Toon posts:

Game PC max € 1.500,00

Pagina: 1
Acties:
  • 1.119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Game PC max € 1.500,00

Goedendag Ladies en GentleTweakers

Ik dwaal al langere tijd rond hier op Tweakers.net en dus ook op GoT. Tot de dag van vandaag ben ik altijd een trouwe lezer geweest en vond het wel eens tijd worden om zelf eens wat te posten in de vorm van mijn eigen systeemsamenstelling. Ik heb dus al genoeg lijstjes gezien om te weten hoe het lijstje er ongeveer uit zou moeten zien dus daar zit het probleem niet echt. Het is echter wel zo dat ik een aantal vragen heb, maar die zul je hier onder wel tegenkomen denk ik zo.

Maargoed, laten we het over het systeem hebben waar het voor bedoeld is. In eerste instantie wordt het een gamebak met daarnaast natuurlijk de gewoonlijke handelingen zoals Tweakers.net bezoeken, muziek luisteren, zo nu en dan een film, etc. Straks voor me studie heb ik niets speciaals nodig, dus daar hoef ik weinig rekening mee te houden.
Wat ik hoop is dat ik samen met dit systeem toch wel een aantal jaar oud mag worden zij aan zij. Misschien hier en daar een kleine upgrade, maar dat zie ik wel tegen die tijd. Al denk ik dat deze doelstelling wel behaald kan worden aangezien ik niet vies ben van wat minder grafisch geweld. Natuurlijk, het is allemaal mooi en aardig en geweldig al dat grafisch geweld van tegenwoordig, maar ik kan ook zonder. Ik vind het eigelijk belangrijker dat de gameplay gewoon lekker is en tegen de tijd dat ik alles op low moet zetten om het spel nog te kunnen spelen zijn we ook weer een goed aantal jaar verder denk ik zo. En daarnaast is er ook geen overclock in het verschiet voor zover ik weet. Dus dat was ook weer een punt waar ik geen rekening mee hoefde te houden. Wie weet gebeurd het nog ooit een keer, maar ik heb liever dat alles gewoon lekker werkt.

En dan is het nu tijd om over mijn budget te praten. Zoals je al hebt kunnen lezen in te titel wil ik dus maximaal €1500 euro besteden aan dit nieuwe systeem. Maar dit wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk €1500 besteed moet worden. Ik heb dit alleen als uitgangspunt genomen voor het geval dat er een onderdeel bij komt of vervangen word na aanleiding van dit topic en dat ik dan dus nog een bufferzone heb. Dus wanneer iemand een beter alternatief voor een stukje hardware weet kan je dat altijd naar voren brengen. En onderbouw jouw voorstel alsjeblieft waarom ik jouw voorstel zou moeten verkiezen boven mijn huidige keuzen.

Update

23-05-07 16:20 : Heb toch gekozen voor een Samsung brander en de Sapphire 2900XT.
24-05-07 13:30 : De CPU zal vervangen worden door de E4300, de GPU zal vervangen wodren door de MSI X1950Pro en er word toch uiteindelijk gekozen voor de XtremeMusic.
25-05-07 21.40 : De Sennheiser HD280 is vervangen door de HD555.
26-05-07 01.00 : Inplaats van een X1950Pro is er toch gekozen voor een Dx10 kaart, namelijk een 8600 GT. Verder is de CPU koeler vervangen door de Scythe Mine en als geheugen is uiteindelijk gekozen voor PC6400 zodat ik voorbereid ben als ik in de toekomst toch van plan ben om te gaan overclocken.

Wat ik al heb
MonitorPhilips 109 S4 volgensmij. Nog zo een mooi groot 19" bakbeest.
ToetsenbordMicrosoft Natural Keyboard Egonomic 4000
&
Microsoft Multimedia Keyboard
MuisLogitech Mx518
MuismatCorepad C1 Large
SpeakersetEen speakerset van Philips. Geen flauw idee meer wat precies de naam was.

Behuizing
KeuzeAntec Nine Hundred
Waarom
Mijn oog viel als eerste op deze kast vanwege het uiterlijk, want het is niet de allerdaagse kast die je zomaar ergens zal tegenkomen. Toen ik verder keek bleek deze kast veel koelingmogelijkheden te bieden in de vorm van fans en huist ook nog eens een 200mm monster bovenin. En vanwege de koelingmogelijkheden en de eigelijk wel mooie prijs leek het een mooie kandidaat die mijn systeem in leven kan houden op de oven die wij zolder noemen. Dit omdat het op de zolder nogal warm kan worden in de zomer waardoor er onderdelen kunnen overlijden. Dit was ook het geval afgelopen zomer waardoor ik genoodzaakt was om een aantal overleden hardware na een paar jaar trouwe dienst te vervangen. En nu denk ik dus dat ik beter het zekere voor het onzekere kan nemen zodat ik straks niet weer met een kast zit waar ik straks weer een lekker eitje op kan bakken. En verder zijn de reviews die ik gelezen heb ook positief over deze kast. Dus vandaar me keuzen voor deze kast op dit moment.

Winkel - PrijsAzerty - € 96.95

Voeding
KeuzeCorsair CMPSU-520HXEU, 520 Watt
Waarom
Ik zocht gewoon een goed geprijsde voeding van zo een 500 Watt van een bekend merk zodat je weet dat je gewoon een kwaliteit voeding hebt aangezien de voeding toch een erg belangrijk onderdeel is van het systeem. Na aanleiding van deze gigantische test kwam ik uit op deze Corsair voeding aangezien deze als 1 van de beste modulaire voedingen uit de bus kwam. En deze review bevestigt dat dit een kwalitatief en stille voeding is. En het liefst ga ik voor een modulaire voeding omdat je dan enkel de draden in je kast hebt hangen die je daadwerkelijk nodig hebt.

Winkel - PrijsAzerty - € 95.52
AlternatiefEnerMax Liberty, 500 Watt
Zalman ZM500-HP, 500 Watt

Processor
KeuzeIntel Core 2 Duo E6600
Intel Core 2 Duo E4300
Waarom
Hier hoef ik weinig over te zeggen denk ik zo. Mooie CPU voor een zeer mooie prijs.

Uiteindelijk toch gekozen voor deze CPU met het oog op de opkomende native-Quad Cores die in de loop van dit jaar zullen uitkomen. Tegen die tijd zal deze CPU verkocht worden waarna ik een Quad Core zal aanschaffen waardoor je dus wel iets zou kunnen besparen op de CPU omdat deze tegen die tijd nog gewoon perfect dienst zal doen. Misschien dat ik met deze CPU toch een overklok waag, maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Winkel - PrijsAzerty - € 197.24
Azerty - 107.78
AlternatiefIntel Core 2 Duo E6600

Processor Koeler
KeuzeCooler Master Hyper TX Intel
Scythe Mine
Waarom
Deze koeler kreeg de bronze medaile in de vergelijkingstest van CPU Koelers door Hardware.info. Hij koelt beter dan de Arctic Freezer 7 Pro en is ook stiller en een paar cent goedkoper. Dus denk dan een goede keuze aangezien als ik voor de gekozen kast ga ik geen monster koeler nodig heb om me CPU koel te houden omdat het in de kast zelf al koel zal zijn.

Ik ben uiteindelijk voor deze koeler gegaan omdat ik me toch nog voorbereid op een toekomstige overclock zodat ik dan gewoon aan de slag kan zonder me ergens zorgen over te maken. Ik heb deze koeler gekozen omdat hij over het algemeen erg goed presteert in de test en zal goed genoeg koelen wanneer ik een overclock waag.

