Toon posts:

Asus A8N-E netwerk onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn netwerkverbinding met de onboard netwerk-kaart is onstabiel. Soms doet ie het 4 dagen zonder problemen, soms word ik er 4 keer in 10 minuten uitgeknikkerd. Oftewel geen internet verbinding meer.

De enige oplossing die op dat moment nog werkt is: pc uit, netwerkkabel eruit, power-off (met knopje op de voeding), alles weer aansluiten en opstarten.

Al een hoop gezocht, maar niet gevonden.

Wat heb ik recentelijk nog gedaan:
Win XP home opnieuw geinstalleerd (clean install)
Er zit ook nog een wireless kaart in, maar die heb ik niet geinstalleerd. (Hier had ik dezelfde problemen mee).
NVidia drivers gede-installeerd en NVidia NForce voor AMD v6.86 geinstalleerd zonder netwerkbeheer.

Heeft iemand nog ideeen die ik uitzoeken of uitproberen?

Alvast bedankt,
Ard

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Aangezien je met de wireless kaart dezelfde problemen hebt zou ik eens gaan kijken bij je router? Waarschijnlijk ziet die iets vreemd en verbreekt de verbinding. Als jij dan de pc uitzet etc, dan meld de pc zich natuurlijk opnieuw aan en kun je verder. Overweeg dan een firmware update om bepaalde incompatibiliteit uit te sluiten.

Ik zelf had het met een gloednieuwe Linksys router. Met geen mogelijkheid verbinding te krijgen via de kabel terwijl wireless perfect werkte. Firmware update en alles was prima.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Modem Zyxel Prestige 650R-31
Nieuwe firmware ge-upload (340GT5C0.bin)
Nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand anders nog ideeen?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 01:45
Ehm, hoe kun je een wireless kaart getest hebben in combinatie met een Zyxel 650R?
Das een enkelpoort modemrouter ZONDER wireless. Dus of je hebt een ander modem, of je hebt wellicht de verkeerde firmware.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Al een losse netwerkkaart geprobeerd?

ARME AOW’er

• dion_b
  • Laatst online: 16:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit - behalve dat je WiFI NIC toevallig onboard zit op je mobo - met Processors, Moederborden of Geheugens te maken :?

Move PMG -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:59:
Ehm, hoe kun je een wireless kaart getest hebben in combinatie met een Zyxel 650R?
Das een enkelpoort modemrouter ZONDER wireless. Dus of je hebt een ander modem, of je hebt wellicht de verkeerde firmware.
De wireless kaart heb ik niet geinstalleerd. Ik gebruik de onboard netwerk module.

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:04:
Al een losse netwerkkaart geprobeerd?
Nee en ja.
Er zit een wireless kaart in.
Die heb ik ooit gebruikt, maar had destijds hetzelfde probleem.

Wat denk je nog een meer proberen?

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:16:
Wat heeft dit - behalve dat je WiFI NIC toevallig onboard zit op je mobo - met Processors, Moederborden of Geheugens te maken :?

Move PMG -> NT
Software matig heb ik volgens mij alles geprobeerd, tot en met een nieuwe winxp install aan toe.
Andere PC die ik aan Inet heb hangen doet 't prima.

Mijns inziens moet het een hardwarematig probleem met mobo zijn.

Andere mening? Ik sta open voor opties.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28
In het bios kun je ook nog iets instellen om de kabel te controleren. Kijk eens of dat aan of uit staat? Zit je ook al op de laatste bios versie?

De drivers van Asus zelf (http://support.asus.com/d...del=A8N-E&SLanguage=en-us) zijn niet de nieuwste iig, mijn 8N draait prima met de laatste driver van Nvidia.

Whoop!

• kalizec
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:46:
[...]

Nee en ja.
Er zit een wireless kaart in.
Die heb ik ooit gebruikt, maar had destijds hetzelfde probleem.

Wat denk je nog een meer proberen?
Er kan geen wireless kaart in een 650R zitten. Das iets voor een 650H.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

kalizec schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:14:
Er kan geen wireless kaart in een 650R zitten. Das iets voor een 650H.
Inderdaad, de P650 R heeft geen draadloze optie, of zit iets tussen de Zyxel modem en de computer die de draadloze verbinding verzorgt, en zoniet dan is iemand op het Internet gekomen via de draadloze verbinding van de buren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:23:
[...]

Inderdaad, de P650 R heeft geen draadloze optie, of zit iets tussen de Zyxel modem en de computer die de draadloze verbinding verzorgt, en zoniet dan is iemand op het Internet gekomen via de draadloze verbinding van de buren.
Ja, tussen de wireless card (die ik op dit moment niet gebruik) en de Zyxel zit een Asus WL-300.

• kalizec
Ok, als er tussen de 650R en de Wifi een ander apparaat zit, wellicht dat je dan daar de firmware en instellingen van moet gaan bekijken en NIET van de Zyxel, die heeft namelijk niets met je Wifi te maken.

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:00:
In het bios kun je ook nog iets instellen om de kabel te controleren. Kijk eens of dat aan of uit staat? Zit je ook al op de laatste bios versie?

De drivers van Asus zelf (http://support.asus.com/d...del=A8N-E&SLanguage=en-us) zijn niet de nieuwste iig, mijn 8N draait prima met de laatste driver van Nvidia.
In de bios staat "POST Check LAN Cable" disabled.
Onboard NV LAN is enabled
Onboard LAN Boot ROM is disabled
PCIPnP :
Plug & Play O/S staat op No
Resource Controlled staat op auto

BIOS-versie/datum: Phoenix Technologies, LTD ASUS A8N-E ACPI BIOS Revision 1013 7-4-2006
SMBIOS versie: 2.3

Als het goed is heb ik een (nieuwe) NVidia driver er op gezet, alleen ik kan effe in winxp even niet vinden welke versie dat is.

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:48:
Ok, als er tussen de 650R en de Wifi een ander apparaat zit, wellicht dat je dan daar de firmware en instellingen van moet gaan bekijken en NIET van de Zyxel, die heeft namelijk niets met je Wifi te maken.
Wireless kaart staat niet geconfigureerd. Alleen de onboard netwerk module.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-03 12:38

Beugelfles

I love rusty spoons

Heb zelf een A8N-E, netwerk werkt overigens prima i.c.m. een Sweex ADSLannexA geval ( :X ) Ik draai chipsetdrivers versie 6.65 meen ik. Bios 1011.

Volgens mij kan je met een tooltje van Marvell (daar is de netwerkchip van volgens mij, check je manual) de status van de kabel testen. The Marvell Virtual Cable Tester (VTC), bron: manual pagina 3-11.

Haal die draadloze NIC er eens uit. Ik had laatst last van onverklaarbare vastloper i.c.m. een (heel erg oud dus misschien wel kappotte) losse NIC. Zonder dat ik de NIC gebruikte liep mijn pc vast.

[ Voor 8% gewijzigd door Beugelfles op 29-05-2007 23:33 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
OK, nieuwe NIC erin gezet, nieuw kabeltje, ander poortje op de hub....

Hij doet 't nu 4 dagen zonder problemen...

Het lijkt opgelost, bedankt voor de suggesties en het meedenken.
Pagina: 1