Toon posts:

Computer alleen uit door stroom eraf te halen.

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik wat van computers wist maar hier schiet mijn kennis toch tekort.

Hier mijn ouwe bakkie

Athlon XP 2400
2x 512 Pc3200 Twinmos Winbond
ASUS A7N8X rev. 02
Antec Sonata 01 met voldioende koeling (CPU 40-45 graden)

Het begon vorige week dat ik een keer bij opstarten een verstoord beeld kreeg.
Het beste is het om het te omschrijven als een sneeuwbeeld als op de televisie alleen dan in kleur.
Omdat ik er toen geen tijd voor had wat het even uitzetten opnieuwopstarten en het probleem was verholpen.

Het probleem is gebleven maar nu heb ik er om het spannend te maken een nieuw probleem bij.

- Als ik mijn computer af wil sluiten reboot hij.
- Als ik tijdens de bios startup op de powerknop druk reboot hij ook gewoon
- Als ik 5 sec de powerdownbutton ingedrukt houd reboot hij ook
- Tot slot wilde hij een keer helemaal niet opstarten (kwam niet voor bij de powerup piep),
maar dat is nu niet meer.

Ik heb al gekeken of er niet ergens een kabeltje tegen mijn kast hangt.
Bios batterij verwijdert en jumper een keer omgezet.
Beide geheugenbanken los geprobeerd.

Heeft iemand suggesties wat het zou kunnen zijn?
Voeding? Moederbord?
Zou verstandig zijn om bios opnieuw te flashen?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 00:27

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Bios flashen moet je wel mee oppassen als hij niet stabiel blijft, als hij reboot terwijl je aan het flashen bent, ben je verder van huis. Gooi eerst eens gewoon alles los behalve de cd-speler en kijk of je stabiel een live-cd zoals knoppix, ubuntu etc. en/of wat tests van een cd als hiren's bootcd kunt laden. Heb je je geheugen al getest? Ergens een sluiting zou best kunnen, maar het kan ook zijn dat je voeding de geest heeft gegeven. Probeer als je hebt ook een andere voeding.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06

Sebazzz

3dp

Geheugen, ASUS en Twinmos gingen toch nooit goed ;)

(staat in RAM FAQ)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41

-ET-

Phone Home

toevallig heb ik net iemand gehad die dit probleem ook had.

Bleek dat de batterijen van zijn draadloze muis bijna leeg waren. Deze waren vervangen en het probleem was over.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 00:27

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

-ET- schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:39:
toevallig heb ik net iemand gehad die dit probleem ook had.

Bleek dat de batterijen van zijn draadloze muis bijna leeg waren. Deze waren vervangen en het probleem was over.
Sorry hoor, maar ik zie totaal geen verband tussen het leeg zijn van de batterijen van de muis en het wel/niet willen opstarten cq. afsluiten van windows. Wanneer je zonder muis opstart doet windows het ook gewoon hoor, ok, het is wat lastig maar het werkt wel gewoon. Bovendien is het met de meeste draadloze muizen ook zo dat als het kastje maar aan de ps/2 of usb-poort zit windows ook een goed muisapparaat ziet, alleen het bewegen ervan is afhankelijk van de batterijen. Denk dus dat je net iemand blij hebt gemaakt met een dooie muis 8)7

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

dit hoort meer thuis in PMG dan in CSL :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Heb je het probleem ook als je het toetsenbord, muis, evt modem,... uittrekt?
Heb je bij de CMOS reset ook de stekker uitgetrokken?

Het lijkt verdacht veel op het probleem dat ik ook had met een MSI bord, een jaar geleden. Exact dezelfde kuren en een kleine maand later is-ie gestorven. Nooit kunnen achterhalen wat de fout was.

edit: een muis met platte batterijen durft soms nog eens vreemde signalen geven. Het kan hierbij zijn dat het moederbord ze opvat als een "USB Power On" signaal. Je kan eventueel proberen om die feature af te zetten. Gaat via het BIOS.