Winkel - PrijsAzerty - € 17.12
Azerty - € 29.58
AlternatiefArctic Freezer 7 pro
Cooler Master Hyper TX Intel
Scythe Infinity

Geheugen
KeuzeKingston 2x1GB pc5300
Kingston 2x1GB pc6400
Waarom
2GB geheugen voor een mooie prijs. Wat wil je nog meer.

Net zoals de koeler heb ik gekozen voor PC6400 zodat ik gewoon voorbereid heb als ik voor een overclock ga.

Winkel - PrijsAzerty - € 62.28
Azerty - € 120.55
AlternatiefCorsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300

Hardeschijf
KeuzeSeagate Barracuda 7200.10, 320 GB
Waarom
Volgens voorgaande topics een goede en stille hardeschijf. Misschien dat ik later nog eens een 2e hardeschijf erbij koop en deze dan in RAID zet, maar op dit moment is 320GB genoeg voor mij. Dit aangezien ik nu 100GB heb en het dus een flinke sprong vooruit is.

Winkel - PrijsAzerty - € 71.33
AlternatiefSamsung Spinpoint T166, 320 GB

Moederbord
KeuzeGigaByte GA-P35-DS3R
Waarom
Op dit moment kies ik voor de Intel P35 Chipset. Dit omdat deze ook de toekomstige CPUs zal ondersteunen zodat ik hem er tegen die tijd gewoon op kan prikken zonder ook nog een nieuw bord hoef te kopen. En ik verkies deze boven de GigaByte GA-P35-DS3P omdat ik, volgens de specs, alleen maar het extra geld betaal voor het extra PCI-e slot en firewire welke ik toch niet zal gebruiken voor zover ik weet. Verder zijn deze borden gewoon identiek volgensmij.

Winkel - PrijsAzerty - € 127.28
AlternatiefGigaByte GA-P35-DS3P
Asus P5B-E Plus
GigaByte GA-965P-DS3P

Videokaart
KeuzeEVGA Geforce 8800 GTS KO ACS, 320MB
Sapphire Radeon HD2900XT, 512MB
MSI RX1950Pro, 256MB
MSI NX8600GT-T2D256E-OC, 256 MB
Waarom
Op dit moment gaat mijn keuze dus uit naar deze kaart, want je krijgt namelijk zeer goede presaties voor wat je betaalt. Zie verder eigelijk het verschil niet tussen de andere normale GTS 320/640 kaart van elke fabrikant. Voor mijn gevoel verschillen deze enkel in prijs en het plaatje dat ze op de koeler geprint hebben. Ik heb ook zitten denken aan de 640MB versie, maar ik weet niet of dat extra geheugen veel zin heeft. Dit omdat ik niet op hoge resoluties game en ik dacht gelezen te hebben dat als je niet op hoge resoluties gamed je met minder geheugen kan. De gekozen kaart is dan wel al standaard overclockt en heeft een speciale koeler, maar uit deze benchmark blijkt dat deze kaart erg vaak beter presteerd dan de normale Geforce 8800 GTS 640MB en soms zelfs wilt concurreren met de Geforce 8800 GTX. En daarbij komt ook nog eens dat de prijs voor deze kaart tussen de 320MB en de 640MB GTS varianten zit en dus ook een zeer interessante kaart is.

Uiteindelijk ga ik toch voor de 2900XT. Dit omdat je gewoon meer waar voor je geld krijgt en ik het geluid + stroomverbruik maar voor lief moet nemen. En misschien dat ik dan tegen de tijd van de lancering van de nieuwe generatie GPUs ik deze dan kan verkopen voor een leuke prijs en dan overstap.

Toch een stap terug gedaan weer met het oog op de toekomst. Deze Videokaart zal voorlopig nog gewoon goed genoeg zijn werk doen tot dat hij vervangen zal worden door de volgende generatie Videokaarten. En hier dus ook weer voor een wat goedkopere kaart gekozen zodat je ook tegen die tijd in verhouding meer terug krijgt als ik deze verkoop. Daarnaast ben ik ook voor deze kaar van MSI gegaan omdat de koeler op deze kaart, in tegenstelling tot de koelers van andere merken voor dit type, de lucht direct uit de kast blaast.

Ja, ik weet het. Ik blijf wisselen van videokaarten. Maar denk dat het nu toch wel definitief zal zijn tenzij iemand toch nog met een veel beter voorstel komt. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor den Dx10 kaart zodat ik beter verzekerd ben dat ik deze kaart tegen die tijd kan verkopen. En na aanleiding van de tip van *geanonimiseerd* die mij wees op dat deze kaart het beste komt uit de 'test'. Dus vandaar de keuze voor deze kaart.

Winkel - PrijsAzerty - € 332.70
Azerty - € 339.70
Azerty - € 154.39
Azerty - € 136.71
AlternatiefEVGA Geforce 8800 GTS, 320 MB
EVGA Geforce 8800 GTS, 640 MB
EVGA Geforce 8800 GTS KO ACS, 320MB
Sapphire Radeon HD2900XT, 512MB
MSI RX1950Pro, 256MB

DVD Speler/brander
KeuzeSamsung SH-D163C, S-ATA, Zwart
Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart
Waarom
Deze keuze heb ik gemaakt omdat deze speler beschikt over een SATA aansluiting. En dit heeft natuurlijk als voordeel dat je mooie dunne draad nodig hebt en niet gelijk zo een gigantische dropmat. En de reden waarom ik niet voor een brander gekozen heb is omdat ik toch niet van plan ben om DVD's te gaan branden en als het wel zover komt dan gooi ik er tegen die tijd nog wel een brander bij.

Ik ben uiteindelijk toch maar voor een brander gegaan. Kost maar iets van 11 euro meer en dan heb je er tenminste 1 voor wanneer je hem nodig kan hebben.

Winkel - PrijsAzerty - € 17.30
Azerty - € 28.10
AlternatiefSamsung SH-D163C, S-ATA, Zwart

Geluidskaart
KeuzeCreative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
Waarom
Om eerlijk te zijn heb ik deze kaart in eerste instantie gekozen vanwege de naam 'XtremeGamer' en daarom met de gedachte dat deze meer op gamers gericht zal zijn. Maar daarnaast heb je ook de XtremeMusic variant welke ook veel mensen kiezen, dus welke nou beter is weet ik zelf ook niet. Word ook niet veel wijzer van de eigenschappen welke op de Creative site staan, want vind deze 2 kaarten eerlijk gezegt erg met elkaar overeen komen. En in dit overzicht zijn ze beide ook gelijk alleen niet op het punt qua grote van de kaart. Ook schijnt dat de XtremeGamer er wel voor zorgt dat er minder load op je CPU komt te staan of zo waardoor je dus een minimale performance winst haalt. Maargoed, over deze serie geluidskaarten hoor je veel positieve dingen en goed geluid is altijd mooi natuurlijk.

Na wat verder zoeken naar reviews en meningen op overige fora ben ik tot de conclusie gekomen dat het verschil tussen deze 2 kaarten eigelijk zo goed als niets is en dat de XtremeMusic toch vaker word gekozen over de XtremeGamer waardoor ik toch voor deze kaart kies.

