Toon posts:

Verbinding wordt verbroken bij standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop (Pentium M 1500) die als server fungeert met daarin een Broadcom 440x 10/100Mbit ethernet kaart, die hangt via een utp kabel aan een Asus wl-600g router/modem. De lan kaart is ingesteld om de laptop uit standby te mogen halen en werkt tijdens verbinding perfect. Ik heb mijn netwerk zo ingesteld dat ik kan remote desktoppen (ook extern). De laptop schakelt zich na 1 minuut van inactiviteit uit naar standby modus. Meestal kan ik gewoon connecten en wordt de laptop 'wakker' gemaakt en heb ik gewoon een remote desktop connection.

Het probleem is dat laptop soms echter zn ip verliest en ik dus geen connectie meer kan maken. Zelfs als ik via de laptop probeer de verbinding aan en uit te zetten lukt dit niet. WIndows zegt dat er de kabel niet verbonden is. (Maar in feite is er gewoon geen verbinding tussen laptop en router)

Iemand enig idee?

De router staat als DHCP server ingesteld en de lan kaart heeft een vast ip 192.168.0.20. Ik heb de kabel al getest door hem te vervangen, een andere poort op de router geprobeerd, de speed & duplex aangepast en nog een hele hoop andere settings.. niet helpt helaas.

Ik ben momenteel aan het testen of de laptop wel zijn verbinding altijd blijft houden wanneer hij nooit in standby gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dit laatste blijkt dus ook niet het geval te zijn. Tijdens het pauzeren van een streamende film verloor de server ook zn ip. Enige wat ik nog kan bedenken is een rotte ethernet adapter. Helaas onboard. :(