DVD/DIVX/XVID speler met MKV en HD ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 2.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 07:54
Ik heb wat rondgezocht of er HD spelers bestaan, maar ik kom enkel uit hoe je HD converteert naar DVD's.
Het toestel hoeft daarom nog geen HD-DVD of blue-ray af te spelen.

Concreet is de bedoeling een speler te hebben die:

* MKV bestanden afspeelt (x264 codec, 1280x720)
* ... andere HD formaten (Divx bvb)
* De standaard formaten zoals DIVX/XVID, MP3, JPEG,...

En dit alles zou via een HDMI aansluiting op een Full HD tv moeten worden aangesloten. Met andere woorden, ieder formaat moet native afgespeeld kunnen worden zonder downscaling van resolutie of kwaliteit.

Het voordeel hiervan zou heb moeten zitten dat het bijvoorbeeld mogelijk is om foto's ook echt met een resolutie van 1920x1080 op een compatibele tv af te spelen.
Of MKV bestanden met de x264 ook op 1280x720 af te spelen zonder te downscalen.

De media zelf zou moeten aangeleverd kunnen worden op CD, DVD, eventueel USB (externe harde schijf, geheugenkaarten, usb stick,...) en indien mogelijk via het netwerk (100 Mbit lan of 54G wireless).

Of kan je het dan beter bij een (mediacenter) pc houden?

Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Tom_G op 22-05-2007 22:06 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 08:27
Tom_G schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:05:
Of kan je het dan beter bij een (mediacenter) pc houden?
Ik zou voor een pc gaan, dan heb je iets dat: alle formaten slikt, een hdd-recorder heeft, via DVI>HDMI op de HDTV aan te sluiten is (in full-HD resolutie) en later kan je er altijd nog een BD of HDDVD drive in bouwen. En je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.

• Tom_G
Ok, daar heb je zeker en vast en punt.

Maar ik dacht zo: mocht er een speler bestaan voor minder dan €200 die de bovengenoemde formaten afspeelt is dit toch handiger en stukken goedkoper dan een full-featured mediacenter.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

The Legend

*Plop*

Ik was hier ook naar op zoek maar de huidige chipsets van standalone spelers trekken geen HD decoding. Een speler met jouw eisen bestaat dus simpelweg niet.

Ik ben toch malle pietje niet!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik las je post door en dacht echt: hiervoor moet je een PC bouwen.

Ben je meteen een stuk flexibeler voor de toekomst, zoals al eerder aangegeven en je hebt meteen een HDD-recorder erbij, met behulp van een TV kaart. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Tom_G
Dan zal het inderdaad waarschijnlijk een pc bouwen worden (mediacenter).

Ik ben op dit moment ook nog aan het uitkijken voor een nieuwe tv, en daarom ook deze vraag. Ik vind het persoonlijk veel te duur betaald om een tv aan te moeten schaffen waar je dan geen betaalbare speler voor vind die HD content native kan weergeven.

Nu kwam ik wel dit toestel van philips tegen: http://www.consumer.phili...TYFKCTJ0RMRESHQVHKFSEKI5P

Kan via ethernet (via netwerk vanaf een pc met speciale software) en via USB (sticks, geheugenkaarten, hd,...) content afspelen maar ik neem ook aan dat dit niet in HD kwaliteit zal zijn dus. Een beetje een gemiste kans.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 08:27
Tom_G schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:26:
Dan zal het inderdaad waarschijnlijk een pc bouwen worden (mediacenter).

Ik ben op dit moment ook nog aan het uitkijken voor een nieuwe tv, en daarom ook deze vraag. Ik vind het persoonlijk veel te duur betaald om een tv aan te moeten schaffen waar je dan geen betaalbare speler voor vind die HD content native kan weergeven.

Nu kwam ik wel dit toestel van philips tegen: http://www.consumer.phili...TYFKCTJ0RMRESHQVHKFSEKI5P

Kan via ethernet (via netwerk vanaf een pc met speciale software) en via USB (sticks, geheugenkaarten, hd,...) content afspelen maar ik neem ook aan dat dit niet in HD kwaliteit zal zijn dus. Een beetje een gemiste kans.
Die tv is niet full-hd, dus je zal geen materiaal in hd-resolutie kunen bekijken.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Tha Ra schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:09:
[...]

Die tv is niet full-hd, dus je zal geen materiaal in hd-resolutie kunen bekijken.
Er is HD-Ready en Full-HD; de TV ondersteunt HD-Ready en kan dus HD 720p afspelen.

Verwijderd

De stand-allone speler die jij zoekt bestaat niet, en al helemaal niet met X264. Volgens mij bestaat er nog geeneens een die mkv doet. Dus je zal een HTPC moeten bouwen voor je gedownloade HD 720p films..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 15:33 ]

• Tom_G
Tha Ra schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:09:
[...]