Winkel - PrijsAzerty - € 82.07
AlternatiefCreative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer

Headset
KeuzeSennheiser HD555
Waarom
Ik ben op zoek naar een goede kwaliteit headset en wil dan gelijk een goede aankoop doen omdat ik denk dat een headset meer een aankoop is voor een langere tijd. En omdat ik hem dagelijks zal gebruiken vind ik het wel belangrijk dat deze een goede kwaliteit herrie produceert. Hierbij viel mijn oog op de Sennheiser HD280 door zijn geslote design wat ik wel interessant vind omdat ik soms nogal snel afgeleid kan worden tijdens het gamen en me hierdoor goed kan afsluiten van het geluid om me heen. En misschien ook wel handig tijdens films omdat je dan amper het geluid om je heen hoort.

Heb nog wat nagevraagt bij winkels etc en daar kwam uit dat de HD555 toch wel de betere keuze is. En na een bevestiging door phantom_Dream en door een aanbieding met een prijs van 85 euro denk ik toch wel de perfecte keuze.

Winkel - PrijsCyes - € 100.00
Rebelio - € 85.00
Alternatief
Sennheiser HD280

Microfoon
KeuzeLogitech Analog Desktop Microphone
Waarom
Dit lijkt me gewoon een leuke/goede microfoon dat je voor je neus kan zetten op je bureau.

Winkel - PrijsAzerty - € 9.94

Totaal:€ 977.08 (verzendkosten komen er nog bij)

Vragen
  1. Behuizing: Is het noodzakelijk dat ik de 2 extra casefans er gelijk bij koop of zullen de al meegeleverde fans het systeem goed genoeg koel houden? Beantwoord en wanneer ik het toch nodig vind kan ik tegen die tijd gewoon extra fans erbij plaatsen.
  2. Geheugen: Denken jullie dat het veel uitmaakt of je nou geheugen neemt van Kingston of Corsair? En verder denk ik dat dit geheugen goed genoeg is voor mijn doeleinden. Ook omdat ik niet van plan ben om te overklokken. Beantwoord en maakt dus amper wat uit.
  3. Hardeschijf: Ik had ergens gelezen dat de Samsung Spinpoint een snellere en stillere Hardeschijf zou zijn dan de Seagate Barracuda. Kan iemand dat bevestigen of maakt het gewoon totaal niets uit welke je nou neemt? Beantwoord en hetzelfde als bij het geheugen zal je weinig merken tussen de 2 merken.
  4. Moederbord: Is het een goed voornemen om nu al voor een bord met de Intel P35 Chipset te gaan of kan je nog net zo goed voor de Intel P965 gaan. Ik twijfel op dit punt wel omdat ik niet snel weer zal gaan upgraden en er tegen die tijd misschien alweer een nieuwe Chipset uit is en natuurlijk ook de bijbehorende borden en misschien zelfs alweer nieuwe CPUs. En als ik voor de P965 Chipset ga, kan ik dan beter de Asus P5B-E Plus nemen of de Gigabyte GA-965P-DS3P. En zullen deze moederborden genoeg aansluitingen hebben voor alle casefans? Beantwoord en ga gewoon voor een moederbord die future proof is zodat ik er tegen die tijd gelijk een Quad Core op kan prikken.
  5. Videokaart: Wat ik me dus afvraag is of, wanneer de echt DX10 games zullen uitkomen, die 320MB aan geheugen nog wel genoeg zal zijn en dat ik misschien nu al voor de 8800GTS met 640MB moet gaan zodat je er dan beter voor zult staan. Of natuurlijk inplaats van de 8800 voor de 2900XT gaan, want deze is goedkoper geprijst dan de 640MB versie en zo goed als gelijk geprijst als de gekozen 320MB versie. Maar wat ik minder vind aan de ATI/AMD kaart is het stroomverbruik. Hij mag dan wel goedkoper zijn dan de GTX en er qua prestaties dicht in de buurt komen maar zijn verbruik blijft toch hoger. Dus dan vraag ik me af of dat wel te doen is omdat je dan toch op den duur de prijs van de GTX eruit hebt doorgerekend in je stroomrekening of zal dat niet veel uitmaken omdat de GTX natuurlijk ook nog stroom verbruikt waardoor je misschien gelijk speelt tegen de tijd dat je weer een nieuwe upgrade hebt. Want het is wel zo dat op dit moment de 2900XT de beste prestaties levert voor het geld. Beantwoord en zoals je hierboven en verder in dit topic kan lezen ben ik voor een goedkopere aanschaf gedaan om over een tijd over te stappen op de nieuwe generatie kaarten.
  6. Geluidskaart: Moet ik bij mijn huidige keuze blijven of gewoon kiezen voor de XtremeMusic variant? En waarom? Beanwtoord en maakt dus eigelijk weinig uit. Deze 2 kaarten zijn zo goed als identiek, maar ben uiteindelijk voor de XtremeMusic variant gegaan omdat deze toch door meer mensen gekozen word over de XtremeGamer.
  7. Headset: Jullie hebben al kunnen lezen waar mijn keuze op dit moment ligt, maar ik weet het nog steeds niet helemaal zeker en hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen. Het de grootste verschillen zijn volgensmij dat de HD280 Closed is en de HD555 Open en denk en dat de kwaliteit van het geluid bij de HD555 wat beter is omdat dit ook een nieuwere Headset is. Maar verder vraag ik jullie mening hierover om mij te helpen bij mijn uiteindelijke besluit. Na navragen is gebleken dat de HD555 toch de betere keuze is.

Alvast bedankt

Dit is dan mijn systeem welke ik denk ik einde deze maand of begin volgende maand wil gaan bestellen. En hopelijk kunnen jullie me verder helpen met de gestelde vragen en jullie mogen een aanmerking maken op elk stukje gekozen hardware als jullie dat nodig vinden. Ik kijk uit naar jullie reacties aangezien ik gewoon gelijk een mooie aankoop wil doen zonder twijfels en misschien dat andere mensen hier ook wat aan zullen hebben.

Misschien dat ik nog wat vergeten ben of dat jullie fouten in mijn startpost kunnen vinden, dan moeten jullie het gewoon melden. Kan ik het even verbeteren.

Alvast bedankt,

Groet,

[ Voor 23% gewijzigd door crisp op 09-01-2025 08:46 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Ten eerste, zeer mooie startpost, daarbij wil ik nog even kwijt, dat je voor dat geld voor je graka de 640mb versie kan kopen of de 2900xt.
Deze presteren ongeveer gelijk (hier wordt nog veel over gediscussieerd maar dit komt door drivers etc)
Bij het geheugen moet waarschijnlijk nog even ''Keuze'' naar kingston 2x1GB pc5300 gerenamed worden.

http://specs.tweak.to/15535

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een standaardsysteem wat vaker in een week voorbijkomt als ik in dezelfde tijd mijn neus snuit. De meeste antwoorden vindt je dus in de diverse "wat moet ik kopen? Is dit goed?" topics van de laatste dagen.

