![]() Index | |
Het eerste [DPC]Darttoernooi is voorbij. Het werd gehouden op zaterdag 19 mei 2007. Het viel in het weekend van Hemelvaart, samen met de BBQ van de NoizyCows. Met 13 deelnemers en misschien wel evenveel bezoekers was het een leuke dag. Hieronder volgt het verslag met de uitslagen. | |
Met 13 deelnemers, waarvan vele als 'beginners' ingeschreven stonden, hadden we het idee dat met 4 poules het allemaal lang genoeg zou duren. 3 poules van 3 en 1 poule van 4. Hierdoor speelde iedereen al minimaal 2 wedstrijden in de poules en daarna nog zeker 1. Aangezien bijna iedereen als beginner te boek stond, werden de competitie-darters Mobster, Superbij, Trance Eagle en Witlof als poule-hoofden ingedeeld. De rest werd verdeeld over de 4 poules. Achteraf bleek dat meerdere DPC'ers zich wel een beetje te laag ingeschaald hadden. Vele hadden ook eigen pijlen, waardoor het 'pijlen-tekort' niet aan de orde was. De indeling van de poules zag er als volgt uit: Poule A: Mobster Fjolle Joy Poule B: Witlof Frentik Liz Poule C: Trance Eagle Blue_Man Anouk Poule D: Superbij Woolysheep Gateway JohFraEl | |
Alle uitslagen van de poulewedstrijden zijn hieronder terug te vinden: Poule A: Mobster - Fjolle 3-1 Mobster - Joy 3-0 Fjolle - Joy 0-3 Einduitslag poule A: 1. Mobster 2. Joy 3. Fjolle Poule B: Frentik - Witlof 0-3 Frentik - Liz 3-1 Witlof - Liz 3-0 Einduitslag poule B: 1. Witlof 2. Frentik 3. Liz Poule C: Blue_Man - Trance Eagle 0-3 Blue_Man - Anouk 3-2 Trance Eagle - Anouk 3-0 Einduitslag poule C: 1. Trance Eagle 2. Blue_Man 3. Anouk Poule D: Woolysheep - Superbij 2-3 Gateway - JohFreEl 1-3 Woolysheep - Gateway 3-1 Superbij - JohFreAl 1-3 Woolysheep - JohFreAl 3-2 Superbij - Gateway 3-1 Einduitslag poule D: 1. JohFraEl 2. Woolysheep 3. Superbij 4. Gateway | |
In de verliezersronde kwamen alle nummers 3 en 1 nummer 4 terecht. Met z'n 6en mochten ze het uitvechten. Aangezien we het niet te moeilijk wilde maken, en ook dat anders sommige partijen misschien tot zondag zouden duren, was besloten om er een 'best-of-5' van te maken waarbij er 'single' uitgegooid mocht worden. Voor sommige bleek dit nog moeilijker te zijn dan dubbel uit In de verliezersronde zaten Liz, Fjolle, Anouk, Blue_Man, Superbij en Gateway. Anouk en Fjolle hadden het geluk dat zij een vrijloting kregen. Helaas heb ik door het vele schrijven en zelf ook nog tussendoor te hebben moeten darten, niet al te veel gezien van deze partijen. Hierdoor helaas ook niet een 'verslag', maar wel de cijfers. De uitslagen zagen er zo uit: Liz - Gateway 3-1 Superbij - Blue-Man 3-1 Hierdoor waren dus beide heren uit de verliezersronde gegooid. In de halve finale van de verliezersronde waren nu nog alleen maar dames over ![]() Fjolle - Liz ? Anouk - Superbij 0-3 Helaas is de uitslag van Fjolle en Liz niet op het papier gezet. Wel weten we dat Liz gewonnen had. Misschien dat iemand anders deze uitslag nog weet? Dan pas ik hem zo snel mogelijk aan. De finalisten waren bekend. Hierdoor ook de troostfinale. De uitslagen van de finales in de verliezersronde zagen er zo uit: Troostfinale: Fjolle - Anouk 3-1 Finale: Superbij - Liz 4-2 Hierdoor was het podium van de verliezersronde samengesteld. Het zag er zo uit: 1. Superbij 2. Liz 3. Fjolle | |
