Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoog geheugenverbruik na verwijderen trojan*

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met m'n computer. Ik heb een AMD 3500+ met 1GB DDRram. Normaal is als ik op mijn bureaublad zit is de CPU 50% in de gebruik en de RAM 30%.

Nou was het zo dat internet steeds om mysterieuze redenen eruit sloeg. Dus m'n vader heeft een nieuwe modem/router (twee in een) gehaald. Sinds dien heb ik geen last meer van internet dat er uit slaat. Maar misschien is het wel de reden van mijn probleem. Ook heb ik een Trojan op mijn computer gekregen nadat ik iets downloadde, heb mijn PC laten scannen er op en alles wat ik vond gedeleted. Daarna nog een keer laten scannen en niks meer gevonden.

Nu heb ik 100% CPU gebruik, dat af en toe zomaar terugvalt naar 0% en kort daarna weer naar 100% en RAM gebruik steeds tussen de 55% en de 70%. Mijn computer ís dus iets aan het doen, maar wat? Gamen is nu onmogelijk door de FPS lagg en zelfs dit op het posten was moeilijk. Ook is mijn computer heel erg sloom nu.

Sorry dat ik er verder zo weinig info over kan geven, maar ik heb echt toaal geen idee wat dit kan zijn. Het heeft echt heel mijn middag al verkloot dus ik zal het zeer op prijs stellen als jullie me kunnen adviezeren wat te doen.

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 22:29 ]

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:03

Tys

Klinkt alsof een deel van die Trojan nog gewoon actief is hoor.
Anders dump hier eens zo'n HijackThis log.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat precies? Sorry ben geen technicus.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:47
Of eens kijken in je taakbeheer wat nu die 100% load veroorzaakt. Wellicht kunnen we er dan iets meer over zeggen?

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 00:44
http://www.merijn.org/files/HiJackThis_v2.exe (1,24MB)

Dat laten scannen en log hier plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies hoe en wat, maar hij zegt dat er 56 processen aan de gang zijn... Een heleboel onder de gebruikersnaam 'SYSTEM' en een paar onder 'Netwerk Service', ook een onder 'Lokale Service' bij het programma emproxy.exe staat CPU 99. Deze valt ook onder de gebruikersnaam SYSTEM... Ik gebruik geen proxy server en mijn virusscan zei ook zoiets van dat Proxy Mail uitgestakeld was... Zou dit iets kunnen zijn?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je vrijwel niets aan het doen bent, en je CPU eet 50% resources, is er iets niet goed. Draai eens wat tegen spyware e.d.
En post je processen dan eens.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:
Wat is dat precies? Sorry ben geen technicus.
Dit is een forum voor de wat meer geavanceerde computergebruiker. Je hoeft geen technicus te zijn, maar je kunt zeker wel zelf zoeken. Als iemand iets roept dat je niet snapt, zoek dan eerst even wat hij/zij bedoelt.

Mocht dit forum te hoog gegrepen zijn voor je, probeer www.beginnersweb.nl . Dit is geen belediging!

[ Voor 60% gewijzigd door Exorcist op 22-05-2007 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn CPU draait zelfs 100%. En mijn RAM momenteen 68%, maar zou emproxy wat kunnen zijn? Ik gok dat em voor Electronic Mail (E-Mail) staat.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 22:40 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:40:
Nee, mijn CPU draait zelfs 100%. En mijn RAM momenteen 68%.
Evenmin goed, welk proces gebruikt er 100% CPU dan?

/Wat doet dit in SGD???

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 22-05-2007 22:41 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

emproxy.exe is a process associated with McAfee Email Proxy from McAfee, Inc.. This process should not be removed to ensure that your system is secure.

Als je er toch al een trojan op hebt gehad is eigenlijk mijn advies om windows maar opnieuw te installeren.. Als ie toch al zo traag is? :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• jeronimo
Meer info over emproxy:
http://tools.mcafeehelp.c...1&docid=407402&support=ts
McAfee heeft het probleem onderkend en een update uitgebracht.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:40:
[...]

Evenmin goed, welk proces gebruikt er 100% CPU dan?

/Wat doet dit in SGD???
Dat zeg ik 3 posts boven je.

Maar ik zal ff naar updates kijken. Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Geen updates beschikbaar zegt 'ie.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-11 04:22
Voortaan even Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken.

Draai HijackThis nou eerst eens en post de log hier. Dan is het voor ons mogelijk om iets zinnigs te zeggen over dit probleem en wat je kunt doen om het op te lossen.
Sowieso is het advies van krvabo ook erg goed, persoonlijk zou ik gewoon windows opnieuw installeren met de juiste programma's. Als je dit gaat doen raad ik je aan de Tweaking Companion te gebruiken en neem dan met name het stuk over beveiliging en onderhoud goed door, dan heb je dit gezeur waarschijnlijk nooit meer.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
Dit topic is in Beveiliging & Virussen meer op zijn plaats denk ik :) Ik verplaats je topic dus even.

Verwijderd

Topicstarter
Arno E schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:43:
Voortaan even [afbeelding] gebruiken.

Draai HijackThis nou eerst eens en post de log hier. Dan is het voor ons mogelijk om iets zinnigs te zeggen over dit probleem en wat je kunt doen om het op te lossen.
Sowieso is het advies van krvabo ook erg goed, persoonlijk zou ik gewoon windows opnieuw installeren met de juiste programma's. Als je dit gaat doen raad ik je aan de Tweaking Companion te gebruiken en neem dan met name het stuk over beveiliging en onderhoud goed door, dan heb je dit gezeur waarschijnlijk nooit meer.
Nergens voor nodig, goede antwoord was namelijk al gegeven, toch wel zinnig dus, vraag is ook opgelost. Bedankt mensen!

• jeronimo
Als je dan ook je oplossing nog wil posten, hebben anderen er misschien ook nog iets aan.

Verwijderd

Ik vind het een beetje raar dat je CPU 50% gebruikt, mijn 3000+ vebruikt nog niet eens 10% als ik MSN, met Grabit download en muziek aan heb staan, en ondertussen 5 tabs in internet (Opera) open heb staan terwijl ik in 1 v/d 5 aan het typen ben :X

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-11 04:22
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:24:
[...]
Nergens voor nodig, goede antwoord was namelijk al gegeven, toch wel zinnig dus, vraag is ook opgelost. Bedankt mensen!
Je moest dus updaten omdat het een bekend probleem was, alleen zeg je dat er geen updates beschikbaar waren. Dus dan lijkt mij dat het probleem nog steeds bestaat 8)7
Het zou sowieso handig zijn als je even de oplossing post die je nu uiteindelijk gebruikt hebt.
Pagina: 1