[Wireless]Haperende verbinding

Pagina: 1
Acties:

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:06
Beste Tweakers,

Op mijn computer internet ik d.m.v. een Wireless kaart (Sitecom WL-115 v1). Sinds 2 dagen heb ik echter een wisselende connectie. Ik word steeds gedisconnect van het netwerk, en dan kan ik weer herconnecten uiteraard. Dit gaat dan voor 10 minuten goed.

De signaalsterkte is gewoon 'goed', en een speedtest geeft gewoon 450kb per seconden aan.

Wat heb ik al geprobeerd:
Diverse dingen... In de Accesspoint:
  • Password op verbinding --> Geen effect.
  • Channel veranderen --> Had een effect, nu niet meer.
  • Opnieuw instellen --> Geen effect
In de adapter:
  • Opnieuw installeren --> Geen effect
  • Opnieuw monteren --> Geen effect
  • Ding opnieuw vastzetten (Attenne) --> Geen effect
En over het algemeen:
  • Speedtest --> Geeft een normaal resultaat terug
  • Signaalsterkte --> Gewoon Goed.
  • Laptop testen --> Blijft wel gewoon geconnected.
En dan nog wat gegevens:
  • Router --> Simpel ding... ETech
  • Access point --> Conceptronic C54APM
  • Adapter --> Sitecom WL-115 Versie 1
Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik denk dat het kaartje kapot is... Maar misschien hebben jullie nog ideeën uiteraard!

Mijn portfolio

• tweakernoob
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-04-2025

tweakernoob

Vragen mag

Gebruik je de software die bij de sitecom Wireless kaart is geleverd of gebruik je de ingebakken software van Microsoft ?

Euhm !

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Nieuwe netwerken in de buurt gekregen die je signaal kunnen verstoren?

edit:
Oops, je had je channel al anders ingesteld

[ Voor 30% gewijzigd door SuBBaSS op 22-05-2007 21:11 . Reden: Overheen gelezen ]

Verwijderd

Ik gebruik netstumbler voor het checken van alle access points in de buurt. Veel informatie word er getoond, alsmede de channels van de andere access points. Misschien werkt het als je een totaal andere channel kiest dan je buurtbewoners... (long shot, maar succes)

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:06
tweakernoob schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:09:
Gebruik je de software die bij de sitecom Wireless kaart is geleverd of gebruik je de ingebakken software van Microsoft ?
De software van Sitecom.... Maar die werkt niet goed... Dus moet ik wel die van Microsoft gebruiken, echter stuurt die van Sitecom gewoon die van Microsoft aaan... Het niets speciaals ofzo

Ik zal dat netstrumbler is bekijken!

Mijn portfolio

• tweakernoob
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-04-2025

tweakernoob

Vragen mag

jlkiller schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:00:
[...]

De software van Sitecom.... Maar die werkt niet goed... Dus moet ik wel die van Microsoft gebruiken, echter stuurt die van Sitecom gewoon die van Microsoft aaan... Het niets speciaals ofzo

Ik zal dat netstrumbler is bekijken!
Als ik jou was zou ik dan het programma van Sitecom helemaal uischakelen en dan helemaal over gaan op de software van Microsoft en controleren of de service (Wireless Zero Configuration-service) wel stabiel draait. neem bijvoorbeeld een kijkje in je logboeken of dat er veel fouten in voorkomen.

Euhm !

Pagina: 1