En weer een help met mijn nieuwe computer topic

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 13:06
Oké, ik hou de topics nu al een tijdje in de gaten en ik ben nu denk ik zover om mijn eigen topic te openen (be kind)

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j250/syltje1986/NewPC.jpg

Hierboven zie je wat ik tot nu toe heb uitgezocht.

Op zich wel oké denk ik zo, maar er zijn nog wat punten waar ik nog niet zo zeker van ben:

- Asus P5k, zat eerst te denken aan p5k3 maar die ondersteund allen maar ddr3  en dat is nog heel duur, als het er überhaupt al is.

- DDR2 PC5300. Ik ben niet van plan te gaan clocken en wat ik van de andere topics heb gelezen is dit dan wel een beetje gemiddeld geheugen, of niet?

- Asus Ati 1650Silent, kom ik ook zo op terug

Wat wil ik er onder andere mee gaan doen?
(Afgezien van het ‘oh zo gebruikelijke veredelde typ machine idee’ natuurlijk.)
Dual screen(vandaar de video kaart vraag). Ik heb 2x20” TFT’s staan, heel handig! Nu ben ik nogal van het alles te gelijk doen, dus daarom is het een grote uitkomst. Verder wil ik Full HD content kunnen draaien en 2x de Eve online cliënt (jaja ik weet het :$).
Nou weet ik dat het zeker geen sterke video kaart is, maar met een oog op de te verwachten nieuwe DX10 kaarten, dacht ik dat dit wel kan voldoen tot de DX10 kaarten een beetje in prijs zakken.

Verder wil ik dat dit systeem genoeg aan kan, maar dat hij als ik normaal bezig relatief stil is.

Laatste wat ik nog op het lijstje mis, is de CPU cooling. Heb zitten denken aan zo een grote Zalman
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=231&code=009
maar die maakt volgens mij een pest herrie. En de cooler die ik vaak naar voren zie komen ziet er als ik eerblijk ben niet zo super goed uit(al denken velen er anders over) wat raden jullie aan voor wat ik wil ?

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 17:44
Het moederbord, proc en geheugen geloof ik wel; kijk ik nooit zo kritisch naar.

Voor het zelfde geld als je ati kaart, kan je een silent model nvidia 8500gt halen (pricewatch: Asus GeForce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, D-Sub/DVI) EN8500GT SILENT/HTD/256M) die bijvoorbeeld of voor €15 meer een 512mb versie. DX10 en scheelt je geld doordat je niet opnieuw hoeft te upgraden.

Zalmans staan bij mij bekend als stil. Hoe deze eruit ziet, maakt niet heel erg uit mijns inziens. Of je nu een raampje in je kast hebt of niet, ik kijk 99.5% van de tijd naar m'n schermen en niet naar de inhoud van m'n computer. Artic Freezer 7 kan wellicht ook een optie zijn. De versie die op mijn A64 zit is stil.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet niet aan de eisen van bovengenoemde sticky en gaat derhalve op slot.

Pak er eens wat benchmarks en reviews bij. Lees deze en maak op basis daarvan een keuze. Uiteraard kun je ook nog ervaringen op zowel GoT als in de Tweakers.net Productsurvey opzoeken om te kijken of er veel problemen met bepaalde onderdelen voorkomen. Tevens kun je op de productpagina's van de fabrikant in de meeste gevallen wel lezen wat de mogelijkheden zijn.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.