In de winnaarsronde zaten de overige 7 darters. Dit waren Mobster, Frentik, Witlof, Woolysheep, Trance Eagle, Joy en JohFraEl. Laatst genoemde had geluk om als enige in de winnaarsronde een vrijloting te krijgen. Hij stond dus al direct in de halve finale. Frentik was niet opgewassen tegen het geweld van Mobster. Mobster won dik met 3-0. Woolysheep had hetzelfde probleem tegen Witlof en verloor ook met 3-0. Trance Eagle had het een stuk moeilijker met Joy. Joy kwam met 2-0 voor en kreeg vervolgens een dipje. Trance Eagle profiteerde hier optimaal van. Met o.a. een 180 score van Trance Eagle in deze wedstrijd, wist Trance Eagle de partij met 3-2 te winnen. Chapeau! De halve finales waren bekend. Witlof mocht tegen Mobster en JohFraEl tegen Trance Eagle. Er werd geroepen dat de organisatie eigenlijk geen prijs mocht winnen waardoor Mobster geluk had. Witlof kreeg geen dubbel geraakt (met of zonder opzet De troostfinale ging tussen Witlof en JohFraEl. Witlof wilde het verlies tegen Mobster goed maken. Witlof gooide o.a. een 180 score en raakte in deze partij wel zijn dubbels met 1 pijl. JohFraEl had geen schijn van kans zoals de cijfers ook laten zien: Witlof - JohFraEl 4-0 De finale zou gaan tussen Mobster en Trance Eagle en werd geschreven door Witlof. Aangezien het een 'best-of-9' was, wilde beide heren Witlof wel even alles laten schrijven. Gelukkig bleef het bij dreigementen. De uitslag was namelijk: 5-2 in het voordeel van Mobster. | |
Ik heb de foto's wat kleiner gemaakt. Hierdoor hebben hopelijk onze modem'ers onder ons, als die er nog zijn, er niet zo heel veel last van. Ik ga proberen de juiste namen erbij te zetten. Mocht het niet lukken, dan hebben jullie pech De foto's van Witlof: De prijzen: De prijzen in het donker Een eerste impressie met Woolysheep dicht bij de prijzen. Superbij staat met haar mooie haar op de foto De wederhelft van ParaNoiMia kijkend wat haar vent aan het doen is Superbij in aktie met Joy als teller Totalmind aan het tellen wat Blue_Man heeft gegooid met zijn super pijlen Frentik pakt de pijlen voordat JohFraEl de score op kan schrijven. Witlof kijkt of het wel goed gaat. Volgens mij was het Yggie (Leo) als vaste schrijver op baan 1 die Fjolle graag wilde helpen met tellen. Mobster kijkt toe. JohFraEl doet z'n best op baan 2. Een wazige Trance Eagle op de foto Trance Eagle durft niet meer te kijken hoe Anouk de pijlen in het bord gooide. Frentik en Liz in een onder onsje. Ging het erover wie ging winnen? Net te laat om Gateway in aktie te zien JohFraEl passief net als Anouk. Trance Eagle wel aktief iisschots op de foto. Hij regelde de keycords (uiteraard tegen betaling) voor het toernooi Mobster tijdens het darten nog met z'n mond open. Door al die grootspraak van hem, kreeg hij zijn mond niet meer dicht. Witlof, de lachende schrijver Sja, ik dacht dat die linkse Wessie was. De andere is mij volledig onbekend. Deze pijlen behoorde aan Anouk toe. Zij gooide de eerste en de laatste pijl in de triple 20. De 2e pijl kwam raar boven het bord te zitten Moeder en zoon aan de tafelvoetbal na de ballen gevonden te hebben Wie wint er? Wessie komt ook even kijken hoe het gaat Anouk en Superbij samen in aktie. Wel op 2 verschillende borden hoor Blue_Man in aktie met zijn super pijlen! En dan toch JohFraEl in aktie De vrijwilligste niet-deelnemer teller Yggie met Fjolle Sja, de houding van Witlof wordt veel besproken. Toch gooide hij er een 180 score mee Dit zijn volgens mij de pijlen van Liz die Gateway aan het bekijken is Vlnr Joy, Frentik en Woolysheep ParaNoiMia in aktie. En dat terwijl hij niet eens ingeschreven stond. Volgende keer vast wel ![]() Liz bijna in aktie en toch ook nog op de foto! Sja, een boel onbekende met Mobster in het midden Iisschots aan de pooltafel Wessie kan zijn lach niet houden op waarschijnlijk een trickball van hem Het trekt toch wel toeschouwers van het darten weg.. Het darten blijft een leuke sport om naar te kijken. Mobster en vrouw van ParaNoiMia vinden het wel de moeite waard Blue_Man, onze enige echte internationale darter, in aktie Mobster schrijft een partij bij de dames. Hij gaat wel op een afstandje staan kijken. Woolysheep in aktie met Blue_Man op de achtergrond JohFraEl in aktie Gateway in aktie Fjolle in aktie Fjolle na aktie en waarschijnlijk tegenvallende score aan het gezicht te zien Joy ook nog in aktie. Volgens