I.i.g. heb jij wél aandacht aan je startpost besteed.
Behuizing: Is het noodzakelijk dat ik de 2 extra casefans er gelijk bij koop of zullen de al meegeleverde fans het systeem goed genoeg koel houden?
Meegeleverd zou voldoende moeten zijn.
Geheugen: Denken jullie dat het veel uitmaakt of je nou geheugen neemt van Kingston of Corsair? En verder denk ik dat dit geheugen goed genoeg is voor mijn doeleinden. Ook omdat ik niet van plan ben om te overklokken.
Gewoon goed. Zou wel kijken of dit op de QVL van dit MB staat
Hardeschijf: Ik had ergens gelezen dat de Samsung Spinpoint een snellere en stillere Hardeschijf zou zijn dan de Seagate Barracuda. Kan iemand dat bevestigen of maakt het gewoon totaal niets uit welke je nou neemt?
Op dit moment lijken de nieuwe WD's weer sneller maar duurder. Ik denk dat je echter onder normale omstandigheden daar vrijwel niets van merkt. Mijn Samsungs zijn iig stil. Ik hoor ze nooit.
Moederbord: Is het een goed voornemen om nu al voor een bord met de Intel P35 Chipset te gaan of kan je nog net zo goed voor de Intel P965 gaan. Ik twijfel op dit punt wel omdat ik niet snel weer zal gaan upgraden en er tegen die tijd misschien alweer een nieuwe Chipset uit is en natuurlijk ook de bijbehorende borden en misschien zelfs alweer nieuwe CPUs. En als ik voor de P965 Chipset ga, kan ik dan beter de Asus P5B-E Plus nemen of de Gigabyte GA-965P-DS3P. En zullen deze moederborden genoeg aansluitingen hebben voor alle casefans?
P35 is net nieuw en kán... kán nog problemen gaan geven. De snelheidswinst door het gebruik van duur DDR3 geheugen is minimaal volgens een review. (T.Net.
Videokaart: Wat ik me dus afvraag is of, wanneer de echt DX10 games zullen uitkomen, die 320MB aan geheugen nog wel genoeg zal zijn en dat ik misschien nu al voor de 8800GTS met 640MB moet gaan zodat je er dan beter voor zult staan. Of natuurlijk inplaats van de 8800 voor de 2900XT gaan, want deze is goedkoper geprijst dan de 640MB versie en zo goed als gelijk geprijst als de gekozen 320MB versie. Maar wat ik minder vind aan de ATI/AMD kaart is het stroomverbruik. Hij mag dan wel goedkoper zijn dan de GTX en er qua prestaties dicht in de buurt komen maar zijn verbruik blijft toch hoger. Dus dan vraag ik me af of dat wel te doen is omdat je dan toch op den duur de prijs van de GTX eruit hebt doorgerekend in je stroomrekening of zal dat niet veel uitmaken omdat de GTX natuurlijk ook nog stroom verbruikt waardoor je misschien gelijk speelt tegen de tijd dat je weer een nieuwe upgrade hebt. Want het is wel zo dat op dit moment de 2900XT de beste prestaties levert voor het geld.
Reviews zat.
Geluidskaart: Moet ik bij mijn huidige keuze blijven of gewoon kiezen voor de XtremeMusic variant? En waarom?
Zonder dure kwaliteitsspeakers zul je denk ik geen verschil horen.
Headset: Jullie hebben al kunnen lezen waar mijn keuze op dit moment ligt, maar ik weet het nog steeds niet helemaal zeker en hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen. Het de grootste verschillen zijn volgensmij dat de HD280 Closed is en de HD555 Open en denk en dat de kwaliteit van het geluid bij de HD555 wat beter is omdat dit ook een nieuwere Headset is. Maar verder vraag ik jullie mening hierover om mij te helpen bij mijn uiteindelijke besluit.
Ik heb een wat grotere de HD130 en die klinkt perfect.

ARME AOW’er

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Ten eerste, mooie TS. Goed verzorgde topicstarts zijn een motivatie voor ons om feedback op jouw systeem te geven (laat dit een les zijn >:)).

1. Extra casefans zijn echt niet nodig bij de Nine Hundred. Nexus/Noctua fans zullen waarschijnlijk minder geluid produceren maar de airflow van die kast is gewoon top.

2. Merken verschillen onderling meestal niet zo veel, de huidige PC5300 keuze is verstandig aangezien je niet gaat overclocken. Mocht je dit wel willen in de toekomst, kan je altijd nog naar 3,0GHz gaan met dit geheugen :).

3. Voor zo ver ik weet zijn de Spinpoints inderdaad iets stiller, hoewel deze verschillen zeer betrekkelijk zijn. Ik zou dus gewoon gaan voor de Barracuda's, zijn al meerdere keren als nr 1 uit tests gekomen..

4. Nu een P35 chipset nemen is inderdaad verstandig, je bent namelijk futureproof bezig (45nm/1333MHz) en jouw gekozen moederbord kan ook RAID 0 draaien. Misschien handig voor later, als je wat meer ruimte wilt.

5. Videokaart is altijd een dilemma. Mijns inziens moet je tot september wachten met de aankoop omdat dan de R650 komt en waarschijnlijk ook nVidia's G90. Skeptici zeggen dan 'Ja, dan kan je daarna ook wachten op de G100..'. In dit geval ligt dat anders, de 2900XT zou ik niet nemen omdat deze kaart geproduceerd is op het oude 80nm proces en dat brengt veel nadelen met zich mee. Het volwaardige topmodel wordt de 65nm "2950XT/XTX", imo is de 2900XT meer een tussenstap dan ATi's echte klapper. Ik heb ook gemengde gevoelens bij het aanschaffen van een 8800GTS/GTX, omdat je dan een GPU koopt van een generatie die al een half jaar oud is... Als je echt niet wilt wachten, neem dan een 2900XT aangezien je nog veel speling in je budget hebt.

Overigens is wachten tot juni/juli wel interessant omdat dan de Q6600 rond de 250 dollar gaat kosten :).

6. De twee geluidskaarten zullen onderling amper verschillen, als jij je gemakkelijk voelt bij "XtremeGamer" i.p.v. "XtremeMusic" moet je gewoon de Gamer variant nemen ;).

7. Hier kan ik je niet bij helpen, ik weet alleen dat ik een Sennheiser PC160 heb waar ik zeer tevreden over ben.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik zou i.p.v een DVD speler wel een DVD brander kopen. Het is niet alleen om DVDtjes te branden maar voor cd's.
Als je dan toch 1 drive wilt dan liever een DVD brander. Anders betaal je later alsnog geld en word je systeem duurder.

Verder is het een mooi systeem. Omdat ik eigelijk ook een nieuwe pc wil kan ik met een aantal wijzigingen dit syteem in principe gewoon overnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties tot nu toe :)
Zo te zien aan de reacties zal er dus niet veel veranderen aan het huidige systeem dus dat zit wel goed.

@ Guardian Angel

Ik heb al een aantal reviews gelezen, maar mijn vraag is meer in hoevere het relevant zal zijn om de 2900XT te kopen omdat hij wel luidruchtiger is en ook meer stroom gebruikt dan de GTX etc. Maar omdat hij dan weer gelijk geprijst is als de 640MB en altijd tussen de GTS en GTX in zit qua score wordt hij wel weer interessant, dus in dat opzicht weet ik niet wat ik precies moet kiezen.

