[SBS 2003] Probleem bij installeren met RAID kaart

Pagina: 1
Acties:

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 09:24
Ik heb de opdracht gekregen om een server in elkaar te zetten en te installeren. Het in elkaar zetten is helemaal gelukt, echter het installeren geeft wat problemen!

Allereerst maar even wat specs:

Moederbord: Asus P5M2
Processor: Intel Core2Duo E6600
Geheugen: 2 x 1GB Kingston
Harde schijven: 2 x Western Digital Caviar WD500YS, 500GB (in RAID 1 opstelling)
RAID kaart: 3Ware Escalade 8006-2LP

Nu ben ik dus begonnen met het installeren van Windows Small Business Server 2003, en aan het begin van de installatie druk ik op F6 om de RAID kaart te installeren (Ik heb de 2 schijven al wel geconfigureerd naar RAID 1). Ik heb de drivers van deze kaart op een floppy staan, en de windows installatie ziet dit ook, en gaat dus verder met de installatie. Bij het kiezen van de partitie waar windows op moet worden geïnstalleerd, zie ik de harde schijf ook wel staan, en kan ik een partitie maken. Als ik daarna zeg dat windows op die partitie moet worden geïnstalleerd, formateerd hij eerst de harde schijf, en zegt daarna het volgende:

"Plaats de cd-rom of diskette met de naam

3ware Escalade 7000/8000 Series ATA RAID Controller for Windows

in station A:

Druk op ENTER als u klaar bent."

De diskette zit echter al in station A. Ik kan zo vaak op enter drukken als ik wil, maar verder gaan doet hij niet. De drivers die op de diskette staan heb ik van de bijgeleverde cd gehaald. Ook heb ik nog drivers van verschillende andere sites geprobeerd, maar bij geen van deze herkent windows hem. Ik kom nu dus niet verder! Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Alle oplossingen zijn welkom _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al gekeken of de bios uptodate is? Of misschien zou je nog kunnen proberen de drivers in je setupcd/dvd te integreren.
Andere floppies heb je vast al geprobeerd, anders misschien een usb-floppydrive als je die hebt?
Welke exacte editie van SBS heb je? Standard/Premium, Met of zonder SP1/2, R2 enz enz :)

[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 22-05-2007 19:44 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Haazzz
Ik heb net even gekeken of de bios uptodate is, en dat is hij niet. Deze zal ik dus nu even gaan updaten. Ik gebruik nu al een usb floppydrive!
Ik heb de Nederlandse, standaard, R2 editie van SBS ;)

edit: Bios updaten wil niet lukken, omdat de bios update niet meer op het floppy past nadat ik een bootable floppy heb gemaakt 8)7 En dan zou er ook nog eens AFUDOS op moeten, maar dat is heel klein heb ik inmiddels gezien...

Ik zal wel proberen even een interne floppydrive te regelen, wellicht werkt het dan wel O-) !

[ Voor 45% gewijzigd door Haazzz op 22-05-2007 21:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bak een bootCDRW voor dat soort dingen, veel makkelijker ;)
Emuleert ook een bootflop, en je hebt ruimte zat voor BIOS updaters en andere grappen.

Beetje inventiviteit en je komt een heel eind.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Haazzz
De Bios is nu wel uptodate (had nog niet gedacht aan een bootable cd :z ) Maar nog steeds lukt het mij niet om te installeren, ik zal dus nu gaan proberen een interne floppy drive te regelen, en het zo te proberen! Als er nog mensen zijn met andere suggesties zijn die welkom!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:02
Heb dit ook gehad met een installatie van XP op een raidcontroller met een usb floppydrive. Heb een interne floppydrive aangesloten en probleem was verholpen. Het lijkt erop dat de usb floppydrive na formatteren van de schijf niet meer gevonden kan worden |:(

Succes!

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Pagina: 1