Toon posts:

MX-record instellen bij nunames.nu

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een domeinnaam van .nu doorsturen naar een eigen webserver. Nu kies ik bij nunames.nu voor de optie InstantDNS. De volgende instellingen zijn mogelijk:

1: Statisch IP-adres: [xxx.xxx.xxx.xxx]
2: Subdomein: [www].domein.nu
3: MX-record: [pop.domein.nu]

Tussen [] staat wat ik heb ingevult. Als ik nu surf naar www.domein.nu komt de juiste pagina in beeld. Echter is het niet meer mogelijk om een mailtje te sturen naar info@domein.nu. Er komt dan een 'Undelivered mail returned to sender'- melding.

Wat dien ik in te vullen bij MX-record? Het ip-adres werkt niet. Of zou het zo zijn dat ik optie 2 leeg moet houden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

MX record zijn bedoeld om een verwijzing naar een mail server te maken. Dit betreft een SMTP server, pop kan hier niet toegepast worden.

Uit je verhaal begrijp ik niet of je een mailserver hebt draaien. Als dat het geval is, moet je je MX record laten verwijzen naar bijvoorbeeld het IP waarop de mailserver te bereiken is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Hostname invullen van de smtp server. Meerdere moet kunnen ivm fallback.

[ Voor 94% gewijzigd door Lekkere Loempia op 23-05-2007 10:25 ]

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43
Heb je bij het MX record "pop.domein.nu" staan of "pop.domein.nu.". Die laatste punt is nodig omdat er anders pop.domein.nu.domein.nu van wordt gemaakt welke niet bestaat :)

Eve char: Warock <TEST>

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

lier schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:17:
MX record zijn bedoeld om een verwijzing naar een mail server te maken. Dit betreft een SMTP server, pop kan hier niet toegepast worden.

Uit je verhaal begrijp ik niet of je een mailserver hebt draaien. Als dat het geval is, moet je je MX record laten verwijzen naar bijvoorbeeld het IP waarop de mailserver te bereiken is.
niet het ip maar de fqdn/hostname en vervolgens uiteraard wel een a-record maken met het ip van je mailserver. gezien de vraagstelling van de TS, ben ik echter bang dat hij dat niet heeft...

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailserver draaien.
Het probleem is dat ik enkel deze drie velden heb om iets in te voeren. Ik vermoed dat de punt op het eind mijn probleem oplost.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

WooK schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:25:
niet het ip maar de fqdn/hostname en vervolgens uiteraard wel een a-record maken met het ip van je mailserver. gezien de vraagstelling van de TS, ben ik echter bang dat hij dat niet heeft...
Mee eens, maar gezien de mogelijkheden...
Ik heb een mailserver draaien.
Het probleem is dat ik enkel deze drie velden heb om iets in te voeren. Ik vermoed dat de punt op het eind mijn probleem oplost.
Hoe wordt pop.[domein.nu] geresolved ?
Waar heb je deze ARecord aangemaakt ?
offtopic:
Ik vermoed van niet, tenzij je niet alle info gegeven hebt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd gaat het hier om de InstantDNS service van nunames.nu. Ik heb enkel drie mogelijkheden invoeropties.

1: Statisch IP-adres: Vereist
2: Subdomein: optioneel; suggestie www
3: MX-record: optioneel maar noodzakelijk als u e-mail op domein.nu wilt ontvangen

Hoe vertel ik in 1 MX-record dat alle mail die verstuurd wordt naar @domein.nu binnenkomt op hetzelfde ip-adres als bij 1? Wellicht heeft iemand eerder gewerkt met InstantDNS van nunames.nu.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Best eens je domeinnaam geven, dan kunnen we het e.e.a. zelf nakijken.

Wat krijg je als je een ping doet naar pop.domein.nu?
Draai je zelf ook je DNS server voor je domein?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het lijkt me dat je gewoon even met dig moet kijken wat er nu eigenlijk echt in de DNS terecht is gekomen. Als je dat niet kan moet je even je domein noemen en dan helpen de behulpzame mensen hier je wel.

Verwijderd

Topicstarter
Domeinnaam: www.fotograferen.nu

Het volgende kreeg ik terug van dig:
fotograferen.nu. 1D IN MX 10 pop.fotograferen.nu.

• Sendy
  • Niet online
pop.fotograferen.nu heeft geen A (of CNAME) record. Die moet je nog aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus geen A records aanmaken.

Er zijn maar drie dingen die ik in kan voeren: Static IP, subdomein en MX-record.

• Sendy
  • Niet online
Als pop en www dezelfde host zijn kan je i.p.v. pop www invoeren. Dan zal het wel werken, maar netjes is anders.

Ik ken die nunames en dat "InstantDNS" niet; is er niet iets waar je wel alles kan invoeren?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Kan je niet gewoon nog een subdomein aanmaken?

Volgende keer gewoon een duidelijke provider kiezen |:( , zoals transip ofzo. Nooit problemen mee
Pagina: 1