Apparte CD-R/RW's nodig

Pagina: 1
Acties:

• Mr A
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03-2025
Hey,

Ik heb even een vraagje en misschien dat er hier mensen zijn die er wat van weten.

Mijn vader heeft een paar jaar geleden een Philips CD-R/RW brander gekocht. Type enzo weet ik niet. Het is een standalone apparaat om op de stereo aan te sluiten.

Vroegah :+ was ik degene die het apparaat gebruikte maar ik ben al enige tijd uit huis en nu wil mijn vader zelf CD's gaan branden.

Het probleem is dat dit apparaat gebruik maakt van speciale CD-R/RW's , de gewone "pc" schijfjes kan hij niet lezen/schrijven.

Volgens mij gaat het om schijfjes die bij het CD-R/RW's logo de "Audio" aanduiding hebben staan.
Maar dat weet ik niet meer zeker.

Weet iemand welke schijfjes erin moeten? En waar deze nog te krijgen zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Mr A op 23-05-2007 08:20 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het lijk eerlijk gezegt cruciaal om te weten welk type en modelnummer erop staat.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Een brander zou in principe elke cd-r schijf moeten kunnen branden.
Lukt je dat niet, probeer het op een lagere snelheid.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zal inderdaad wel enkel geschikt zijn voor CDR-Audio's. ZIjn gewoon te koop bij de Mediamarkt :)

• TokkeF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:50
Wij hebben ook zo'n brander, er moet digital audio op staan.

• Mr A
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03-2025
Ok, en gewoon te halen bij de MM?

Iedereen bedankt voor de hulp!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

TokkeF schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:38:
Wij hebben ook zo'n brander, er moet digital audio op staan.
aha, apart :) nooit geweten.
Hoe komt een fabrikant op het idee om branders te bouwen die niet alles kunnen branden dan :?.

Verwijderd

Ik heb zelf ook nog zo'n ding staan ( een Philips CDR 760 ) waarmee ik vroeger veel concerten e.d. van de radio opnam. Toch wel handig, vooral toen je ook nog eens digitale radio kreeg ( bijv. van athome). Je hebt daar inderdaad aparte CD-r's voor, met de aanduiding AUDIO op de hoes. Maar die kun je dus maar 1 keer gebruiken, en ze kosten sowieso al (veel)meer dan een gewone CD-r.

Daarom heb ik altijd audio cd-r's gebruikt die CD-RW waren, dus rewritable ( net als bij gewone cd-r's dus vele keren overschrijfbaar). Dus dat zijn CD-r's met de opdruk AUDIO op de hoes EN de aanduiding CDRW.

Voordeel daarvan is dat je bijv. een concert van de radio kunt opnemen op een audio CDRW en die dan even kopieren op de computer ( bijv. via disk-copy) naar een gewone CD-r. Dat scheelt enorm veel geld, omdat de gewone cd-r's bijna niets kosten en die speciale audio cd's veel duurder zijn in aanschaf.

Daarbij komt dat die audio cd-r's ook wat moeilijker verkrijgbaar zijn dan gewone cd-r. Ik had het geluk dat ze bij een electronicawinkel nog wat audio cdrw's hadden liggen. maar even googlend zag ik op internet dat ze bijv. ook hier nog verkrijgbaar zijn:

http://shop.cdfreaks.com/index/1/2/74/640 ( in de RW uitvoering, maar ze hebben ze ook in de gewone R uitvoering)

Ik gebruik mijn Philips brander in ieder geval nog wel eens, maar wel minder dan vroeger.
Pagina: 1