[XP] installatieprogramma blijft terugkomen

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 23:02
Ik heb op mijn XP SP2 een programma geinstalleerd, wat een herstart nodig had voor de installatie.
Na de herstart gaat de installatie verder, hiervoor wordt na de herstart de setup opnieuw gestart.

De installatie ging goed, het programma werkt perfect.
Alleen draait na elke herstart weer opnieuw het setup-programma.

Het lijkt wel of het programma in de start-up lijst blijft staan, ik krijg het alleen niet weg.
Mijn start-up lijst is leeg, hier staat hij niet in.
Met registry expert krijg ik dit ook niet weg.
Volgens mij moet het ergens in het registry staan, maar ik weet niet waar. Suggesties?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run / RunOnce
HKCU\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run / RunOnce
Start > Uitvoeren > msconfig

Met een simpele google querie had je dit makkelijk kunnen vinden, lees de FAQs hier op de site en je had ze ook gevonden. Beetje meer moeite is vereist hier op GoT, dat staat ook in de Registratie Voorwaarden/Kleine FAQ.

Commandline FTW

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 23:02
Dankjewel voor je reactie Hero. Helaas is het niet zo simpel als jij schrijft.

Allereerst:
In de keys in het registry die jij noemt, staat het setup programma nergens vermeldt.
HKLM: Bij Run staat niets bijzonders, Runonce en RunonceEx zijn leeg.
HKCU: Bij Run staat niets bijzonders, Runonce is leeg

Via Registry Clean Expert kan ik mijn opstartitems bekijken, soortgelijk als in msconfig.
Msconfig was mij wel bekend, maar daar staat dus ook niets in.
Blijkbaar wordt het setupprogramma dus ergens anders getriggerd.

Mbt jouw opmerking over queries: Uiteraard heb ik wel degelijk gezocht op GOT en in de faq, ik ken de faq, ben ook al een poosje lid. Maar heb dus niets kunnen vinden. Maar als jij me kunt vertellen waar het stond, is dat natuurlijk altijd welkom! Ik doe uiteraard mijn best om zelf uit te vinden hoe het moet, maar tips hoe ik beter kan zoeken zijn ook altijd welkom :)

Edit:
Zeggen dat je beter moet zoeken, zonder te zeggen hoe, is altijd makkelijk.
Maar je reactie heeft me inmiddels op een ander idee gebracht.
Ik heb het programma dat opgestart wordt opgezocht op de schijf en heb dat daarna in het registry opgezocht. En voila, probleem gevonden.
De setup.exe staat onder HKCU\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2.
In een van die subfolders staat een shell/autorun/command map met daarin setup.exe
Via google kom ik erachter dat dit een map is voor "mapped drives" en aangezien ik een Netgear SC101 gebruik als NAS, heb ik zo'n mapped drive.

Voor ik zover kan zien, kan ik hem er zo uitgooien, dus dat ga ik ook doen. Ik ga ervanuit dat daarmee het probleem is opgelost, zoniet meldt ik me weer :+

Edit2:
Alleen het wissen van de link of de commandline was niet voldoende.
Ik moest de schijf fysiek verwijderen + de hele subregel verwijderen.
Nu komt het setup programma niet meer terug.

[ Voor 35% gewijzigd door IJzerboot op 23-05-2007 08:59 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben blij dat het uiteindelijk is gelukt. Ik weet hoe frustrerend dit kan zijn. In je OP is niet op te merken dat je al wat onderzoek hebt gedaan, dus ging ik er van uit dat je een nieuweling was, of de regels was vergeten. Dat je een NAS hebt en de installatie van daar uit hebt gestart had je ook niet genoemd, dan had iemand anders met ervaring er vast meer over kunnen zeggen. Ik ging ervan uit dat je de installatie zegmaar van D:\Programma's\setup.exe had gerunt en die telkens weer werd aangeroepen (of de setup heel leuk in de Temp map staat, wil ook wel meer dan eens gebeuren bij apps).

Commandline FTW