mij is er van iedereen wel een aktie-foto gemaakt nu ![]() Fjolle tegen Anouk met Superbij als schrijfster Liz, Blue_Man en Gateway vanaf de bar naar het darten aan het kijken Anouk ook nog in aktie. Nu hebben we ze dan toch echt allemaal gehad Aan de bar van links naar rechts: ERU_Aragorn (volgens de foto's van Mobster), Frentik, Mobster en Witlof En als het wat later wordt, wordt het ook waziger. Of niet Mobster De oorzaak: En van wie zijn deze pijlen in het doosje met spiegel? Vast van een dame Dan over naar de prijsuitreiking. Deze werd gedeeltelijk gedaan door Mandy, de vriendin van Witlof De laatste uit de winnaarsronde komen de prijs ophalen En blij dat ze zijn ![]() Vlnr zijn dit Joy, Woolysheep en Frentik Sja, volgens mij lag JohFraEl liever onder. Deze foto wilde niet gedraaid worden of zo ![]() Trance Eagle vond het kussen al een prijs En dan zo blij met de keycord en medaile dat de beker bijna vergeten werd En dan de winnaar: Mobster!! En sjowen die handel. Volgende keer wel wat minder drinken En dan als laatste een groepsfoto van alle deelnemers en organisatie. Uiteraard met dank aan ERU_Aragorn voor het maken van de foto Foto's gemaakt door andere: NC Meeting foto's met het bezoek aan het darttoernooi LA Jazzmeeting met Mobsters foto's van het darttoernooi | |
Ik hoop dat alle deelnemers en bezoekers het een leuke dag vonden. Ik vond het zelf zeer zeker wel een geslaagde dag. Leuk om nu eens wat DPC'ers IRL te zien. Het was mijn eerste ervaring na toch al bijna 10 jaar DPC'er te zijn. Met alle positieve reacties die al te lezen zijn in het andere topic, denk ik dat we er niet onderuit kunnen. Volgend jaar zal er dus naar alle waarschijnlijkheid weer een DPC Darttoernooi zijn. Uiteraard staat niets vast, maar ik verwacht zeker wel dat ik er tijd voor wil en kan maken. | |
DPC Darttoernooi: Animo-check [DPC] Darttoernooi |
/me Doet volgend(e) jaar (keer) zeker weer mee
[ Voor 28% gewijzigd door Frentik op 22-05-2007 22:07 ]
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Verwijderd
Leuke foto's, leuke commentaren, leuk verslag!
Mooi gedaan Witlof!! (of was het stiekum mandy die het gedaan heeft??)
Mooi gedaan Witlof!! (of was het stiekum mandy die het gedaan heeft??)
Zeer duidelijk verslag
Zelfs voor iemand die er niet bij was, is het goed te volgen
Toch maar tijd reserveren, volgend jaar
Zelfs voor iemand die er niet bij was, is het goed te volgen
Toch maar tijd reserveren, volgend jaar
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Schitterend verslag !!! 
Doosje is van onze JoY, met zebraprint
, waar de spiegel voor dient zou ik niet weten
Zeker voor herhaling vatbaar, mogelijk hebben we met deze eerste darttoernooi-meeting de toon gezet voor een regelmatig terugkerend evenement!
Nogmaals complimenten voor de organisatie!
Is dit de prijsvraag? want ik weet 'm.....En van wie zijn deze pijlen in het doosje met spiegel? Vast van een dameWel mooie koeienprint
Doosje is van onze JoY, met zebraprint
Zeker voor herhaling vatbaar, mogelijk hebben we met deze eerste darttoernooi-meeting de toon gezet voor een regelmatig terugkerend evenement!

Nogmaals complimenten voor de organisatie!
De ene naast Wessie (die is het inderdaad) is Bjorga, een NC-er
Leuk verslag en leuke foto's !
Leuk verslag en leuke foto's !
Hehe, yepz, mijn setje, achter het spiegeltje zit een scheermesje 
nee hoor, het was ooit een brillenkoker.
Was de uitslag van Fjolle-Liz niet die thriller die 3-2 voor Liz eindigde, waarbij ze eerst een paar keer de dubbeldrie raakte voor ze de enkel had?
Koele shit Witlof, ben er volgende keer zeker weer bij
nee hoor, het was ooit een brillenkoker.
Was de uitslag van Fjolle-Liz niet die thriller die 3-2 voor Liz eindigde, waarbij ze eerst een paar keer de dubbeldrie raakte voor ze de enkel had?
