Probleem met maxtor 40 gig zie inzeide voor meer info.

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Ik heb sinds gister de maxtor 40 gig hd gekocht en deze is gefdisk en de c partitie is fat16.
Nu wilde ik vandaag hem gaan installeren enz en ik draai opstartdiskette en dat lukt dan doe ik setup en dan beginnen de problemen.
Hij zegt dus bij scandisk dat het einde van station c niet gelezen kan worden door een foute cluster. (Maar nog windows nog maxtors eigen proggie vinden foute clusters.)
Hij zegt dan dat ik lba moet inschakelen in me bios maar dat staat aan.
Nu vraag ik af of het aan me moederbord bios ligt want ik heb een asus k7m met bios reviesie 1.004 (ofzoiets)zou het daaraan kunnen liggen of is het heel iets anders is de schijf verkeerd gefdiskt misschien??
Of misschien heel iets anders plz help jullie zijn me laatste hoop voordat ik me schijf weer terug ga sturen.

Greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Probeer 'm eens opnieuw te formatteren [je HEBT 'em toch wel al geformatteerd¿ Moet ALTIJD NA fdisk.]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Ja alles geformateerd enz maar hij blijft het zeggen nu las ik wel net op asus site dat deze bios niet meer dan 32 gb hd's ondersteund zou het daar dan aan kunnen liggen of is er toch iets mis met me hd ook al zien windows en maxtors eigen proggie dat niet??

greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Sommige MOBO's hebben IDD een 32GB HD bug.
Wat voor MOBO heb je¿
Probeer eens een BIOS update voor je MOBO.

Verdeel je HD eens in partities en probeer dan eens opnieuw scandisk.

Met wat geluk zit op de HD een 32GB emulation jumper. Dan heb je maar 32GB maar dan werkt je schijf IIG wel.
Als je dan in de toekmomst een nieuwe MOBO krijgt, kan je de jumper weer terugzetten.
Ik zal eens de C'T opzoeken waar dit in stond.

[UPDATE]
Goed nieuws
IDD op je Maxtor zit zo'n jumper.
Maar helaas verricht die maar half werk.
Kijk eens op http://www.maxtor.com/technology/infobulls/13027.html
Daar staat een util genaamd : Jumpon.exe.
Daardoor loopt je schijf gewoon 32GB.
Die laatste 8GB kun je helaas ONMOGELIJK gebruiken totdat je een nieuw MOBO hebt die wel meer dan 32GB aankan.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Ik heb dus de k7m van asus die heeft een bios update die die bug oplost maar ik weet niet hoe me bios te flashen en ben daar ook beetje huiverig voor.
Enne me schijf is in partities opgedeelt maar ik snap het niet er wordt gezegt er zit een fout in cluster bla bla aan het einde van station c maar hij wordt door geen enkel ander programma gevonden.
Dus ikke niet snappen wat er mee mis is.
ik ga denk toch maar ff naar winkel waar ik meteen me mobo laat flashen en kijken of ze die hd daar aan de gang kunnen krijgen.

Greetz pala

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:07

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hee ik heb hetzelfde probleem..... :'(

Maxtor 40 Gb 7200 rpm heb ik, de bios geeft 31.8 Gb aan.. :(

Ik heb een Asus K7V met bios 1006.... wat kan ik het beste doen???

Whatever.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Paladin » flashen is nie gevaarlijk of moeilijk hoor. Als je maar een bootdisk hebt en ALLE instructies GOED opvolgd.
Als je de jumper omzet werkt je schijf gewoon hoor. [met 32GB]
Als na die BIOS update hij nog steeds niet op 40GB wil lopen, kun je FF kijken of een ATA66 controlelr werkt, dan omzeil je je BIOS. Moet je wel eens kijken of die ATA66 controller wel 32GB+ aankan. Is je schijf nog sneller ook.

meendering » Niks, tenzij d'r een BIOS update is.
Als na die BIOS update hij nog steeds niet op 40GB wil lopen, kun je FF kijken of een ATA66 controlelr werkt, dan omzeil je je BIOS. Moet je wel eens kijken of die ATA66 controller wel 32GB+ aankan. Is je schijf nog sneller ook.

\o/

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Maar denken jullie idd dat het daar aan ligt dat het gewoon aan me bios ligt die geen schijven groter dan 32 gig ondersteund??

en ja owk maar ik weeet bv al niet eens hoe ik een bootble disk moet maken zonder die dingen ik ben niet zo thuis daarin.

greetz pala

Verwijderd

weet iemand of de abit be6-2 ook zon 30gb bug heeft

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:07

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, ik heb de Hd ook goed aangesloten d8 ik zo.... ik heb een ATA-66 kabel gebruikt.

Whatever.

Pagina: 1