Toon posts:

Slechts 1 speaker aansluiten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

M'n vriendin heeft van haar vader een aiwa alles-in-één systeempje gekregen, nu had ze die in haar kamer gezet en ze kon maar 1 speaker aansluiten doordat de bekabeling van de andere speaker te kort was... Nu is mijn vraag of één speaker aansluiten zware schade toebrengt aan de versterker?

Thx alot voor de info!
ForMatPrO

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
volgens mij dus echt niet

maar bedoel je 1 speaker op je soundcard of zit er nog een versterker tussen?
en wat zijn het voor speakers??
zit er in de speakers een versterker??

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Hey!!!
Bedankt voor het snelle antwoord!
Ik denk echter dat ik idd niet duidelijk genoeg was...
Het gaat niet over een aansluiting op de soundkaart, enkel over de HIFI installatie zelf.

Dit is het systeem:
http://www.aiwa.com/Catalog00/Products2.asp?id=118

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 22:39

rik

:( :( 1 speaker aansluiten is inderdaad heel slecht voor je versterker !!!! :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 februari 2001 19:01 schreef rik het volgende:
:( :( 1 speaker aansluiten is inderdaad heel slecht voor je versterker !!!! :( :(
Ok, bedank voor de info...!!! :)
Weet je ook waarom juist/ wat dit veroorzaakt?

Thx,
ForMatPrO

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
1 is volgens mij egt niet waar...... maar als je er 3 op hebt is dat slegt??

Verwijderd

Sjezus, zet je m toch ff op een andere plek of koop wat audio kabel, problem solved

Verwijderd

Je moet dan wel aan beide speakers even veel kabel toevoegen, anders is 't ook niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 februari 2001 19:07 schreef Trunks het volgende:
Sjezus, zet je m toch ff op een andere plek of koop wat audio kabel, problem solved
Moet ik inderdaad nog doen, mag toch mijn kennis verruimen en een vraagje stellen zeker? sjezus indeed!
Btw: De kabel is VAST aan de speaker dus je kan die er niet gewoon uitpluggen...

Verwijderd

Is ook niet waar, want waarom zit er dan op sommige versterker een balans knopje?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 februari 2001 19:23 schreef Xanandu het volgende:
Is ook niet waar, want waarom zit er dan op sommige versterker een balans knopje?
Vroeg ik me ook af :?

Verwijderd

er bestaat zoiets als de weerstand van boxen
sluit je maar 1 box aan dan is die te laag en heb je indeed kans dat je je versterker opblaast ":'(

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op woensdag 07 februari 2001 19:39 schreef aKIMbo666 het volgende:
er bestaat zoiets als de weerstand van boxen
sluit je maar 1 box aan dan is die te laag en heb je indeed kans dat je je versterker opblaast ":'(
dat gebeurde er dus met mijn vorige versterker, maar het rechterkanaal deed het niet meer dus ik kon niet anders

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Heeft papa toch weer gelijk >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 februari 2001 19:52 schreef Accident het volgende:
Heeft papa toch weer gelijk >:)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle posts!!!

Cya,
ForMatPrO

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb zelf een audioset met daarop de mogenlijkheid om 4 speakers aan te sluiten.

ik heb hem vaak zat opengeschroeft (tis toch een oud ding) en hij heeft 2 verschillende kanalen

dit houd ook in dat je 1 speaker aan kunt sluiten

dan gebruik je maar een kanaal, en heb je geen probleem met de weerstand van je boxen.

Maar het is inderdaad zo dat als je een systeem hebt waar men er van uit gaat dat er altijd 2 boxen op aangesloten zijn, ze maar een kanaal hebben ingebouwd (voor de kosten) en dan kun je maar beter 2 boxen aansluiten, anders kun je wat nieuwe onderdelen bij elkaar sprokelen
;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

1 speaker aan sluiten mag.

vroeger was dit anders omdat de techniek voor versterkers anders was.

nu kun je de versterker vol open draaien zonder speakers en ze gaan dan niet stuk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21

Jag

O jongens alsjeblieft. Wat een onzin (grappige onzin, dat wel :)). Natuurlijk mag je één speaker aansluiten!!!

Een versterker kan je zien als een spanningsbron. En een spanningsbron probeert een spanning te veroorzaken. Nou, dat gaat alleen maar fout als je 'm kortsluit, dan kan de spanningsbron de spanning niet meer opbrengen. Maar aangezien je niks hebt aangesloten, en de weerstand oneindig is, is het zelfs buitengewoon makkelijk voor de versterker. Echt, er is niks beter voor je versterker dan het niet aansluiten van je speakers!
Vertel maar tegen de vader dat het een elektrotechniek student was (TU) die het zei (lekker argument van authoriteit, sorry, maar moest ff).

Jag

Verwijderd

Waarom niet een stukkie verlengkabel gebruiken ?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Of de 2e box verplaatsen :?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
of er een draadloos systeem van maken, de kabel gewoon doorknippen en dan 1 stuk in de versterker en de andere aan de speaker. :o

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 februari 2001 21:00 schreef Jag het volgende:
O jongens alsjeblieft. Wat een onzin (grappige onzin, dat wel :)). Natuurlijk mag je één speaker aansluiten!!!

Een versterker kan je zien als een spanningsbron. En een spanningsbron probeert een spanning te veroorzaken. Nou, dat gaat alleen maar fout als je 'm kortsluit, dan kan de spanningsbron de spanning niet meer opbrengen. Maar aangezien je niks hebt aangesloten, en de weerstand oneindig is, is het zelfs buitengewoon makkelijk voor de versterker. Echt, er is niks beter voor je versterker dan het niet aansluiten van je speakers!
Vertel maar tegen de vader dat het een elektrotechniek student was (TU) die het zei (lekker argument van authoriteit, sorry, maar moest ff).

Jag
Thx alot Jag :)
Blijkt dat ik het toch juist had ;)

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 21:00 schreef Jag het volgende:

Jag
Wel een leuk topic dit, lekkere onzin die er verteld wordt :)
Ik ben het geheel met Jag eens. Bij een stereo versterker werken beide versterkers voor links en rechts onafhankelijk van elkaar. De een heeft dus nix met de ander te maken. En geen speaker op een versterker aansluiten mag, en kan !
Pagina: 1