32bits software op 64bits OS

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 10:07
Ik wil graag gebruik gaan maken van 4GB intern geheugen. Op dit moment ziet mijn Windows XP 32-bit namelijk maar 3GB en dat is toch zonde van die ene GB. Nu heb ik officiele licenties voor Windows XP 64-bit, maar ik vroeg me het volgende af:

Als ik 32-bits software draai onder een 64-bits OS, zoals Windows XP 64, kan deze 32-bits software dan wel al het geheugen zien ? Of heeft deze 32-bits software hetzelfde probleem als het 32-bits OS? Hoe werkt dit nou precies ?

Even voor de volledigheid: ik gebruik nog Windows XP op deze machine, omdat mijn hardware (M-Audio Firewire Solo) en mijn studio-software (Cubase SX3) nog geen Vista ondersteuning hebben. Anders was mijn vraag waarschijnlijk hetzelfde geweest voor Vista 64-bits ;)

Mijn hardware moet nog aangeschaft worden, maar dit wordt een Core2Duo E6600, welke (naar mijn beste weten) EMT64 instructies heeft, waardoor 64-bits OS een mogelijkheid is. Moet ik verder ook nog ergens rekening mee houden? Deze installatie gaat ENKEL gebruikt worden voor het recorden van muziek. Voor de overige zaken heb ik gewoon Vista 32-bits draaien op een aparte machine en/of een aparte installatie :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen, je software zelf moet ook gecompileerd in 64bit, anders blijft hij zitten met de beperking van 2 gig /process.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8