Grrrrrene schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:24:
Een racegame die met een stuurtje niet te spelen is, is per definitie een grap natuurlijk. De laatste steengoede NFS vond ik Porsche Unleashed, omdat daarin het rijden centraal stond. Zeker de oude Porsches waren echt tricky met gas loslaten in de bochten enzo, dat zat er in de latere NFS-series niet meer in. Driften gaat automagisch en de handling van je auto is afhankelijk van het type race dat je wil doen. Dat vond ik jammer, want vroeger was de handling veel lastiger en moest je echt goed je best doen om hard te gaan.
Ik hoop dat er iets van realisme terugkomt, want wat dat betreft vond ik Test Drive Unlimited echt veeeeeeel beter dan de laatste NFS series. Dat tunen vond ik dan wel weer gaaf om te doen, ik heb NFS Underground (1 en 2) en Most Wanted wel veel gespeeld, maar Carbon heb ik na het spelen van de demo laten schieten.
Speel voor de gein eens rFactor of Live for Speed en speel daarna even NFS. Dan merk je wat er allemaal onrealistisch is. En let op: realistisch racen is iets heel anders dan moeilijk racen. Om het makkelijk te maken heb je TC, ABS en invulnerability.
Interessanter filmpje trouwens:
interview
hoewel een sim van mij ook niet echt gelijk hoeft, zoals GTR is gewoon erg moeilijk ook qua lijnen, dat gaat mij net even te ver eigenlijk. Dan kun je wel stuur hulp of rem hulp etc. aanzetten maar dat vind ik al helemaal nep, als je dan maar ongeveer stuurt ga je al veel te snel goed...
maar ik dwaal af.
het realisme level van bijvoorbeeld TDU (alleen dan zonder dat je auto zo ongelovelijk crappy hobbelt en snel het luchtruim kiest) zou erg mooi zijn, ook DTM racedriver is een goed voorbeeld wat in mijn opinie een erg goede mix is tussen arcade en simulatie.
overigens ben ik het met het 1e puntje niet helemaal eens, de Track mania reeks vind ik toch erg goed terwijl hij met stuurtje moeilijker is dan met tobo. maar dit is echt de uitzondering die de regel bevestigt denk

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:52:
Ik heb toch een beetje moeite om te geloven dat dit een sim wordt, nfs verkoopt briljant vanwege de lage instap en het simpele arcade racen en dat gaan ze nu weg gooien..? Ik zie henk de bouwvakker al vloeken achter zen 360.
Dat bepaalde groepen gamers realisme en simulatie willen begrijp ik helemaal, hell ikzelf hou ook niet zo van arcade, maar het lijkt me niet slim van EA om een knieval te maken voor deze kleine(re) groep. Wie weet hebben ze er geen nadeel van, de naam verkoopt zichzelf tenslotte maar van mij had het niet gehoeven, als je zo nodig simulatie wil spelen zijn er betere opties, vreemde beslissing van EA.
NFS verkoopt goed door z'n naam. Denk dat Henk de bouwvakker achter zijn 360 met z'n lompe klauwen aan TDU meer plezier kan beleven, alleen het 6 jarige neefje van Henk, Wimpie genaamd misschien niet.
Je hebt wel gelijk dat ze mischien klanten verliezen als het qua rijden net als NFS Porsche word (geniaal spel was dat in mijn opinie) maar als het zo zou worden als underground 1 (zonder het langs de randen kunnen 'sliden') of NFS3 HP zou ik al dik tevreden zijn en het een prima game vinden!
[
Voor 22% gewijzigd door
GoldenSample op 03-06-2007 14:32
]