Koele shit Witlof, ben er volgende keer zeker weer bij
\TP51/
zussie?Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:45:
Complimenten, mooie rapportage, en heel leuk om "bekenden" te zien.![]()
Goed gedaan zussie.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Verwijderd
Weet je zeker dat je het antwoord op deze vraag wilt weten?

Idd heel leuke foto's. Tot mijn spijt weet ik niet wat de einduislag van de wedstrijd tegen Liz was, maar ik dacht 3-1. Naja iig heeft Liz verdiend gewonnen
Tja.. denk je je teamgenoten te kennen.. he FlevoCow...Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:33:
[...]
Weet je zeker dat je het antwoord op deze vraag wilt weten?
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
rechts is Bjorga
links is cutie YakuZa
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Verwijderd
Volgende keer ga ik zeker meedoen, tenzij het weer samenvalt met de NC BBQ. 
Die wil ik toch niet missen.
Als die nu volgend jaar op zondag is, kunnen we er een DPC weekend van makenVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:55:
Volgende keer ga ik zeker meedoen, tenzij het weer samenvalt met de NC BBQ.
Verwijderd
Het is net of we het weer beleven met al die foto's
.
.
/me Zou trouwens winnares Superbij, winnaar Mobster kunnen verslaan .....?
Dank je, broer! Enne, je weet het hè ....

Het 'familiegeheim' is nu bekend. Wat je na een darttoernooi al niet te weten komt
Ja, ik dacht ook 3-1 enne 'k heb wel geluk gehad wanneer je bedenkt dat je een leg tegen de winnaar Mobster wist binnen te slepen.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:33:
[...]
Tot mijn spijt weet ik niet wat de einduislag van de wedstrijd tegen Liz was, maar ik dacht 3-1. Naja iig heeft Liz verdiend gewonnen en zal ik voortaan voor de toeschouwers minder boos proberen te kijken (ter jullie geruststelling, die boosheid was eigenlijk concentratie en frustratie puur op mezelf gericht).
.......Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:28:
Het is net of we het weer beleven met al die foto's.
[...]
Dank je, broer! Enne, je weet het hè ....
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:28:

Op voorwaarde dat m'n schildklier een goede dag heeft en ik nog wat tijd heb om te trainen zou ik zeker een goede kans maken
Geef me een paar maanden en ik ben er klaar voor
Verwijderd
Idd een geslaagde dag
Ow Witlof was niet de enige met een 180 die dag, ik geloof dat ondergetekende de eerste van die dag gooide
/me Had graag van Mobster gewonnen...
Ow Witlof was niet de enige met een 180 die dag, ik geloof dat ondergetekende de eerste van die dag gooide
Als je het gedeelte van de winnaarsronde goed gelezen had, had je gezien dat ook die gewoon vernoemd wordt hoorVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:45:
Idd een geslaagde dag![]()
Oh, en ik had makkelijk van Mobster kunnen winnen, alleen had de organisatie (lees: Mandy) het nooit goed gevonden als ik in de finale stond van het eerste toernooi wat ik zelf organiseerde. Volgende keer wordt het vast beter
Op de eerste foto waar ik op sta, sta ik met de grote onbekende Bjorga
Op de foto waar Mobster op staat met 2 onbekende staats links Yakuza en rechts Bjorga
Het was heel gezellig daar bij het darttournooi.
Die gezelligheid werd natuurlijk voortgezet bij onze NC BBQ!
Op de foto waar Mobster op staat met 2 onbekende staats links Yakuza en rechts Bjorga
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Verwijderd
ROFL Jullie hadden trouwens die koppen in mijn stamkroeg moeten zien toen ik binnen kwam met beker. Na 3 weken aldaar geoefend te hebben, was het verhaal van de Fjolle die zonder hiervoor ooit een pijl gegooid te hebben, inmiddels toch wel een running gag geworden. Keken die ff op hun neus toen ik met beker en keycord om binnen wandelde.

Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:28:
[...]
Dank je, broer! Enne, je weet het hè ....![]()
[...]
Het 'familiegeheim' is nu bekend. Wat je na een darttoernooi al niet te weten komt.
Ik weet het, er zullen toch nog familiegeheimen blijven bestaan.
Die Superbij geef ik een goede kans.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 07:49 ]
!! schele, had ik al gezegdWessie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:53:
Op de eerste foto waar ik op sta, sta ik met de grote onbekende Bjorga
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:21:
ROFL Jullie hadden trouwens die koppen in mijn stamkroeg moeten zien toen ik binnen kwam met beker. Na 3 weken aldaar geoefend te hebben, was het verhaal van de Fjolle die zonder hiervoor ooit een pijl gegooid te hebben, inmiddels toch wel een running gag geworden. Keken die ff op hun neus toen ik met beker en keycord om binnen wandelde.