@ Jedi_Pimp

Het voorstel om misschien toch nog te wachten weet ik niet zo zeer. Het is natuurlijk wel zo dat je dan weer het nieuwste van het nieuwste hebt etc, maar dan zegt men ook weer dat je dan weer kan blijven wachten op het nieuwe. Maar stel dat ik het dus een half jaar of langer zal uitstellen tot, laten we zeggen, Q1 2008. Want tegen die tijd hebben Intel en AMD beide al hun echte Quad Cores uitgebracht wat natuurlijk weer zijn voordelen met zich mee zal brengen en er zijn geruchten dat in Q1 2008 de R700 van AMD/ATI uit zal komen en dat nVidia dan ook met hun G90 zal komen om concurente te kunnen bieden of zelfs nog eind 2007 volgens sommige bronnen.Maar het zijn natuurlijk enkel nog maar geruchten. Maar ik weet niet of ik wel echt wil wachten, want ik wacht op dit moment al een half jaar omdat mijn eerste planning om een systeem te kopen rond afgelope kerst. Maar denk je dat het werkelijk waard zou zijn om te wachten en dan gewoon tegen die tijd een compleet nieuw systeem te kopen? Of dat je nu deels al het systeem koopt. En als je dat zou doen, in welke mate zou ik dan al onderdelen kunnen kopen zodat ik deze dan tegen die tijd zal upgraden. Bijv nu een goedkopere CPU en GPU en verder dan eigelijk gewoon alles laten zoals het is? Of nu gewoon alles kopen en dan de onderdelen verkopen die je dan wilt gaan vervangen (CPU en GPU) en dan een nieuwe high end GPU kopen een Quad Core CPU. Maar dan zit je natuurlijk weer dat straks AMD met een betere CPU komt dan Intel en je dan met een Intel Mobo zit en moet je ook weer een nieuw mobo kopen. God wat een gedoe dit. :P

@ 10110001

Misschien heb je wel gelijk en moet ik maar gelijk voor een brander gaan. Je weet maar nooit. :P Maar ik ben blij dat ik je ook deels heb kunnen helpen met deze post ;)

Verwijderd

Hele mooie startpost ;)

Ik zou gewoon een brander halen, waarom niet? Er zit een groter verschil tussen videokaarten van 300 en 500 euro dan een spelertje van 20 en een brander van 30 euro :p. Je hoeft je niet zo druk maken om dat energieverbruik, ik heb is gelezen hier op GoT dat 2 weken op de pc net zoveel kost als 1x de wasmachine draaien. Ik weet alleen niet of dat helemaal klopt, maar het zou goed kunnen. Bedenk ook dat je videokaart heel veel stroom drinkt als hij ook daadwerkelijk hard moet werken. Ik zou voor de 2900XT gaan, maar dat maakt allemaal niet zoveel uit. Misschien wel handig om te wachten op Juli, dan zal de Q6600 rond de 200 euro kosten en komen ook de E6750 en de E6850. De 2 laatste zullen 'maar' 2 cores hebben die wel weer op een hogere snelheid lopen dan de 4 cores van Q6600. Het komt er dus een beetje op neer wat je zelf wilt, of je wilt wachten of niet enz. Als je niet wilt wachten zou ik voor 2900XT gaan en verder alles zo laten, want het is een prima systeem :)

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:47
Guardian Angel schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:52:
[...]

P35 is net nieuw en kán... kán nog problemen gaan geven. De snelheidswinst door het gebruik van duur DDR3 geheugen is minimaal volgens een review. (T.Net.
Op de meeste P35 borden kan toch helemaal gen DDR3, of zie ik dat nou verkeerd?

De enige opmerking die ik op de config kan maken is de videokaart, misschien ati nemen? of een 640MB

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
De Chipset ondersteund inderdaad DDR3 geheugen. Maar op dit moment blijft het voornamelijk bij de ondersteuning omdat bijna alle mobos die nu uitkomen met de P35 Chipset nog gewoon DDR2 geheugen ondersteunen. Want als ik naar de mobos op Azerty kijken zijn de volgende borden de enige die DDR3 geheugen ondersteunen:Derest van de borden zijn gewoon nog allemaal DDR2 geheugen. Zou ook niet echt slim zijn als ze enkel borden zouden uitbrengen die enkel DDR3 geheugen kunnen gebruiken, omdat ze dan natuurlijk niets zullen verkopen. Enkel aan de fanatiekelingen met een dikke porto aangezien DDR3 geheugen in het begin ook niet echt goedkoop zal zijn denk ik. :P

Maargoed, heb op dit moment toch gekozen om een brander te nemen en te gaan voor de Sapphire 2900XT GPU. En dat ik dan misschien tegen die tijd de GPU verkoop om hem dan te vervangen met een nieuwere generatie GPU en hetzelfde verhaal zo een beetje met me CPU. Maar dan blijft er dus eigelijk nog maar 1 ding over en dat is welke Headset ik nou beter kan nemen. :P Of denk je dat ik die vraag beter in het 'Overige Hardware' forum kan plaatsen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 16:27 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat zou ik niet doen, eerder in Audio, Video & HiFi maar misschien staat daar al iets dat interssant voor je is.

Kijk ook eens naar de Nexus 80.. serie als voeding. Stil.... sttttt

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 23-05-2007 16:32 ]

ARME AOW’er

• Jedi_Pimp
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:52:
@ Jedi_Pimp

Het voorstel om misschien toch nog te wachten weet ik niet zo zeer. Het is natuurlijk wel zo dat je dan weer het nieuwste van het nieuwste hebt etc, maar dan zegt men ook weer dat je dan weer kan blijven wachten op het nieuwe. Maar stel dat ik het dus een half jaar of langer zal uitstellen tot, laten we zeggen, Q1 2008. Want tegen die tijd hebben Intel en AMD beide al hun echte Quad Cores uitgebracht wat natuurlijk weer zijn voordelen met zich mee zal brengen en er zijn geruchten dat in Q1 2008 de R700 van AMD/ATI uit zal komen en dat nVidia dan ook met hun G90 zal komen om concurente te kunnen bieden of zelfs nog eind 2007 volgens sommige bronnen.Maar het zijn natuurlijk enkel nog maar geruchten. Maar ik weet niet of ik wel echt wil wachten, want ik wacht op dit moment al een half jaar omdat mijn eerste planning om een systeem te kopen rond afgelope kerst. Maar denk je dat het werkelijk waard zou zijn om te wachten en dan gewoon tegen die tijd een compleet nieuw systeem te kopen? Of dat je nu deels al het systeem koopt. En als je dat zou doen, in welke mate zou ik dan al onderdelen kunnen kopen zodat ik deze dan tegen die tijd zal upgraden. Bijv nu een goedkopere CPU en GPU en verder dan eigelijk gewoon alles laten zoals het is? Of nu gewoon alles kopen en dan de onderdelen verkopen die je dan wilt gaan vervangen (CPU en GPU) en dan een nieuwe high end GPU kopen een Quad Core CPU. Maar dan zit je natuurlijk weer dat straks AMD met een betere CPU komt dan Intel en je dan met een Intel Mobo zit en moet je ook weer een nieuw mobo kopen. God wat een gedoe dit. :P
Deze kerst was inderdaad het perfecte moment om een nieuw systeem te kopen, introductie 8800GTS/GTX en natuurlijk Intel's C2D reeks. Mensen die toen wachtten, deden dat waarschijnlijk omdat hun budget niet zo toereikend was. Of het de moeite waard is? Tja, hier zijn de meningen ontzettend over verdeeld, ik denk dat je dat toch echt voor jezelf bepalen. Maar, als IK in jouw positie zat zou ik geen GPU kopen van een generatie die alweer ong. een halfjaar jong is. Verder zou ik geen 2900XT aanschaffen omdat - ondanks zijn goede prestaties - dit eigenlijk een tussenstap is tot de 'echte' R650...

