Surfen erg traag, downloads op volle snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 07:27
Hmm zoals de topictitel al aangeeft heb ik al enkele dagen last van iets vreemd.
Surfen met Firefox, IE6 en Opera 9 gaat tergend langzaam, 20 sec voor Google in te laden.
Downloads, ook via FTP met firefox gaan op volle snelheid van mijn kabel (gem. downloadsneleid 350 kbps). Helpdesk van ISP zegt dat aan hun kant alles in orde is en dat het aan mijn pc ligt, en daar geloof ik ze ook in. Maar wat kan de oorzaak van zo traag surfen zijn?

Het heeft hiervoor 2 jaar aan een stuk perfect gedraait, ik zit rechtstreeks (via een hubje dan wel) op de modem, maar dat hebben we al 2X gereset. Heb virusscan gedaan, hitman pro een ronde laten doen. Firewall en antivirus staan uit en ik heb XP met SP2. Niets speciaals geinstalleerd prior het probleem en in veilige modus hetzelfde geze*k.

Samenatting: surfen traag, dowloaden snel. Hulp wordt enorm op prijs gesteld want ik zie het niet zitten hiervoor een format te doen :)

Edit: Ohja: andere pc's in het huis op dezelfde hub hebben dit probleem helemaal niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Division op 22-05-2007 20:59 ]

Verwijderd

Als andere PC's dit niet hebben, dan had je ook je ISP niet hoeven bellen en dit niet in I&H maar in Windows Clients moeten plaatsen. Anyway, misschien dat een netwerk analyzer je kan helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 21:01 ]

• superadmin
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:01
Geen programa open die aan het uploaden is?
bv torrent emule ect.

Verwijderd

Division schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:59:
Hmm zoals de topictitel al aangeeft heb ik al enkele dagen last van iets vreemd.
Surfen met Firefox, IE6 en Opera 9 gaat tergend langzaam, 20 sec voor Google in te laden.
Downloads, ook via FTP met firefox gaan op volle snelheid van mijn kabel (gem. downloadsneleid 350 kbps). Helpdesk van ISP zegt dat aan hun kant alles in orde is en dat het aan mijn pc ligt, en daar geloof ik ze ook in. Maar wat kan de oorzaak van zo traag surfen zijn?

Het heeft hiervoor 2 jaar aan een stuk perfect gedraait, ik zit rechtstreeks (via een hubje dan wel) op de modem, maar dat hebben we al 2X gereset. Heb virusscan gedaan, hitman pro een ronde laten doen. Firewall en antivirus staan uit en ik heb XP met SP2. Niets speciaals geinstalleerd prior het probleem en in veilige modus hetzelfde geze*k.

Samenatting: surfen traag, dowloaden snel. Hulp wordt enorm op prijs gesteld want ik zie het niet zitten hiervoor een format te doen :)

Edit: Ohja: andere pc's in het huis op dezelfde hub hebben dit probleem helemaal niet...
foutje mag weg...

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 21:40

Sa1

gaat het laden van de pagina echt traag, of duurt het gewoon lang voordat hij www.google.nl begint te laden...

dan zou het je dns kunnen zijn, je zou eens kunnen kijken met start uitvoeren cmd ipconfig /all hoe de dns server op de goed werkendecomputers ingesteld staat, en dan vergelijken met je computer die niet goed werkt...

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 07:27
Het is allebei erg traag, het wachten op het laden en het laden zelf. In opera is dit goed te zien.
En tja, het bericht in een ander forum plaatsen omdat het niet bij de ISP ligt.. Ik dacht ik zet het al bij internet om wat specifieker te zijn :>

De DNS servers zijn gelijk, en er draait niets wat voor de rest up- of download. Met netstat ook niets vreemds, ping gaat ook volle snelheid.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 21:40

Sa1

dus als je pingt dan komt ook direct reactie en de ping tijden liggen rond of onder de 20ms? (bijv ping.xs4all.nl)..

er moet toch iets zijn in IE die 't een en 't ander de das om doet... misschien zou je eens je NICs kunnen verwijderen en / of in een ander pci slot doen.. misschien is er een NIC gerelateerd probleem icm IE ofzo..

k brul ook maar wat, tis iig erg wazig...

heb je niet gewoon bij extra opties ofzo dat je een proxy moet gebruiken of een automatisch script die aanstaat.. en dat ie eerst wacht op een timeout?

[ Voor 16% gewijzigd door Sa1 op 23-05-2007 08:40 ]

Pagina: 1