Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ander soort MMORPG dan alleen hakken en lvlen?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 14:19

JJK

Labrat

Topicstarter
Zoals de titel eigenlijk al zou moeten vermoeden ben ik opzoek naar een nieuw soort MMORPG. Heb een tijdje WoW gespeeld maar boven level 45 heeft het me niet echt meer kunnen boeien. Lord of the rings is nu net uitgekomen maar buiten het lotr gedeelte om is het denk ik toch weer meer van kies een warrior/ranger ga wat beesten te lijf en LVL!!!...

Zijn er niet andere MMORPG? Waar je bevoorbeeld moet researchen farmen bouwen winkelen?
Het level gebeuren dmv vechten mag er heus wel inzitten maar het is niet de bedoeling dat dit als hoofdtaak is van het spel...

Ik heb al wel iets meegekregen over Star Wars dus daar ga ik nog even achteraan om te kijken wat dat precies inhoud....

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 18:46
Star wars galaxies is van hetzelfde laken een pak hoor. Niet veel beter.
Als je echt iets anders wilt raadt ik je aan te kijken naar Eve online.
Die pakt het heel anders aan dan conventionele MMOs

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Verwijderd

als je puur naar inhoud en mogelijkheden kijkt was er niks beter
als het oude ultima online voor al die updates.. zat dingen te doen
i.p.v de hele dag mobs te killen voor xp.. en lvls.

het idee van grinden is behoorlijk gastandariseerd geworden in
mmorpg land, natuurlijk zijn er excepties als eve online, maar
die zijn schaars en amper te vinden..

onder het motto van never change a winning team,
soms word ik er wel een beetje somber van, iets
met zoveel potentieel en iedereen loopt dezelfde
weg er is amper iets vernieuwends meer.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Let op de benamming he...

Massive Multiplay Online Role Play Game (logisch dat je moet hakken en slaan om te levelen ;) bijna RPG's zijn daarin hetzelfde ).

Kijk eens naar andere MMO's (zoals eerder genoemd) EVE Online is wel anders. Planet Site, kun je knallen. Huxley komt er ook aan maar is nog niet uit. Zo zijn er nog veel meer (Second life misschien ;) ) Matrix Online? ach te veel om op te noemen :)

Helaas is het grootste gedeelte van de MMO's, RPG... Ik zou liever meer FPS;en zien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchie! op 22-05-2007 19:30 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• JJK

JJK

Labrat

Topicstarter
Aap schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:29:
Let op de benamming he...

Massive Multiplay Online Role Play Game (logisch dat je moet hakken en slaan om te levelen ;) bijna RPG's zijn daarin hetzelfde ).

Enz...
Role play game... precies je speelt een rol ;) maar waarom moet dat altijd een geweldadige rol zijn? Lees mob's killen voor experience... waarom kan je niet je eigen winkeltje, fabriek of ontdekker in wat dan ook worden...

Maarja zolang er geld verdient wordt met het "simpel" maken van spellen waarbij je enkel hoeft te killen waarom veranderen.....

Verwijderd

Als je graag winkeltje wilt runnen of iets dergelijks, er zijn Sim spellen, ik heb ze zelf nog nooit gespeeld, maar Cruise ship tycoon, Zoo tycoon, Simcity 4, het zijn geen mmo's, maar is dat niet zo'n beetje wat je zoekt dan?

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

JJK schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:41:
[...]

Role play game... precies je speelt een rol ;) maar waarom moet dat altijd een geweldadige rol zijn? Lees mob's killen voor experience... waarom kan je niet je eigen winkeltje, fabriek of ontdekker in wat dan ook worden...
Tsja, dit vraag ik mij ook altijd af. Vroeger, in het begin van de MMO's had je nog wel eens leuke spelletjes. Helaas zijn deze nooit groter geworden omdat de massa bloed wou zien.

