatie te vinden.
Mocht je daarna nog steeds een probleem hebben, en zelf hier al veel tijd aan besteed hebben, kom dan weer terug bij Tweakers en post een nieuw bericht met daarin je probleem, en wat je er zelf al aan gedaan hebt om het op te lossen.

[ Voor 55% gewijzigd door LeGato23 op 23-05-2007 11:21 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt natuurlijk op Dell-site zoeken welke drivers je nog niet hebt geinstalleerd.
Anders zoeken via google op hardware detectie programma's, zodat je kunt zien wat er allemaal in je pc zit en of de drivers geinstalleerd zijn.

☻/
/▌
/ \

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welke hardware mis je? ;)
Dat zal namelijk de ontbrekende factor zijn. Heb je aan USB2.0 drivers gedacht? Die zitten vaak tussen de chipset drivers, maar niet altijd dus.

Verder is er wel een programma welke ongeïnstalleerde apparaten kan vinden, Unidentified Device Finder of iets dergelijks. Probeer er even naar te zoeken, ik weet de letterlijke naam niet meer maar het was iets in die richting, misschien heb je er iets aan.

[ Voor 43% gewijzigd door Ultraman op 23-05-2007 11:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Dit programma kan je waarschijnlijk wel vertellen wat voor hardware je in je Dell hebt zitten, daarnaast kan het ff kijken in apparaat beheer ook helpen, dingen met uitroeptekens zijn de apparaten zonder drivers, everest kan het mischien iets duidelijker tonen.

Verwijderd

Topicstarter
probleem was dat ik geen hardware 'miste'. Ik heb een tvkaart in mijn computer en die deed het wel maar niet heel goed, hij liep af en toe vast.
De tvkaart stond ook niet in de apparaatbeheerlijst als tvkaart. Met behulp everest kon ik de goede driver downloaden, nu staat hij wel in de hardwarelijst.. bedankt iig!
Pagina: 1