Toon posts:

[Leaseweb] DNS Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een dedicated box aangeschaft bij leaseweb. Eigenlijk alleen om mee te expirimenteren maar daar gaat het niet om.

Ik krijg vreemd genoeg van geen enkele DNS server een reply op mijn requests. Via Ethereal heb ik mijn pakketjes nauwkeurig in de gaten gehouden en zag tot mijn verbazing dat er van de DNS servers geen enkele reply kwam. Ik heb zowel de DNS servers van Leaseweb zelf, als die van opendns.org geprobeerd, welke allemaal geen gehoor geven. Op mijn ping requests reageren ze wel.

Mijn firewall staat uit (stoute ik, ik weet het) maar TCP/IP staat wel aan. Hierin heb ik poort 53 toegevoegd, zodat DNS verkeer vrij spel heeft.

Mijn DNS client draait, en de DHCP client draait ook. Bij een ipconfig /registerdns krijg ik :

Windows IP Configuration

Registration of the DNS resource records for all adapters of this computer has b
een initiated. Any errors will be reported in the Event Viewer in 15 minutes..

Maar zodra ik een nslookup naar de leaseweb DNS server doe krijg ik te zien :

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 61.212.64.121: Timed out
Server: UnKnown
Address: 61.212.64.121

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out

Als ik een telnet sessie start naar 61.212.64.121 op poort 53 krijg ik wel verbinding.

Ik ben out of ideas. Ik weet niet of iemand anders nog suggesties heeft?
-Brian

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:50
Je telnetsessie maakt gebruik van TCP, terwijl DNS in principe gebruik maakt van UDP. Weet je ook zeker dat 53 UDP open staat?

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 01:01:
Je telnetsessie maakt gebruik van TCP, terwijl DNS in principe gebruik maakt van UDP. Weet je ook zeker dat 53 UDP open staat?
Staat open.
Zowel TCP als UDP. :-)