Hoezo? Geen Full HD?

De pagina waar ik naar linkte ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fb157526/Philips_37PF9731D_10.png

Er staat daar toch echt Full HD, 192x1080

Het verschil tussen Full HD en HD ready is mij langer bekend, vandaar ook de doelbewuste keuze. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tom_G op 23-05-2007 16:44 ]

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Full HD standalone spelers ben ik ook nog niet tegengekomen. Maar je zou eens kunnen kijken naar de Linksys KiSS 1600. Ondersteunt welliswaar max 720p/1080i maar komt verder aardig in de buurt van je eisen. En dat voor 300 euro.

http://www-uk.linksys.com...Wrapper&lid=5558660635B01
http://www.hdtvnieuws.nl/...-mediaspeler-introductie/

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Een uitgebreidere speler dan deze zal je nergens vinden, dus als dit niet wat voor je is.. hoef je niet verder te zoeken. De Zensonic 500. Helaas wordt hij (nog steeds) niet verkocht in Nederland. Maar wellicht biedt eBay de oplossing.

Hij ondersteund vrijwel alle goede formaten (xvid, flac, Ogg, aac, ook 720p (meer lijkt me alleen nuttig als je grote ruimte/scherm hebt)) en ze werken aan mkv support zoals je hier kunt lezen.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Jazco2nd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 02:40:
Een uitgebreidere speler dan deze zal je nergens vinden, dus als dit niet wat voor je is.. hoef je niet verder te zoeken. De Zensonic 500. Helaas wordt hij (nog steeds) niet verkocht in Nederland. Maar wellicht biedt eBay de oplossing.

Hij ondersteund vrijwel alle goede formaten (xvid, flac, Ogg, aac, ook 720p (meer lijkt me alleen nuttig als je grote ruimte/scherm hebt)) en ze werken aan mkv support zoals je hier kunt lezen.
Mjah laatste post in 2005.. zit die ondersteuning er al aan te komen denk je? :P

Verwijderd

Jazco2nd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 02:40:

Die speler is leuk en aanrdig, maar één ding zal hem snel achterhaald maken: Hij ondersteund geen H264/AVC. En de eerste chipset voor stand-allones (de SigmaTel 8426) komt pas rond deze tijd van het jaar beschikbaar voor diverse speler-fabrikanten. Maar die beschikbaarheid zal in de eerste tjd echt niet over houden, omdat die wss snel ingezet gaat worden om de achterstand in het aanbod op BR/HDDVD-spelers mede te helpen opvangen (hoeven ze niet meer de duudere chipsets te gebruiken).

Daarnaast is het bouwen van een HTPC echt niet zo duur, je moet alleen nog 2 à 3 maanden wachten, totdat de budget-versies van de nieuwe Ati-serie's op de markt zijn. Die kaarten ondersteunen namelijk via UVD hardwarematig-geassisteerde decodering van alle HD-video formaten (dit in tegenstelling tot Nvidia's kaarten die geen VC-1 doen). Daardoor zou je kunnen volstaan met een goedkoper moederbord en processor, aangezien die niet de meest krachtigen meer hoeven zijn etc.

Lees voordat je begint goed rond over deze zaken, want ook Vista's nieuwe DXVA / EVR hebben grote invloed op de mogelijkheden (beter dus eigenlijk ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 10:19 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Ja ik zit zelf ook beetje te denken om een leuke pc te maken. Sowieso zijn er mATX moederborden met de Ati Radeon X1250 grafische chip die ook Avivo ondersteund, hardwarematig decoden van video, kweenie of die ook H264 doet maar die bordjes zijn niet duur dus moet goed te doen zijn... Die nieuwe serie neemt misschien nog meer van het decode werk voor zijn rekening en ondersteund ook H264?

Verwijderd

Jazco2nd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:37:
[...]
Die nieuwe serie neemt misschien nog meer van het decode werk voor zijn rekening en ondersteund ook H264?
al dit soort zaken zijn goed te vinden, met name in de ati-discussie-topics en de HTPC-topics hier op GoT, en natuurlijk via Google. Zelfs op de frontpage van tweakers is een review verschenen ;)

Nog een ander voorbeeldje: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2988&p=13

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 12:57 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Deze speler begint er aardig op te lijken denk ik (de Net DVD HD):

http://www.snazio.com/

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
die snazio speelt geen MKV bestanden af, ik heb er zo één, wel HD DVD via streaming
kdenk dat er volgend jaar wel spelers zullen zijn die H264 en MKV zullen afspelen
De kiss 1600 doet dit nu al maar nog niet alle H264 kan die afspelen

[ Voor 50% gewijzigd door Elkristo78 op 24-05-2007 20:54 ]

Pagina: 1