[Vista]Key veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb op deze PC een legale XP home versie gehad. Daarna een clean install van Vista Business gedaan, deze op de bekende manier met ppkeyconfig vervangen geactiveerd als "evaluatieversie". Ik kocht nu echter legaal een Vista Business Upgrade via surfspot, maar wil mijn ondertussen al volgeinstalleerde huidige Vista wel graag behouden. Key veranderen op de normale manier gaat echter niet, ook niet via slmgr.vbs.

Daarna dus een upgrade van deze "evaluatie" Vista naar "echte" Vista gedaan, maar deze bootte geheel niet, ook niet in safe mode. Toen heb ik in het bootmenu maar voor roll-back upgrade gekozen. Mijn evaluatieversie werkt dus gewoon weer goed, maar ik ben nog steeds eigenlijk illegaal terwijl ik wel alle correcte licenties heb. Hoe kan ik dus toch mijn key veranderen zonder een cleane install te doen van XP en daarna Vista (of in 1 keer Vista door geen key in te vullen).

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Al opgelost, gewoon de originele versie van tokens.dat en dat ppkeyconfig ding terugzetten (en de software licensing service stopzetten) en hij werkt :)

originele versie mag ook van een al geactiveerde windows komen blijkbaar, heb ze gewoon bij een vriend vandaan geplukt.