In Q1 2008 zullen inderdaad de native quad-cores uitkomen, maar dit bedoelde ik eigenlijk niet. Wachten tot 2008 is inderdaad erg overdreven (overigens zou G90 eerder moeten komen hoor). September daarentegen duurt niet zo lang meer en dan kan je ook nog een goedkoop quad-core'tje meepikken: de Q6600 voor ~250 dollar. Het zou echter bitter zijn als de R650 wordt uitgesteld... Het is inderdaad heel moeilijk :P. Vraag jezelf gewoon af of je wachten tot september een optie vindt, 2008 is sowieso not-done.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
@ Guardian Angel
Guardian Angel schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:30:
Kijk ook eens naar de Nexus 80.. serie als voeding. Stil.... sttttt
Wat bied deze voeding dan meer tegenover de Corsair voeding behalve dat hij waarschijnlijk stiller is?

@ Jedi_Pimp

Je hebt helemaal gelijk over dat geld :P, maar ook stelde ik omdat ik eerste ook wilde kijken hoe Vista zou uitpakken en nog deels wachten op de nieuwe videokaart van ATI. Maar toen kwamen dus ook de berichten dat er een prijsverlaging zou aankomen en alles waardoor ik besloot om gewoon een nieuw systeem voor de zomervakantie te kopen. Maar mijn keuze op dit moment gaat uit naar dat ik het systeem nu gewoon koop en dat ik dan misschien tegen die tijd de CPU en GPU zal vervangen, want mijn systeem is echt aan vervanging toe. Alleen als ik voor deze optie ga moet ik nog even kijken hoeveel ik tegen die tijd er nog voor kan krijgen wanneer die nieuwe GPU uitkomt en mijn 'tussenstap' verkopen en daarvoor een 'volwaardige' kaart terug krijgen. En hetzelfde geld ook wel voor me CPU denk ik. :P Maar dat zie ik tegen die tijd nog wel, want ik denk dat het systeem tot zover wel rond is denk ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 19:53 ]

Verwijderd

Ik heb een zamlan zm600 en die heeft een heatpipe met headsink waardoor het een stil ding is, ook heel stabiel en 48 :D amperes over de 12 volt lijn. Ik zou die ook sterk overwegen als ik jouw was.

Ook heb ik de antec nine hundred, [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1220267/"]op dit probleem na[/url] is het een geweldig ding. Ik heb de fans op laag staan en dan hoor ik ze niet meer, omdat de bovenste fan zo groot is kan die op de medium draaien en dan maakt hij evenweinig lawaai all de rest van de fans.

Top systeem, en respect voor de TS. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:58:
Ik heb een zamlan zm600 en die heeft een heatpipe met headsink waardoor het een stil ding is, ook heel stabiel en 48 :D amperes over de 12 volt lijn. Ik zou die ook sterk overwegen als ik jouw was.
Had in eerste instantie ook zijn kleine broertje, de 500W, in overweging genomen maar deze laten vallen omdat deze voeding al langere tijd de status 'levertijd 21-28 dagen' heeft. Maar is zijn grote broer dan niet een beetje overkill in mijn geval?
Ook heb ik de antec nine hundred, [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1220267/"]op dit probleem na[/url] is het een geweldig ding. Ik heb de fans op laag staan en dan hoor ik ze niet meer, omdat de bovenste fan zo groot is kan die op de medium draaien en dan maakt hij evenweinig lawaai all de rest van de fans.
Maar als ik het zo lees is het het meer een hardwarematig probleem toch? :P En als het wel te maken heeft met de connectors van de kast zal ik er denk ik niet super veel last van hebben aangezien ik er een geluidskaart in gooi. :)
Top systeem, en respect voor de TS. Succes.
thnx^^

Verwijderd

Als je zonder CoolChip 'stil systeem' hebt heb je nog herrie. Helaas hebben alle merken o.a. HIS zelfde koeler.

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 15:40 . Reden: P45 = twee X16 & sommige modellen LAN teaming ]

Verwijderd

Misschien de Corsair 520W als voeding? Dit is een van de stilste voedingen van dit moment.

Kwa moederbord, ik zou de P35-DS4 nemen. Gewoon een zeer sterk moederbord.

En de videokaart.. HD2900XT! Doet het beter als zijn directe concurrent, de GTS640. In sommige gevallen komt hij behoorlijk close met de GTX, maar die is toch echt nog een klasse hoger ook in prijs.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:51:
Wat bied deze voeding dan meer tegenover de Corsair voeding behalve dat hij waarschijnlijk stiller is?
De Nexus heeft, volgens de reviews, betere componenten en is absoluut stiller en dat weegt bij mij zwaar, heel zwaar.

De betrouwbaarheid laat niets te wensen over, óók niet in een 24/7 omgeving zoals ik die vrijwel altijd heb.

Zocht me rot naar mijn eigen reviews van Nexus voedingen op GoT/T.Net maar kan ze niet vinden. :(

ARME AOW’er

Verwijderd

Zeer sterk moederbord is geen argument - Wat is er sterker aan GA-P35-DS3R of P5K behalve een meerprijs?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ *geanonimiseerd*
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:52:
GA-P35-DS3R heeft geen Firewire connector, dus zal deze onbruikbaar zijn in je case. Op dit moederbord zit ook geen 2e PCI-express x16 slot voor Crossfire.
Firewire zal ik op het moment totaal niet missen omdat ik er toch geen apparatuur voor heb. En ben ook niet echt van plan om Crossfire te gaan draaien, dus die extra slot zal ik niet echt missen. Maar hoe groot zal de kans zijn dat je in de toekomst echt Firewire nodig zal hebben?
Voor de voeding zou ook de Antec NeoHE 500W een alternatief zijn, ik zal ze nog wel eens vergelijken.
Mijn keuze op het moment gaat uit naar een modulaire voeding zodat je gewoon veel minder draden in je kast hebt hangen wat de airflow verbetert.
De Radeon HD2900 XT maakt overigens wel erg veel lawaai, als je een stil systeem wilt is dit niet jouw favoriet. Helaas hebben ook alle merken de zelfde koeler erop (ook HIS).
Maar hoe luid is die koeler dan? Want mijn systeem hoeft ook weer niet muisstil te zijn, maar heb ook geen zin om een turbine in me kamer te hebben staan :P

@ Me Ton
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:41:
Misschien de Corsair 520W als voeding? Dit is een van de stilste voedingen van dit moment.
Op dit moment is dat al mijn keuze qua voeding :P
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:41:
Kwa moederbord, ik zou de P35-DS4 nemen. Gewoon een zeer sterk moederbord.
Maar in hoeverre zal ik daar wat aan hebben dan? Dit aangezien ik geen Crossfire zal gaan draaien en ook niet zal gaan overklokken. Dus zal ik wel wat hebben aan dit duurdere bord? Zelf denk ik eigelijk weinig.

@ Guardian Angel
Guardian Angel schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:13:
[...]

De Nexus heeft, volgens de reviews, betere componenten en is absoluut stiller en dat weegt bij mij zwaar, heel zwaar.

De betrouwbaarheid laat niets te wensen over, óók niet in een 24/7 omgeving zoals ik die vrijwel altijd heb.

Zocht me rot naar mijn eigen reviews van Nexus voedingen op GoT/T.Net maar kan ze niet vinden. :(
Ik zal hem in overweging nemen :)

@ *geanonimiseerd*
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:14:
[...]