[ Voor 26% gewijzigd door mieJas op 23-05-2007 10:14 ]

Yes, but no.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 14:55

Croga

The Unreasonable Man

The Triad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:31:
Geheugen, ASUS en Twinmos gingen toch nooit goed ;)
Geld alleen voor de MTech (/TwinMos) chips, Winbond zou geen probleem mogen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor jullie reacties,

hufkes,
Als hij eenmaal aanstaat draait hij, wat heet in windows xp termen, stabiel.
Geen spontane reboots of blauwe schermen.
Maar omdat de problemen al tijdens het opstarten zijn en nog voor windows wordt geladen kunnen het toch geen software problrmen zijn?

Ik hoop niet dat het de voeding is Dat zou dan al de tweede Antec voeding zijn. Maar dan zou het toch ook moeten zijn dat de computer instabiel wordt ipv dat hij reboot als je hem uit wil schakelen?

The Triad
Ik ben ook niet tevreden over het geheugen overklocken is praktisch een no go,
maar het heeft toch al 3,5 jaar gedraait dus dat moet het porbleem niet zijn.
Zal vanavond memtest wel eens draaien.

-ET-
Heheh ik heb geen draadloze muis maar toch bedankt!
Ik heb trouwens alle pci kaarten, cd drive's en floppybay's al verwijderd.en usb en firewire van de voorkant in losgekoppeld.

Tot slot Turkish
Ben niet bekend met de thermen PMG en CLS, misschien wil je het uitleggen
en als je bedoeld dat het in de verkeerde rubriek staat misschien het topic verplaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
mieJas

Ik heb wel wat apparaten los gekoppels maar zal vanavond eens alles loskoppelen en het dan eens proberen.
Het stomme is dat er geen regelmaat in zit. Als ik de stroom eraf haal en weer eropzet dan kan hij bijvoorbeeld 2 keer normaal aan en uit gaan als ik de powerknop tijdens het het opstarten indruk maar bij de 3e keer duiken de problemen op.

De computer is dan alleen uit te schakelen door de stroom erav te halen

Verwijderd

Topicstarter
Geen replies meer.. jammer.
Problemen zijn er nog al vanalles geprobeerd.
Morgen eerst kijken of de powerknop geen kortsluiting maakt
en anders maar moederbord wisselen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou ook eens zeker naar de Powerknop kijken. Zo had ik ook een keer kortsluting op een Compaq testPC hier, zodat ie steeds rebootte na het aflsluiten 8)7...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Topicstarter
Gister kabeltjes van powerknoppen verwisselt, haalde niks uit.
Vandaag een nieuw moederbord eringezet.
Op het eerste opzicht lijkt dat het te zijn,
maar kan net zo goed zijn omdat ik alles opnieuw aan heb gesloten.
Problemen lijken verdwenen maar tijd zal het leren.
Ik ga het oude moederbord neit terugzetten, wat een klus :D

En te vroeg gejuichd natuurlijk, tja wat nu voeding?
Zou de 3e zijn binnen 2,5 jaar

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 17:13 ]

Verwijderd

Ik heb de laatste 3 weken met exact het zelfde probleem zitten worstelen.

PC alleen maar uit te zetten door de stroom er af te halen.
Weer aanzetten duurde soms 5-10 minuten prutsen met HD/dvd/videokaart van de stroom afhalen, etc etc..

Heb er dit weekend een andere tijdelijke voeding ingezet.\
Starten lopen.., afsluiten ging ook ineens goed!.

Ook een Antec voeding, is nu mijn 2e in 3.5 jaar die kapot gaat.
Gelukkig nog wel binnen de garantie van 3 jaar.

Het zegt natuurlijk niet dat jou voeding ook kaduk is, kan ook toch je mobo nog zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hey sjondedon,

Bedankt voor je reactie, nou het moederbord is het in iedergeval niet en CPU, RAM en videokaart zouden andere problemen geven. Problemen zijn weer terug en lijken wel toegenomen.

