Toon posts:

Probleem na omruiling geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals jullie al gelezen hebben heb ik een probleem. Ik heb onlangs al eerder problemen gehad met deze setup, maar dit is echt vreemd. Mijn spec's:

Zalman ZM600 APS 600W voeding
Proc. Intel E6600
ASUS P5B Deluxe
Omgeruild wegens defect=> Geheugen: 2x 1GB Kingston HyperX
Sparkle 8800GTS
Seagate Barracuda 7200.10 320GB

Ik had dus problemen met de vorige dual channel kit, na lang testen kwam ik erachter dat een van de twee dimms defect was. Nu heb ik nieuwe gekregen, maar nu komen we bij het probleem: de pc reageert totaal niet!

Ik heb het volgende geprobeerd:

1 dimm (beide geprobeerd)
Zo kaal mogelijk opstarten + het bovenstaande
Alles opnieuw installeren
CMOS reset (vanwege nieuw geheugen)
Batterij verwijderd => er weer in gedaan
Powersw/resetsw knop gebruikt op powersw pinnetjes
Balpen methode (met mes) geprobeerd

Het gekke is dat het mobo wel stroom krijgt aangezien het asus logo blauw oplicht, alleen als ik de power switch indruk gebeurt er niets! ik heb ook geprobeerd deze om te wisselen met de reset switch omdat ik dacht dat de knop misschien stuk zou zijn, maar nog steeds geen reactie.

Het probleem is dus dat het moederbord niet boot, fans blijven stil, pc start gewoon helemaal niet op. Is iemand bekend met de bovenstaande situatie en zo ja zou je mij kunnen helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 18:16 ]

Verwijderd

Heeft het geheugen toevallig een hoger voltage nodig dan de standaard 1.8V?

Verwijderd

Exact hetzelfde probleem hier!

Setup:
~ Cooler Master Stacker 830
~ Asus P5B Deluxe
~ Conroe E6600
~ 2x Corsair Memory (TWIN2X2048-8500c5)
~ 6x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB @ 3x raid0 ~ ATI Sapphire X1950 Pro ~ Creative X-Fi Xtreme Gamer
~ Windows Vista Ultimate 64-bit EN

Als ik beide bankjes afzonderlijk gebruik, geven ze beide geen probleem. Echter, bij gelijktijdig gebruik in dual-channel mode reageert mijn pc helemaal niet meer!

Memcheck geeft aan dat er op 1 bankje een fout zit. 1MB unreadable ofzoiets..., weet de exacte melding niet meer.

Heb jij memcheck al gedraait? Hoor graag je de bevindingen/uitslag :)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 18:37 ]

Verwijderd

igabe werk jij nog aan het fable 2 topic?

Verwijderd

Topicstarter
ja, 2.0v maar hij boot standaard op 1.8v met lagere instellingen meen ik. Dan is het volgens kingston de bedoeling dat je het zelf hoger zet. (Toen ik het vorige geheugen installeerde dat wel werkte maar defect was, startte hij namelijk ook gewoon op met 1.8volt)

@str1ker: ben ik nog niet aan toe gekomen aangezien mijn computer nu al 7 weken ong niet meer werkt, ik dacht vandaag verlost te zijn van de ellende...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 18:45 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Stekker eruit, 23 x de Power knop indrukken, stekker erin, see what happens?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al verschillende keren de stekker eruit gehaald en erin gestopt en de power switch gedrukt, maar hij reageert stomweg niet en ik wordt hier echt gigantisch gefrustreerd van.

Verwijderd

Volledige CMOS reset (batterij eruit etc.) al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
@ ABCS:
Het punt is dat als ik beide dimms er afzonderlijk inprik er ook geen gehoor wordt gegeven, niets doet het gewoon (fans, hdd etc) terwijl het lampje van het mobo wel brand.

Daarnaast heb ik in de startpost gemeld dat ik cmos/batterij eruit + reset al gedaan heb.

memcheck kan ik niet draaien omdat de pc niet opstart ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 18:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:33:
@str1ker: ben ik nog niet aan toe gekomen aangezien mijn computer nu al 7 weken ong niet meer werkt, ik dacht vandaag verlost te zijn van de ellende...
Aah, ok ik dacht dat je gestopt was, anders wilde ik een nieuwe maken :+ , maar als je het zelf wilt is dat natuurlijk beter _/-\o_ .

Verwijderd

Topicstarter
Help.. iemand??

Verwijderd

Als je de kans hebt om even met ander geheugen op te starten, mem voltage op 2.1V zetten en dan proberen. Verder latjes testen in een ander systeem voor DDR2.

Verwijderd

Topicstarter
kan dicht, het probleem bleek aan de voeding te liggen.

slotje!
Pagina: 1