Toon posts:

graka van men laptop wat aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit topic hier hoort, maar ik plaats het hier maar, verplaats hem maar als je wil :)

in een topic over de laptop acer aspire 5672 zag ik dit bericht staan:
Dr_Love schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:04:
Over het zogenaamde hitte probleem;

Dit wordt veroorzaakt door de videokaart, deze zit recht onder het touchpad.
Standaard draait de videokaart op volle toeren zodra de stekker erin zit.
Ook zit er de harde schijf maar die wordt niet zo heel warm.

Dit kun je vrij eenvoudig oplossen.
Ik heb De mobile catalistdriver 6.5 van ati gedownload in geinstalleerd. Dus geen omega spul maar gewone origenele ATI drivers. De laatste.
Hierin zitten de powerplay opties. ik heb 2 profielen aangemaakt een Game en een normal use.
in de game stand staat de videokaart op volle snelheid.
In normal use maar op 135 MHz, dit scheelt veel in hitte ontwikkeling en je merkt er niks van qua preformace. (Wel in games natuurlijk)
nu is mijn vraag: waar kan ik die catalist driver nog vinden en hoe laat ik het werken zoals hij uitlegt

ik ben niet echt een computer fanaat dus alles wat je zegt zal me wel een beetje helpen

dank bij voorbaat

Dr.JaY

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[google=catalyst 6.5 mobile] :?

Wat heb je zelf al gezocht en waarom werkte dat niet?

offtopic:
Zinnen beginnen met een hoofdletter, daarna eindigen ze met een punt.

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 22-05-2007 23:03 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:58
fsfikke schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:02:
[google=catalyst 6.5 mobile] :?

Wat heb je zelf al gezocht en waarom werkte dat niet?

offtopic:
Zinnen beginnen met een hoofdletter, daarna eindigen ze met een punt.
Hij kon het bericht niet lezen wat hij heeft gequote bedankt dat je dat even voor hem hebt gedaan :+

Ow je bent ook vergeten te vertellen dat je bij het installeren moet drukken op "installeren" ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bokkow op 22-05-2007 23:10 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Topicstarter
http://asustreiber.de/comment.php?comment.news.38
dit is het enigste dat ik vond en die link werkt niet meer :s

• bokkow
JONGEN JONGEN JONGEN!!! meuktracker:
Catalyst 6.5

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Topicstarter
en kheb nog een site gevonden, maar daar staat nergens mobile bij, is dit ook ok ?

Verwijderd

Topicstarter
en ok ik snap het haha ik ben geen computer freakje zoals jullie maar ik dacht dat dit forum ook bedoeld was om mense te helpen ?

• bokkow
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:14:
en ok ik snap het haha ik ben geen computer freakje zoals jullie maar ik dacht dat dit forum ook bedoeld was om mense te helpen ?
Te helpen ja, zoekwerk over te nemen, nee!
Ik weet niet hoe het voor de rest zit maar ik ben ook geen computerfreakje maar enthusiast, niet dat je dat hiervoor moet zijn trouwens ;).

[ Voor 6% gewijzigd door bokkow op 22-05-2007 23:17 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk was mijn vraag meer of die catalyst 6.5 die ik heb gevonden ook voor mobile grafische kaarten werkt of niet... toch al bedankt voor wat je wilt doen en sry dat ik je freak noemde ;)

• bokkow
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:19:
eigenlijk was mijn vraag meer of die catalyst 6.5 die ik heb gevonden ook voor mobile grafische kaarten werkt of niet... toch al bedankt voor wat je wilt doen en sry dat ik je freak noemde ;)
Haha heb ik geen problemen mee verder, maar het wil wel wat zeggen over hoe je over de gebruikers van dit forum denkt. Goed om op je vraag terug te komen, ik heb 0,0 ervaring met Ati kaarten en weet niet of de reeks drivers voor het mobiele platform verschillen van die voor het normale. Dat zul je even moeten nazoeken

M3P - M3LR - 6320Wp

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

bokkow schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:09:
[...]

