Toon posts:

[Bios] set fsb

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

als ik in mijn bios mijn fsb wil instellen mag ik een waarde invullen tussen de 200 en 265 mhz.
dit op een msi p965 neo, met bios 1.8 (laatste), met een e4300, en 2x512mb pc4200 533mhz twinmos. specifieker weet ik niet over het geheugen. behalve dat het @200mhz fsb 3-3-3-9 en @266 4-4-4-12 timings aan moet kunnen. (volgens everest)
waarom zou het bios niet verder5 komen dan 265?

qua overclocking ben ik nog een total noob, dus misschien komt dit verhaal onsamenhangend over, excuus hiervoor. ik ben ook niet van plan om gelijk te gaan clocken, eerst meer lezen, maar als ik er dan aanga, wil ik niet dat ik hierdoor tegengehouden word...

alvast bedankt

mvg,
Ivo

Verwijderd

Ga hier maar eens eerst lezen ;)
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 8]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eea gelezen, maar ik geloof dat ik vooral de specs van mijn mobo er maar eens op na moet gaan. ik lees overigens in een ander topic een vraag van iemand, hoe hij over de 333mhz limiet heen moet op dit bord... heeft bios/mobo een soort van detectie waarop hij (soort van preventief ) een max in te stellen fsb heeft? zou hij dus bijvoorbeeld als ik pc6400 geheugen heb (mocht dit nu de bottleneck zijn uiteraard) mij een andere waarde laten invullen, en dan bijvoorbeeld 200-350 aangeven? oftewel is die 265max die er nu staat variabel? of is dit bord gewoon geen overclocker?
ik heb hierop gezocht, maar niks kunnen vinden.
volgens msi zit dit bord 'vol' met overclock features, maar dat neem ik dan maar met een grove korrel zout. dat vcore niet aan te passen is doet er voor mij nog een schepje zout bij.

heb overigens al wel een (13%) kleine overclock behaald, puur om even te wennen met de core2duo overclock guide op xs. fsb op 225 gezet, en 8u orthos gedraaid, coretemp geeft dan 50/51c aan.

mvg,
ivo

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand me helpen?
zo dom was de vraag uit de ts dan dus niet :p

Verwijderd

Ligt aan je bios/mobo.
blijkbaar heeft ie dus niet genoeg settings om je systeem goed te kunnen overclocken :)