Toon posts:

LCD TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, en heb dus een beetje rondgekeken op het internet. Mijn keus is tot nu toe gevallen op de Samsung LE 32R81B (http://www.kieskeurig.nl/...191B0C12572A400574F29.htm) maar ik weet niet zeker of ik hier wel goed aan doe. Deze tv is namelijk HD-ready zoals dat heet, maar je ziet ook tv's met "Full High Definition". Deze zijn wel een stuk duurder, maar de beeldkwaliteit schijnt wel een stuk beter te zijn?

Wat kan ik nu het beste doen? "Full High Definition" tv's zijn er alleen nog maar in 40inch of groter voor zover ik weet, en daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek eigenlijk een 32inch, dit vind ik de beste maat voor op mijn eigen kamer. Kan ik nu het beste wachten tot de "Full High Definition" tv's in prijs gaan zakken en er dan zo 1 kopen, of kan ik beter gewoon een "HD-ready" tv kopen? Ik ben van plan om er in de toekomst ook PS3 op te gaan spelen.

Als iemand ervaringen heeft met de Samsung LE 32R81B hoor ik dat ook graag :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je geeft zelf het antwoord al: de 32" versie dus. Wat kunnen wij verder doen aan 40" of groter als je dat niet wilt hebben?

Trouwens, tegen de tijd dat "Full High Definition" enigszins in word gezet, ben jij allang weer aan een nieuwe TV toe.

Alles kan stuk.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

37 inch en HD, weliswaar 1920x1080i en geen 1920x1080p. Ikzelf heb de WLT uitvoering, zodat je hem met de juiste CI kunt gebruiken voor Digitenne.

This footer is intentionally left blank

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

remco_k schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:55:Trouwens, tegen de tijd dat "Full High Definition" enigszins in word gezet, ben jij allang weer aan een nieuwe TV toe.
Voor op TV misschien wel, maar met de Blu-rays en HD-DVD's is dat toch wel anders :)

Verwijderd

Ik heb deze tv ook op het oog :)
Als er gebruikers ervaringen zijn graag.. :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:00:
Ik heb deze tv ook op het oog :)
Als er gebruikers ervaringen zijn graag.. :D
Hier staan er paar.

Mijn advies: gewoon een HD ready scherm kopen, als je voor Full HD gaat (32" Full HD bestaat overigens niet als ik me niet vergis) dan betaal je voor iets wat je bijna niet gaat gebruiken. Lees ook even deze 2 topics door, staat genoeg nuttige informatie:

1080p, 720p, 1080i. Wat is het nut van hoge resoluties?
High-Definition TV. Wat is het precies ?

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Als je niet groter dan 32" wilt gaan kom je sowieso uit op een HD-Ready scherm, want er zijn inderdaad geen 32" FullHD schermen.

Lees anders dit eens :
http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

Hier kun je ook zien in een grafiek als je een bepaalde maat tv koopt, vanaf welke afstand het daadwerkelijk nut heeft om FullHd (1080p) te nemen t.o.v. HD-Ready (720p).

Mijn advies - als je liever geen 42inch bakbeest wilt, koop liever een goede 720p televisie, dan een goedkope 1080p.
Ik wou zelf ook niet zo'n huge ding (als ik groot wil kijken kijk ik op m'n beamer),
dus ik ben gegaan voor de mooiste 32" die ik kon vinden.

En hij bevalt helemaal perfect :)

Edit: Argh, blijkbaar er overheen gekeken dat die link ook al in de vorige post stond.
Nou ja, beter teveel dan te weinig :P

[ Voor 8% gewijzigd door LDenninger op 24-05-2007 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels de Samsung LE-32R81B aangeschaft, en tot nu toe bevalt hij erg goed. Prima beeld, al moet ik het nog een beetje beter calibreren, maar het begin is er. Ga daar vandaag even rustig de tijd voor nemen.

Ik heb weleens gehoord van calibratie dvd's, heeft iemand daar ervaring mee?
Pagina: 1