Hij kon het bericht niet lezen wat hij heeft gequote bedankt dat je dat even voor hem hebt gedaan :+

Ow je bent ook vergeten te vertellen dat je bij het installeren moet drukken op "installeren" ;)
Misschien dat je volgende keer dat je post probeert om iets toe te voegen. Mijn post deed dat wel omdat het er erg op leek dat de TS Google nog niet gevonden had.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Je zal vast ook wel gewoon de nieuwste drivers kunnen gebruiken en dan andere software voor het clocken van je videokaart lijkt me? Of is daar geen fatsoenlijke software voor welke op je laptop werkt?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet zo over iedereen, maar als je begint zoals: ow ja en bij installere moet je op installere klikken dat zegt ook wat over jou he :)
ik zal het proberen na te zoeken (meestal zoek ik zelf hoor maar nu vond ik niet direct iets dusja)

Verwijderd

Topicstarter
@ warcow, kan je dan ook nog profielen enzo aanpassen want dat is hetgene dat mij interesseert, die laptop wordt echt wel te warm :s

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die post kan je negeren, waar het de mensen om gaat die in jouw ogen misschien wat onvriendelijk zijn is dat jij hier komt en even vlug een vraag neer pleurt en verwacht dat wij jou tot in detail uit gaan leggen wat je moet doen. Daar zijn andere fora voor, niet GoT. Hier verwachten we dat je zelf moeite doet om je probleem op te lossen, als jij zelf moeite doet willen we je graag helpen, maar het moet van twee kanten komen, en aangezien jij degene bent met het probleem moet het eerst maar even van jouw kant komen.

Dus probeer zelf iets, en vraag het daarna pas, ipv andersom. Zorg ervoor dat je posts er verzorgd uitzien (als je daar al geen moeite voor doet, zal je waarschijnlijk ook geen moeite doen om zelf een oplossing te vinden). Gebruik de edit knop als je iets toe te voegen hebt aan je laatste post. En als je mensen om hulp vraagt is het niet verstandig om ze computer freakje te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 22-05-2007 23:36 ]

• bokkow
Idd dat wilde ik maar net (sarcastisch) zeggen.

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Topicstarter
ik ken dit forum niet zo goed maar ik wil er alles aan doen om geholpen te worden :) en ik probeer zelf moeite te doen ... ik was gwn in't begin ff onduidelijk over wat ik bedoelde sry daarvoor

voor computer freakje heb ik me al verontschuldigd, was gwn ff omdat hij mij ook wat aan het uitlache was

en voor dat uitproberen: ik durf niet veel op die laptop doen want dan denk ik dat hem snel naar de bom is :p

DUS: ik heb wel een ati catalyst gevonden, ik zal de 7.4 pakken en mijn vraag was of deze ook werkt voor mobile want dat zag ik precies nergens staan...

doordat ik naar de 7.4 ben gegaan op meuktrackker, zag ik als eerste post staan: voor de mobile dus zal ik die downloaden en installeren, alvast bedankt voor de medewerking en nogmaals sorry voor de irritatie die ik heb gezorgd :p

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 23:46 ]

• bokkow
Neu ik zou het gewoon uitproberen hij kan nooit kapot door een driver afaik..

M3P - M3LR - 6320Wp

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik zou inderdaad gewoon even de 7.4 versie installeren. Gewoon te verkrijgen via de ati site trouwens, speciaal voor de mobility.

Verder is dit topic inmiddels volledig ontspoort jammergenoeg. Het is inderdaad zo dat we hier op dit forum verwachten dat mensen wat eigen inzet tonen en ook een beetje aandacht besteden aan de topicstart. (Vermelden van de benodigde gegevens, aangeven wat je al geprobeert hebt etc). Op die manier word je veel beter geholpen :)

Maar nu moet ik toch ook even een opmerking maken naar anderen toe: Ook al ben je het niet met de topicstarter eens, reageer dan nog normaal en probeer hem/haar te helpen of reageer simpelweg niet. Opmerkingen kun je via topicreports maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.