Beste Tweakers,
Zoals jullie al gelezen hebben heb ik een probleem. Ik heb onlangs al eerder problemen gehad met deze setup, maar dit is echt vreemd. Mijn spec's:
Zalman ZM600 APS 600W voeding
Proc. Intel E6600
ASUS P5B Deluxe
Omgeruild wegens defect=> Geheugen: 2x 1GB Kingston HyperX
Sparkle 8800GTS
Seagate Barracuda 7200.10 320GB
Ik had dus problemen met de vorige dual channel kit, na lang testen kwam ik erachter dat een van de twee dimms defect was. Nu heb ik nieuwe gekregen, maar nu komen we bij het probleem: de pc reageert totaal niet!
Ik heb het volgende geprobeerd:
1 dimm (beide geprobeerd)
Zo kaal mogelijk opstarten + het bovenstaande
Alles opnieuw installeren
CMOS reset (vanwege nieuw geheugen)
Batterij verwijderd => er weer in gedaan
Powersw/resetsw knop gebruikt op powersw pinnetjes
Balpen methode (met mes) geprobeerd
Het gekke is dat het mobo wel stroom krijgt aangezien het asus logo blauw oplicht, alleen als ik de power switch indruk gebeurt er niets! ik heb ook geprobeerd deze om te wisselen met de reset switch omdat ik dacht dat de knop misschien stuk zou zijn, maar nog steeds geen reactie.
Het probleem is dus dat het moederbord niet boot, fans blijven stil, pc start gewoon helemaal niet op. Is iemand bekend met de bovenstaande situatie en zo ja zou je mij kunnen helpen?
Zoals jullie al gelezen hebben heb ik een probleem. Ik heb onlangs al eerder problemen gehad met deze setup, maar dit is echt vreemd. Mijn spec's:
Zalman ZM600 APS 600W voeding
Proc. Intel E6600
ASUS P5B Deluxe
Omgeruild wegens defect=> Geheugen: 2x 1GB Kingston HyperX
Sparkle 8800GTS
Seagate Barracuda 7200.10 320GB
Ik had dus problemen met de vorige dual channel kit, na lang testen kwam ik erachter dat een van de twee dimms defect was. Nu heb ik nieuwe gekregen, maar nu komen we bij het probleem: de pc reageert totaal niet!
Ik heb het volgende geprobeerd:
1 dimm (beide geprobeerd)
Zo kaal mogelijk opstarten + het bovenstaande
Alles opnieuw installeren
CMOS reset (vanwege nieuw geheugen)
Batterij verwijderd => er weer in gedaan
Powersw/resetsw knop gebruikt op powersw pinnetjes
Balpen methode (met mes) geprobeerd
Het gekke is dat het mobo wel stroom krijgt aangezien het asus logo blauw oplicht, alleen als ik de power switch indruk gebeurt er niets! ik heb ook geprobeerd deze om te wisselen met de reset switch omdat ik dacht dat de knop misschien stuk zou zijn, maar nog steeds geen reactie.
Het probleem is dus dat het moederbord niet boot, fans blijven stil, pc start gewoon helemaal niet op. Is iemand bekend met de bovenstaande situatie en zo ja zou je mij kunnen helpen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 18:16 ]