In het begin was Ultima Online aardig goed. Je kon het daar best leuk hebben als een Alchemist die de heledag wat vaten potions maakt. Na een tijdje werd dit trouwens minder door alle veranderingen. Er zijn wel niet-officiële servers die nog aardig leuk zijn. Misschien moet je hier maar een keer naar kijken.

Uiteindelijk blijven dit soort games toch grinden aangezien je iets moet doen om beter te worden dan de ander.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Aap schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:29:
Helaas is het grootste gedeelte van de MMO's, RPG... Ik zou liever meer FPS;en zien ;)
Ken je Neocron al?

Overigens hoeft 'RPG' helemaal niet te impliceren dat je een eentonig statslevel spel kan verwachten, imho. Eerdere MMORPGs zoals Everquest, Dark Age of Camelot etc. liepen ook vaak uit op grinden om de hogere levels te bereiken. Een reden dat Blizzard dit heeft overgenomen ipv. te verbeteren, zou het obsessieve karakter kunnen zijn dat het spel hiermee krijgt. Als de beloning groot genoeg is, zijn er een hele hoop mensen die zich maar wat graag het ongans klikken en dat zijn juist de mensen die het trouwst blijven aan een game.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-11 23:43

H3llSiNG

Meh.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:20:
als je puur naar inhoud en mogelijkheden kijkt was er niks beter
als het oude ultima online voor al die updates.. zat dingen te doen
i.p.v de hele dag mobs te killen voor xp.. en lvls.

het idee van grinden is behoorlijk gastandariseerd geworden in
mmorpg land, natuurlijk zijn er excepties als eve online, maar
die zijn schaars en amper te vinden..

onder het motto van never change a winning team,
soms word ik er wel een beetje somber van, iets
met zoveel potentieel en iedereen loopt dezelfde
weg er is amper iets vernieuwends meer.
Ja en binnenkort komt er een nieuwe versie van Ultima Online met nieuwe graphics _/-\o_

Kijk hier maar http://www.uoherald.com/kingdomreborn/before.php

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26
Heb er zelf geen ervaring mee, maar http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_XI leek mij een MMO die ook eens wat anders bied dan hakken en slachten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

JJK schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:41:
[...]

Maarja zolang er geld verdient wordt met het "simpel" maken van spellen waarbij je enkel hoeft te killen waarom veranderen.....
Second Life... alles maken, kopen/verkopen wat je maar wilt... ik vind het alleen geen spel meer. Maar zou je het willen? naast je eigen (werk) leven nog eens een zaak gaan runnen in een game om er veel uur in te stoppen? (ik persoonlijk niet ;) )

Ik dacht wel dat met Ultime Online dat je met geld enzo, kastelen/huizen kon kopen/bouwen. Echte details hiervan weet ik niet... en de eerste goede MMO waarin iedereen zijn huis kan ontwerpen/bouwen etc moet nog komen... er zijn er wel in ontwikkeling.
Jawel... niks aan ;) (persoonlijk natuurlijk).

TS: mmorpg.com al gezien?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• JJK

JJK

Labrat

Topicstarter
Aap schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:44:
[...]

[...]

Jawel... niks aan ;) (persoonlijk natuurlijk).

TS: mmorpg.com al gezien?
Jup maar betalend of niet het is best lastig om een niet alleen maar hack&slash idee spel te vinden... maar ik houd de site zeker in de gaten!...

[edit]
wilde net een necron trial account aanmaken door middel van paypal.. maar ik dacht dat je voor paypal geen creditcard nodig had? Ik kom er in ieder geval niet doorheen... vaag :\

[ Voor 19% gewijzigd door JJK op 22-05-2007 22:09 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Eve online nuff said

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
* archetta Sluit zich hierbij aan.

In EVE hoef je in princiepe niet te grinden (hersenloos computers afmaken) om beter te worden.
Je hebt nieteens zoiets als levels, je traint helemaal vanzelf :)
Pagina: 1