Toon posts:

Opvolger gezocht SB Audigy 2 ZS Platinum Pro + Inspire 7900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik na een paar jaar wel toe aan een nieuwe geluidskaart + speakerset. De afgelopen 3 jaar had ik dus een 7.1 setje en aangezien ik in al die tijd pas 1 film heb gezien die daarbij in de buurt kwam (LOTR 6.1) wil ik nu dus graag een 5.1 setje. Kwa geluidskaart ben ik er denk ik al uit: de extrememusic van creative. De reviews die ik hierover lees op tweakers zijn goed alleen misschien wel problemen met drivers. Ik heb windows xp en mijn toekomstige speakerset moet aan de volgende eisen voldoen:

- Alle gangbare formaten van DD en DTS ondersteunen (ook THX certificering)
- Op zijn minst 1 digitale en 1 analoge input.
- Goed geluid (hoeft niet extreem hard ivm. de lieve buren).
- Eventuele Pod Control moet niet irritant licht geven ivm. het afspelen van films in donkere ruimtes.
- Maximaal (inclusief geluidskaart) 400,-

Ik speel geen pc games, wel xbox 360. In de volgende topics heb ik al gekeken:

[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 4
Z-5500/Opvolger/Gigaworks/Iets heel anders
Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]
Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 7

Daaruit vond ik zelf de Z5450 het meest interessant vanwege de zogenaamd wireless rear speakers, nogal handig voor mij aangezien ik een lange kamer heb en anders toch weer kabel zou moeten bijkopen. De Z5500 is overkill voor mij en ik las een review dat deze een helder (niet dimbaar) display zou hebben wat voor mij dus een zwaar punt is aangezien ik de kamer zo donker mogelijk wil houden bij films.

Alvast bedankt voor jullie input.