Zeer sterk moederbord is geen argument, wat is er dan sterker aan dan de GA-P35-DS3R of P5K behalve een meerprijs?
Niet te hard voor hem zijn. ;) Ik heb pas na der hand de zin toegevoegt dat ik het liefst dan ook een onderbouwing erbij wilde hebben omdat er tot nu toe wel voorstellen zijn gedaan, maar ook wel een aantal zonder onderbouwing en dan heb ik er ook niet veel aan. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 22:25 ]

Verwijderd

tja je moederbord is niet verkeerd ik heb dezelfde hij is ijzersterk, ik doe veel aan casemodding hij is al 3x uit mn handen gevallen maar alles werkt nog perfect. Je hardeschijf moet je gwn bij laten en geen Samsung nemen omdat deze geen verschil heeft met die je nu hebt gekozen en Seagate is kwalitatief beter dan samsung

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:22:
Je hardeschijf moet je gwn bij laten en geen Samsung nemen omdat deze geen verschil heeft met die je nu hebt gekozen en Seagate is kwalitatief beter dan samsung
Nou, kom maar op met de motivatie voor deze opmerking. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Radeon 2900 XT schijnt idle ongeveer gelijk geluid te produceren als 8800 GTX of load nog storend veel meer.

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:42:

Nou, kom maar op met de motivatie voor deze opmerking. :)
lol :P

@ *geanonimiseerd*
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:46:
Hoe bedoel je? De NeoHE is uiteraard ook modulair. Volgens reviews ongeveer even goed als de corsair, vandaar een (goedkoper) alternatief.
Verkeerd gekeken *schaam*
Ik ben niet te hard voor hem, maar je kan wel leuk zeggen dat het beter is dus dan vraag ik ook leuk waarom (ben zelf ook zeer benieuwd). ;)
Dat wel :)
Oh, en de Radeon 2900XT schijnt op idle ongeveer even veel geluid te maken als een 8800GTX, maar op load véél meer. (bron)
Ik heb deze GPU kwestie nog een keer over gedacht en kwam toen uiteindelijk op dit uit. Omdat ik dus waarschijnlijk van plan ben om over een half jaar tot misschien drie kwart jaar de huidige generatie GPU te verkopen en daarvoor een nieuwe generatie GPU terug te kopen. Dus als je het zo bekijkt kan je dus net zo goed voor een goedkopere 'normale' GTS 320MB kaart gaan want die zal denk ik tot die tijd nog gewoon perfect dienst doen en alles gewoon perfect kunnen draaien. En dan zit je tot die tijd wel met een half jaar oude kaart, maar dan wel met een veel stillere en zuinigere kaart. Lijkt mij opzich wel een plan. :P

Verwijderd

I.a.o. reactie binnen Sapphire zijn MSI X1950 Pro review tiert initieel helsig kabaal uit tweeslotter Sapphire XT.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
:)
Maar hoeveel denk je dat je over een half jaar tot 3 kwart jaar nog kan krijgen voor die 320MB GTS? En waarom zou je dan verhouding gewijs meer kunnen krijgen voor de E4300 dan voor de E6600. Want als je daar meer geld voor kan krijgen tegen die tijd dan ga ik ook gewoon voor die processor :P

Verwijderd

Het beste kun je wachten tot na de zomer, want de ervaring leert dat dan vaak de prijzen wat lager liggen, omdat in de zomer bijna niemand een nieuwe pc koopt, en na de zomer moet iedereen voor school e.d ineens een nieuwe. Dan zou je ook een Q6600 en direct een R650 kunnen nemen. Dit ga ik waarschijnlijk doen.

Wil je hem nu al kopen, en na de zomer wisselen van CPU en GPU, dan zou ik een E4300 en X1950pro nemen. Deze zijn nu al niet zo duur en schrijven dus ook niet veel af :)

Kijk maar: Koop nu een E6600 voor 200E. Verkoop em na de zomer voor 100E, dan maak je dus 100E verlies. Koop nu een E4300 voor 100E en verkoop hem na de zomer voor 50E, dan maak je dus 50E verlies. De E4300 is wel wat slomer, maar als je wilt kun je hem heerlijk overclocken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 11:26 ]

Verwijderd

Q6600 zijn leuke handel via marktplaats voor diegenen die nog (een) dergelijk(e) oud(e) systeempje(s) runnen.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2016 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn startpost geupdate en ik denk dat dit ongeveer mijn systeem zal worden die ik in eerste instantie zal gaan bestellen. En dan tegen die tijd verkoop ik de CPU en GPU dus voor zo een 50% van het oorspronkelijke bedrag? Misschien dat ik dan toch nog een overklok waag met deze CPU, maar dat zie ik dan nog wel.
Maargoed, kreeg net een meevaller want kreeg net van mijn moeder te horen dat ik misschien 4-500 euro zal krijgen als beloning als ik straks slaag voor mijn examens. Dus dat zit dan wel goed qua budget. :P
Nu alleen nog even verder zoeken naar reviews etc en mijn uiteindelijke keuze voor mijn headset maken. :)

En *geanonimiseerd*, dat hele DX10 gedoe dat geld nog niet voor mij. Draai nu nog gewoon het oude vertrouwde XP en misschien dat ik tegen die tijd overstap op Vista omdat dan ook SP1 uit is etc. Dus in de zin van DX10 maakt het weinig uit of ik wel of geen DX10 kaart zal nemen. ;)

Verwijderd

Inderdaad maar met eventuele verkoop zal je sneller succes hebben met een DX ↑ kaart. Dàt is wat ik bedoel.

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op die fiets. :P Zo kan je het ook bekijken ja. Maar als het klopt wat jij zegt kun je dus beter een ongeveer gelijk geprijsde 8600 GT(S) aanschaffen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:49 ]

Verwijderd

dit is aan jou.. wil je iets meer geld er voor terug krijgen, koop een 8600GT, wil je gewoon een snellere kaart voor hetzelfde geld, koop een X1950pro. Ik zou voor het laatste gaan want de X1950pro is gewoon een super kaart voor zn geld

Verwijderd

kijk je kan ook altijd deze nog nemen ipv 1950 pro http://www.alternate.de/h...?artno=JCXLN2&baseId=9724 een 7950gx2, enige is dat ie 143watt verstookt.
Dat is dus wat minder

Verwijderd

Topicstarter
Wat een goede met die videokaarten. 8)7 Maar ik heb nog even om hierover na te denken. Een keuze maken tussen een 8600 GT(S) of X1950 Pro. Een overweging maken wat zwaarder weegt, meer geld terug krijgen of meer prestatie.
Maar het geen wat ik wel zeker weet is dat ik ga voor de Sennheiser HD555. De keuze voor deze headset zit hem in hoeveel hij kost. Pracht prijs al zeg ik het zelf. :)

Verwijderd

Waarom wil je of een 680i met een 8800GTX òf een P35 met HD 2900XT? Waarom doe je niet gewoon een Gigabyte GA-P35-DS4 met 8800GTX? Op het moment dat je SLI of draaien gaat draaien is het toch al veel sneller als je gewoon 1 nieuwe kaart koopt, en ook beter qua stroomverbruik. En een nVidia kaart doet het echt wel op een Intel moederbordje, dus dat is ook geen probleem:p En de P35 is ook nog eens veel zuiniger met energie, dus koeler, dus beter over te klokken.

