Toon posts:

onboard geluidskaart dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen,

Sinds vorige week komt er geen geluid meer uit mij onboard gebluidskaart. Ik vraag mij af of ik ergens kan controleren wat er mee aan de hand is of een bevestiging van het overlijden van de geluidschip?

Het gaat om een onboard geluidskaart op mij Asus A8N SLI Deluxe mobo.

Ik heb reeds gekeken op de systeeminfo (Start->uitvoeren->msinfo32) maar daar staat niets als ik op 'geluidsapparaat' klik.
Ik heb de drivers van de originele cd van de mobo opnieuw geinstalleerd maar ook dat geeft geen resultaat.

Heeft iemand een oplossing of is het verstandig dat ik gewoon een simpel geluidskaartje erbij koop?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Dat probleem heb ik ook, ik heb meteen een X-Fi besteld. Mischien moet je eens controleren of je niet de digitale uitgang gebruikt ipv de analoge. Als je geluidskaart echt kapot is, kan je het beste een goedkoop Thrust kaartje kopen (€15,-)

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
nou ik denk dat dat juist het meest ongelukkige is wat je kunt doen :P je hoort heel veel mensen klagen over trust, niet dat alleen de geluidskwaliteit naar zijn prijs is maar ook dat soms gewoon hardware totaal niet werkt... voor 22 euro heb je de goedkoopste creativekaart, ik weet dat dit ook niet veel zou zijn maar al intresseert audio je echt niet zoveel kan je net zo goed deze nemen dan kan je in ieder geval 'een' vorm van geluid verwachten :P( ik heb hem mn broertje ook aangeraden en hij komt over een paar dagen binnen)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
LlamaWereldOver schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 06:45:
nou ik denk dat dat juist het meest ongelukkige is wat je kunt doen :P je hoort heel veel mensen klagen over trust, niet dat alleen de geluidskwaliteit naar zijn prijs is maar ook dat soms gewoon hardware totaal niet werkt... voor 22 euro heb je de goedkoopste creativekaart, ik weet dat dit ook niet veel zou zijn maar al intresseert audio je echt niet zoveel kan je net zo goed deze nemen dan kan je in ieder geval 'een' vorm van geluid verwachten :P( ik heb hem mn broertje ook aangeraden en hij komt over een paar dagen binnen)
Ik bedoel dat op de Thrust kaart dezelfde chipset zit als op zijn mobo, dus het geluid ongeveer hetzelfde zal zijn.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:24
Heb je niet toevallig je instellingen op mute gezet?
Of een koptelefoon ingeplugd, waardoor het geluid via je koptelefoon gaat, ipv over je speakers?

:)

let the past be the past.

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 09:05
De pin-out van de uitgangen kan veranderd zijn.
Ik zou ook even in apparaatbeheer kijken of die er nog in staat of mischien met een foutmelding daar.
En even in de BIOS controleren of die daar nog op enabled staat.

Er zijn dus nog wel wat dingen die je kan controleren voordat je een nieuwe aanschaft.
Daarnaast als dit echt het geval is, kan het ook nog onder garantie vallen

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Tha Ra schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:14:
[...]

Ik bedoel dat op de Thrust kaart dezelfde chipset zit als op zijn mobo, dus het geluid ongeveer hetzelfde zal zijn.
de klachten komen bij trust vooral uit de drivers voor zover ik het kan volgen :P en onboard geluid staat zeker niet bekend als 'goed'

Verwijderd

[url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1220267/"]kijk[/url], je bent niet de enige, ik hou dit even in de gaten. Ik ga overwegen een creativeje te kopen de X-fi, en dan de goedkooptste :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ha iedereen,
bedankt voor de reacties. Ik heb in de bios gekeken, daar staat de geluidskaart gewoon op enabled. Ik heb de moed nu al enigszins opgegeven en ga nu kijken of er nog wat uit de garantie te halen valt.
Pagina: 1