Ik heb gisteren voor het eerst Home Premium geinstalleerd op mijn computer en blijkbaar is dat niet helemaal gegaan zoals het hoort.
Allereerst bij het installeren van Vista had ik twee SATA schijven aangesloten op mijn Nvidia controller. Hier zag de setup maar 1 schijf van. Daar heb ik me niet zo druk om gemaakt, vooral niet omdat na de installatie deze schijf gewoon zichtbaar was.
Nadat ik de cdrom van Vista echter verwisselde met een cdrom met wat drivers en ik de updates en drivers (nforce, virusscanner, Creative + alle updates behalve de driver updates) die ik had gebrand en opnieuw opstartte kreeg ik de melding dat er een missend bestand was in de map C:\Windows\System32\, het HAL.DLL bestand dus.
Dit is een veel voorkomend probleem (geweest) bij Windows XP systemen, echter lijkt mij dit onlogisch, mijn schijven kwamen net uit een RAID Array, dus bijvoorbeeld Windows XP kan daarop helemaal niet aanwezig zijn om misschien conflicten te veroorzaken.
De automatische start herstel omgeving deed niets, probleem blijft.
Iemand een idee hoe ik dit oplos zonder compleet Vista + drivers opnieuw te installeren?
Nogmaals met dvd van vista in het station start die wel op.
Specs:
AMD Athlon X2 3800+
2x512MB + 2x256MB DDR400
DFI Lanparty SLI-DR
2x160GB Samsung Spinpoint SATA (1 daarvan bootschijf)
4x250GB Western Digital SATA (op Si3114 controller)
Club3D ATI Radeon X800RX2 PCI-e
Creative Audigy PCI
Graag een oplossing!!!
Allereerst bij het installeren van Vista had ik twee SATA schijven aangesloten op mijn Nvidia controller. Hier zag de setup maar 1 schijf van. Daar heb ik me niet zo druk om gemaakt, vooral niet omdat na de installatie deze schijf gewoon zichtbaar was.
Nadat ik de cdrom van Vista echter verwisselde met een cdrom met wat drivers en ik de updates en drivers (nforce, virusscanner, Creative + alle updates behalve de driver updates) die ik had gebrand en opnieuw opstartte kreeg ik de melding dat er een missend bestand was in de map C:\Windows\System32\, het HAL.DLL bestand dus.
Dit is een veel voorkomend probleem (geweest) bij Windows XP systemen, echter lijkt mij dit onlogisch, mijn schijven kwamen net uit een RAID Array, dus bijvoorbeeld Windows XP kan daarop helemaal niet aanwezig zijn om misschien conflicten te veroorzaken.
De automatische start herstel omgeving deed niets, probleem blijft.
Iemand een idee hoe ik dit oplos zonder compleet Vista + drivers opnieuw te installeren?
Nogmaals met dvd van vista in het station start die wel op.
Specs:
AMD Athlon X2 3800+
2x512MB + 2x256MB DDR400
DFI Lanparty SLI-DR
2x160GB Samsung Spinpoint SATA (1 daarvan bootschijf)
4x250GB Western Digital SATA (op Si3114 controller)
Club3D ATI Radeon X800RX2 PCI-e
Creative Audigy PCI
Graag een oplossing!!!
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060