Toon posts:

[Vista] Rode en blauwe vlekken bij afspelen video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd zie ik vaak blauwe en rode vlekken bij het afspelen van video bestanden, de ene keer zijn ze heel scherp te zien, de andere keer juist groter en vaag. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Zijn deze vlakken elke keer te zien bij een bepaalde file? de hele tijd tijdens het afspelen van de file? Steeds bij een bepaald soort file? (avi, mpeg enz) We hebben iets meer info nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, ik heb het bij meerdere files. Echter ziet het ernaar uit dat het probleem alleen het .avi formaat beslaat. Ik heb m'n codecs inmiddels opnieuw geinstalleerd zonder gewenst resultaat. Ook kan ik erbij vermelden dat meerdere spelers (VLC, MPC en WMP) het probleem hebben.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
volgens mij zijn je codecs gewoon gaar. Dezelfde codecs worden gebruikt voor de meeste spelers, dus dat jehet bij meerdere spelers hebt is normaal.

probeer eens andere codecs

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03
VLC gebruikt zijn eigen codecs (MPC ook dacht ik?) dus daar kan het bijna niet aan liggen.
Drivers van je videokaart misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Drivers inmiddels geupdate, same results. Waar slaat dit op?

Verwijderd

Ik heb geen kaas gegeten van Vista (doe ik mijn PC niet aan :P ) maar zit er niet iets van " video hardware acceleration" in? Mischien dat het verlagen ervan helpt? of mischien de overlay settings, kun je daar mee spelen? Ik weet niets van Vista dus ben hier aan't gokken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 08:56 ]

Pagina: 1