Heb de vervangen voeding iets meer dan een jaar maar kan bijna niet anders of dat het daar aan ligt.
Kwam dit nog tegen toen ik vorig jaar met een kapotte voeding zat
, the computer had a hard time to start up in the morning and showed random hardware failures (cdrom would be turned off and work without problems after a reboot). The pc, when turned on, would spontaneous reboot more than 10 times before it would pass the Logo screen. It would Freeze on “Verifying DMI Pool Data…” for some minutes and then do a kind of DHCP search then eventually start up a boot program or continue to boot the operating system and usually lock up. , the computer had a hard time to start up in the morning and showed random hardware failures (cdrom would be turned off and work without problems after a reboot). The pc, when turned on, would spontaneous reboot more than 10 times before it would pass the Logo screen. It would Freeze on “Verifying DMI Pool Data…” for some minutes and then do a kind of DHCP search then eventually start up a boot program or continue to boot the operating system and usually lock up.
Toen en ook nu zijn de problemen ook weer wisselend, het lijkt wel of hij problemen heeft met de piekspanning. Al heb ik niet teveel aangesloten en verdwijnen de problemen niet als ik alles loskoppel.
- 1) Ik heb gemerkt dat de computer gewoon weer problemen heeft met koudstarten.
Na 5-10 min. rebooten en aan en uit switchen start hij een keer op.
- 2) ip heb 2 harde schijven met een xp image en 1 van de 2 wil hij maar booten.
- 3) de pc gaat nogsteeds alleen uit door de stroom eraf te halen.
- 4) het zogenaamde sneeuwbeeld in kleur komt ook nog steeds en verdwijnt meestal door de stroom er een keer af te halen.

Voor de zekerheid:
- Test ik Ram met memtest
- Wissel ik mijn video kaart en keer om

Heb mijn gehele PC nu langer dan 3 jaar hoop dat ze de voeding nog willen repareren/vervangen.
Zal ze morgen emailen, al zijn de voltager opzich wel stabiel ben ik niet kapot van die Truepower voedingen.

Hoor graag nog of je problemen weg zijn gebleven!

Verwijderd

Ik heb een RMA bij Antec aangevraagd.
Mijn voeding zit nog binnen de 3 jaar garantie die Antec geeft.

Heb nu ff een oude coolermaster 380w voeding in mn PC.
Met deze dr in heb ik geen problemen meer. (is alleen net een vliegtuig qua geluid! )

Ik had exact die verschijnselen die jij ook hebt met je PC (behalve het sneeuwbeeld dan)

Als je voeding ouder is dan 3 jaar dan heb je denk ik pech.
Maar je kan Antec even bellen, ze hebben een vrij goede RMA afdeling in Rotterdam voor heel Europa

Verwijderd

Topicstarter
Hehe nu is je Sonata niet zo Stil meer...

Ik heb net RMA aangevraagd volgens de procedure van de website.
Kon eigenlijk geen telefoonnummer vinden.

De computer heb ik 3,5 jaar geleden gekocht maar her heb dus vorig jaar februari dus via de RMA
een nieuwe voeding gehad. Dus die is net 14 maanden oud!

Weet niet of ik gewoon net ongelukkig met die dingen uitkom maar doe er niks geks mee.
Zou het wel heel netjes vinden als ze me hetzelfde kunstje flikken en me een nieuwe voeding geven.

Al zou ik nu denk ik niet zo snel een Antec voeding kopen, voel me al staat als die dadelijk ook nog eens stuk zou gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Nou hierbij wil ik het topic sluiten, het was idd mijn voeding!
Na even gemaild te hebben met de RMA kon ik hem direct langsbrengen.
Kwam er binnen en een nieuwe voeding stond al klaar!
Ik werd geholpen door een opgewekte medewerkster, kreeg zels nog een vervangend printplaatje voor de voorkant van mijn Sonata (audio deed het niet meer en kreeg het niet losgesoldeerd).
Allemaal geen probleem en verliet met een tevreden gevoel de zaak.

Niks dan lof over antec!
Pagina: 1