Mobster, puik werk wat je hebt geleverd. De subteamnaam eer aangedaan en daarnaast ook nog eens met de 1e prijs mee naar huis gekomen. Een betere promotie hadden wij niet kunnen krijgen.
Ik had het toevallig een keer druk met werken 
Maaruh, waarom wordt er zo'n afbreuk gedaan aan mijn dartprestaties?
En het mooie van darten is, dat het elke wedstrijd een momentopname is. Het gaat erom op het beslissende moment wel de punten en de dubbels te raken. Dat lukte mij beter dan mijn tegenstanders. Of dat een kwaliteit is of geluk, laat ik volgend jaar zien.
* Mobster gaat maar weer even schuilen na zoveel grootspraak
En het mooie van darten is, dat het elke wedstrijd een momentopname is. Het gaat erom op het beslissende moment wel de punten en de dubbels te raken. Dat lukte mij beter dan mijn tegenstanders. Of dat een kwaliteit is of geluk, laat ik volgend jaar zien.
* Mobster gaat maar weer even schuilen na zoveel grootspraak
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Verwijderd
Is dat zoMobster schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:46:
Klopt en wat ook meespeelt (in mijn bescheiden mening) is hoe zeker je van jezelf bent. Wanneer er op een bepaalt moment een onzekerheid zich van je meester maakt en de tegenstandiger komt zelfverzekerd over, dan kan dat een rol gaan spelen. Als beginner heb je daar geen last van, doordat de dartkwaliteit eerder kan worden verhoogd dan verlaagdEn het mooie van darten is, dat het elke wedstrijd een momentopname is. Het gaat erom op het beslissende moment wel de punten en de dubbels te raken. Dat lukte mij beter dan mijn tegenstanders.
Volgend jaar mag je je wisselbeker* Mobster gaat maar weer even schuilen na zoveel grootspraak

Ik had het niet over jou Liz
Maar over Witlof en nog een paar anderen
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Het lijkt er op dat de volgende editie een ware titanenstrijd gaat worden
Het bluffen is in ieder geval al begonnen
Het bluffen is in ieder geval al begonnen
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Ach ja, als je de uitslagen ziet, dan heb ik alleen tegen jou geen leg behaald, terwijl ik in de andere wedstrijden geen leg tegen gekregen heb. Dat zet je toch zeker wel enigsinds aan het denkenMobster schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:02:
Ik had het niet over jou LizMaar over Witlof en nog een paar anderen
Nee hoor, je hebt verdient gewonnen

Het was erg gezellig. Jammer dat die pooltafel erg scheef stond. Volgend jaar is het hoop ik beter.
Wellicht dat ik volgend jaar ook wel meedoe, dan kan ik de verliezers competitie verliezen
Wellicht dat ik volgend jaar ook wel meedoe, dan kan ik de verliezers competitie verliezen
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Ik hoop niet dat dit als spam gezien wordt, maar anders mag het verwijderd worden
Het is wel een 'master kick' 
Ik heb geen TweakDSL meer (voor al dik 3 jaar), dus de foto's kunnen (binnenkort) offline gaan denk ik. Omdat ik deze foto's onlangs tegen kwam op mijn HDD, heb ik besloten om ze op Facebook te zetten. Voor de liefhebbers (en deelnemers) kan je de foto's nu ook vinden op https://www.facebook.com/DivisionBrabant/photos
Ik vond het wel leuk om ze nog eens te bekijken. Hopelijk jullie ook.
En als je er toch bent, doe dan ook even Division Brabant 'leuk vinden'
Ik heb geen TweakDSL meer (voor al dik 3 jaar), dus de foto's kunnen (binnenkort) offline gaan denk ik. Omdat ik deze foto's onlangs tegen kwam op mijn HDD, heb ik besloten om ze op Facebook te zetten. Voor de liefhebbers (en deelnemers) kan je de foto's nu ook vinden op https://www.facebook.com/DivisionBrabant/photos
Ik vond het wel leuk om ze nog eens te bekijken. Hopelijk jullie ook.
En als je er toch bent, doe dan ook even Division Brabant 'leuk vinden'
Jammer, ik had gehoopt dat er een nieuw toernooi zou komen.
Tot die tijd blijf ik het spam noemen trouwens.
Tot die tijd blijf ik het spam noemen trouwens.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Pagina: 1