Toon posts:

Windows xp pro reboot steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi misshien is dit verkeerd topic maar toch.
ik had laatst een virus in c:windows/system32/service.exe
tenminste dat gaf mijn virus scanner aan.
ik had hem verwijderd maar ik kreeg nog steeds problemen.
Met mijn domme verstand vewijderde ik services.exe uit de system32 map (erg dom) want ik dacht windows restored toch services.exe wel.
maar toen ik later mijn pc herstarte kreeg ik alleen een zwart scherm te zien met wel een werkende muis maar de computer herstartte steeds weer opnieuw.
ik had gelezen dat je recovery kon doen vanaf je windows xp cd.
dat deed ik maar nu komt er elke keer als ik opstart te staan ''de setup wordt opnieuw gestart''
dan komt er weer een zwart scherm met muis en reboot de computer weer.
ook bij veilige modus hetzelfde probleem hij reboot.

ik weet niet wat ik moet doen.
mishien vanaf de windows xp cd services.exe terug kopieern naar system32 maar hoe?
heb erg lang ge googled maar niks gevonden dat ik kon gebruiken
misshien weten jullie wat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 19:24 ]

Verwijderd

Raar dat het herstellen vanaf CD niet werkt. Een idee is om services.exe van een andere computer te kopieeren naar een floppy oid en dan vanuit de command prompt (ook vanaf de WinCD) kopieeren naar je system32\

Verwijderd

Topicstarter
heb helaas geen floppy drive op mijn pc maar hoe kan ik services.exe van mijn wincd naar system32 kopieeren dan moet je speciale commando's geven die weet ik niet :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...maar dat kun je wel vinden :)

Je kan met extract de ingepakte services.ex_ van de i386 dir naar je %windir%\system32 dir zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken via bios of services.exe nog uit de map system32 was en wat bleek hij stond er nu gewoon weer in dat is al een maar nu blijft de pc hele tijd rebooten vlak dan het laad scherm van windows xp komt er zwart scherm met muis en reboot hij weer.

ook zie je heel even staan ''windows setup wordt opnieuw gestart''

weet iemand wat ik nu moet doen?
veilige modus doet het ook niet daar reboot hij ook na enkele seconden.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:19
Met deze procedure zou het moeten lukken: http://webcast.broadcastn...s/viewarticle.jsp?id=8658 .

Je gaat via de command prompt de register inhoud van een systeemherstelpunt terug zetten om zo de boel weer op gang te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik heb nu eindelijk geen reboots meer maar als ik nu windows opstart krijg ik deze melding fout: 0x80090019 kan licentie nioet controleren :S

weet iemand mishien wat ik nu moet doen opstarten in veilige modus lukt wel

(ik moest ook sommige drivers opnieuw instaleren)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:19
Kun je in Veilige Modus systeemherstel aanroepen? Wat heb je precies gedaan?

Eerste hit bij Google: http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-207466.html . Genoeg inspiratie met Google voor dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
heb systeem herstel laten draaien ik kan alleen in veilige modus nu en het beeld lijkt net heel erg vergroot te zijn hij staat op verkeerde grote maar dat kan ik niet veranderen in veilige modus soort van VGA modus denk ik
ik weet er niet zo heel veel van :)

heb links van google al geprobeerd :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij helpen ? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 21:23 ]

Verwijderd

Dan maar windows opnieuw installeren? Sommige mensen kijken hier altijd heel erg tegenop maar dat snap ik nooit zo goed :) Gewoon wat bestanden backuppen en klaar. Als er nog belangrijke bestanden op je C:\ schijf staan kan je die met een linux live cdtje oid wel even naar een andere partitie verplaatsen (heb jewel ntfs-3g nodig om te schrijven naar ntfs), of ERD commander (ook een live cd, maar dan gebasseerd op windows)
Pagina: 1