Verwijderd

@ Lukk0:

Precies hetzelfde als ik voor ben gegaan om die redenen :p SLI ben ik absoluut niet in geïnteresseerd en geeft ook niet zoveel prestatiewinst als een nieuwe kaart rond de tijd dat de GTX echt verouderd is. Gewoon van beide kanten het beste nemen en SLI/CF vergeten :)

Verwijderd

Topicstarter
@ Lukk0

Ik weet niet precies waar je het over hebt. :P Voor zover ik weet heb ik nergens vermeld dat ik een 680i in combinatie met een 8800 GTX wil of een P35 met een 2900XT. :P Heb ook al eerder vermeld dat ik niet van plan ben om CF te gaan draaien dus dat geld dan ook voor SLI. En ik heb al een P35 bord vanaf het begin als huidige keuze zodat ik straks een nieuwe Quad Core op kan prikken. Als bord heb ik gekozen voor de GigaByte GA-P35-DS3R omdat ik dus die 2e PCI-e slot niet ga missen en omdat ik verder niet echt van plan ben om te gaan overklokken, misschien een keer een kleine poging, maar dan denk ik niet dat ik echt een duurder bord nodig zal hebben.
En verder heb ik gekozen om qua GPU een stap terug te doen en een goedkopere kaart te kopen en dan tegen die tijd dat de nieuwe generatie kaarten uit zijn ik die dan verkoop en zo een nieuwe koop. :)

Het eerste wat ik dacht toen ik jouw bericht las was dat je misschien op het verkeerde topic gereageerd had. ;) Maar ik ben het wel met je eens hoor. Toon dus, zoals je hebt kunnen lezen, ook weinig interesse in SLI/CF.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 19:29 ]

Verwijderd

Met je plan te upgraden naar DualCore of snelle QuadCore is het waarschijnlijk dat die 1066 \ 1333MHz draait.

Als je PC 6400 geheugen neemt kan de 1066 MHz processor meteen 50 % overklokken. Raad dit geheugen aan. Kingstongarantie levenslang en de reepjes schijnen overklokbaar op 900 MHz te zijn zonder problemen je zou een 1333 MHz processor 50 % kunnen overklokken. Nihil duurder dan jouw verkozen (A)-kwaliteit-reepjes.

Brander is goeie uit eigen productervaring. Koeler is afhankelijk van wat je (niet) wilt qua geluid / koeling / prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Maar omdat ik eigelijk niet echt van plan ben om te gaan overclocken dan is PC5300 geheugen toch genoeg als je straks een 1333mhz processor in op je mobo prikt? Of moet je dan minimaal PC5400 geheugen hebben omdat die op 667mhz loopt en dat keer 2 of hoe het ook allemaal zit zodat je op 1334mhz uitkomt en dat dus gelijk is met de 1333 processor. Geen flauw idee of ik dit goed doe, want snap daar niet echt veel van. :P

Een goede en stille koeler is natuurlijk altijd goed, maar als je 2 euro bijlegt bij de Big Typhoon dan heb je de Scythe Infinity. En aangezien ik dus op het moment geen plannen heb om te gaan overclocken heb je toch genoeg aan een mindere koeler. Misschien dat de Scythe Mine een optie kan zijn. Komt opzich ook wel goed uit de test.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 22:30 ]

• Jedi_Pimp
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:25:
Maar omdat ik eigelijk niet echt van plan ben om te gaan overclocken dan is PC5300 geheugen toch genoeg als je straks een 1333mhz processor in op je mobo prikt? Of moet je dan minimaal PC5400 geheugen hebben omdat die op 667mhz loopt en dat keer 2 of hoe het ook allemaal zit zodat je op 1334mhz uitkomt en dat dus gelijk is met de 1333 processor. Geen flauw idee of ik dit goed doe, want snap daar niet echt veel van. :P

Een goede en stille koeler is natuurlijk altijd goed, maar als je 2 euro bijlegt bij de Big Typhoon dan heb je de Scythe Infinity. En aangezien ik dus op het moment geen plannen heb om te gaan overclocken heb je toch genoeg aan een mindere koeler. Misschien dat de Scythe Mine een optie kan zijn. Komt opzich ook wel goed uit de test.
1333MHz / 4 = 333MHz

PC5300 / 8 = 667MHz

667MHz DDRII / 2 = 333MHz

333MHz = 33MHz, check! ;).

Met deze simpele berekening heb ik laten zien dat je inderdaad klaar bent voor toekomstige 1333MHz FSB processoren. Maar, heb je eenmaal een snelle processor en ben je stiekem toch een beetje nieuwsgierig naar overclocken, heb je pech. Meestal kan je PC5300 geheugen overclocken, mits er goede chips opzitten. De PC5300 latjes van Kingston kan je sowieso een beetje overclocken, maar niet naar PC6400 snelheden. Mijn advies is dus om PC6400 te nemen, tenzij je ZEKER weet dat overclocken niks voor jou is :).

Heb je trouwens al besloten wat je gaat doen? Wachten op de R650 (met of zonder tussenstap) of toch de 2900XT/8800GTS?

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat ik maar voor PC6400 geheugen ga. Ik heb dan wel geen plannen tot nu toe om te gaan overclocken, maar het lijkt me opzich ook wel interessant om een keer toen doen. Dus dan ben ik in ieder geval klaar voor als het er toch van komt En dan neem ik daar ook gelijk een betere koeler bij zodat je gewoon verzekerd ben dat je CPU goed gekoelt zal blijven. Dus dat word dan als koeler denk ik een Scythe Mine of Scythe Infinity.

Maar ik ga op dit moment gewoon voor de tussenstap en wil dan denk ik wachten tot Q1 of heel misschien Q2 2008. Q1 omdat aan het einde van dit jaar ook nVidia dus waarschijnlijk met de G92 en tegen die tijd zijn ook al wel de Intel native-Quad Cores uit dacht ik. En de reden voor heel misschien Q2 is omdat dan AMD/ATI met de R700 komt, maar als dat zo gaat lopen als bij de R600 kan je lang wachten. :P Dus ga nu gewoon een goedkopere kaart aanschaffen en tegen die tijd de upgrade doen naar een nieuwe kaart. :) Weet niet wat jullie van dit plan vinden.
Maar ik denk dat het dan wel een leuke goedkope Dx10 kaart word omdat je dan, zoals *geanonimiseerd* zei, een grotere kans hebt dat je hem voor een leuke prijs kan verkopen. Aangezien tegen die tijd Dx10 1 jaar uit is en denk dan toch wel dat de meeste mensen meer op zoek zijn naar den Dx10 kaart dan een Dx9 kaart. Denk dat deze kaart wel wat is. En kan je hier dan tegen die tijd ook nog 50% voor terug krijgen of zal het tegen die tijd minder zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 18:13 ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 17:54
De HD280 is niet zo'n super-koptelefoon meer en de HD555 is voor gaming, muziek, en simpelweg de bizarre fit van dat ding ideaal. Die moet je nemen, niet de HD280.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dankje voor je reactie. :) Heb zelf ook al wat verder gevraagt aan winkels etc en het word dus de HD555. Dat in combinatie met een mooie prijs is dus een perfecte keuze.

Verwijderd

TweakLadies zouden waarschijnlijk nog veelomvattender omschreven kunnen als onze tweakende OctoBytes.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgensmij is mijn boodschappenlijstje dan nu wel zo een beetje compleet. :) Dan zal dit systeem binnekort bestelt worden en als de tijd daar is zullen mijn graka en CPU vervangen worden door een Quad Core en een 'nieuwe' generatie videokaart.

En als niemand meer een echte aanmerking heeft op dit systeem dan denk ik dat hier onze wegen (voorlopig) zullen scheiden. Heel erg bedankt allemaal voor jullie hulp. Tot weerziens en het gaat jullie goed! :)

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 21:31
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Vjenne-ICT op 03-06-2007 00:52 ]

Pagina: 1