Toon posts:

High End Gaming Pc 1600-1700euro

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De computer zal mijn huidige PC vervangen, alle randapparatuur neem ik gewoon mee.
Het zal gaan om gamen gamen en gamen. Op een 22" LCD widescreen max resolutie 1680 x 1050

Tevens zou het leuk zijn als hij het aardig zou doen op een 40" Samsung Full HD 1080P LCD TV

Behuizing
Antec Performance One P182 -- 129,-
Persoonlijk vind ik dit een erg mooie kast, en van wat ik er zo over heb gelezen zit hij ook goed in elkaar met bijv. de ‘airflow’ en beschikbare ruimte.

Voeding
Coolmaster igreen power 600W -- 89,-
Volgens mij moet dit in ieder geval genoeg Watt zijn voor mijn huidige configuratie en ik geloof dat het verder wel een goede PSU is.

Moederbord
ASUS P5B Deluxe -- 155
Is volgensmij ook een goed moederbord, vooral als ik ook de E6600 wil overclocken..(tot 3 ghz ongv.) voor zover ik weet

Processor
INTEL Core2Duo E6600 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB)2 €219
Dit is volgens mij de standaardkeuze voor gamers tegenwoordig, en zal het zeker uit moeten houden na een overclock naar zo’n 3 Ghz tot de quad cores betaalbaar worden.

CPU cooler
ASUS Silent Square heatpipe – €49
Aangezien ik waarschijnlijk mijn CPU wil gaan overclocken is een goede cooler belangrijk, en ik hoorde dat dit een goede keuze zal zijn.

Geheugen
OCZ 2 GB DDR2-1066 KIT NVIDIA SLI EDITION -- 149
2 GB geheugen moet voorlopig genoeg zijn, En dit is een leuke aanbieding. verder geen ervaring met Ram van nvidia. any toughts ?

Grafische kaart Hier zitten mijn grootste twijfels
XFX 8800 GTX/HTDP - 768 MB - PCIe - TV+2xDVI - €529,- OF Saphire HD2900XT €399
Hier zitten mijn grootste twijfels, voor de GTX betaal ik zo`n 130 euro meer, maar heb ik ook meer performance, voor de 2900XT wat minder.. maar de resultaten zijn tot nog toe niet echt spectaculair.
DILLEMA!

Harde schijf
2x Samsung SpinPoint T166 Bulk SATA, 16mb cached 500GB 109,- RAID 0
In de winkel ( alternate) werd tegen mij gezegt dat deze nieuwe serie van samsung HD`s erg snel waren. ??? Iemand ervaring mee ??

DVD writer
DVD±RW Samsung SH-S182D/BEBN - Bulk – Zwart - €35
Gewoon een standaard DVD writer.

Totaal: 8800 GTX €1760 ( dat is inclusief montage / garantie ) Totaal: 2900XT €1610 ( inclusief montage en garantie )

Verder hoor ik het nog graag als jullie bepaalde dingen anders zouden doen, en of mijn research voldoende is geweest, als het goed is hoor ik dat idd ook want dat neemt mn twijfels wel weg.

Heb hier goed op het forum gekeken, ook bij alternate op de site en ben net naar alternate gereden om daar nog advies te krijgen en 2 offertes uit te printen, gaarna vraag ik u advies _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ik kan alleen zeggen dat de iGreen voedingen niet echt zeer stil zijn. Voor meer info ga je best naar het topic over voedingen in 'overige hardware'. Hoewel ik ent een Be quiet besteld heb, die zeer stil is. Ook zalman en Nexus zouden zeer stil zijn.... Maar ik weet niet alles over voedingen ;-)

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 19:10
Als je dat geheugen wilt zou ik tog eerder voor een P35 DS4 Gaan voor 155 Euro, en als koeler zou ik voor de Scythe infinity,

Goede stlle voedingen zijn die van Be Quit en Seasonic

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:57:
Processor
INTEL Core2Duo E6600 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB)2 €219
Dit is volgens mij de standaardkeuze voor gamers tegenwoordig, en zal het zeker uit moeten houden na een overclock naar zo’n 3 Ghz tot de quad cores betaalbaar worden.
Dus je koopt een goede processor om er maar een paar maanden mee te doen? De Q6600 wordt als het goed is binnenkort afgeprijsd.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

IMO kan je beter voor een 8800GTX gaan, die 130 Euro krijg je er indirect uit met het stroomverbruik.

www.koopeendroom.nl

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Ik zou nu een GTS of 2900XT kopen.. welke beter is kunnen hele oorlogen over worden gevoerd lijkt het hier op GoT soms, dus dat moet je zelf maar uitmaken. De GTX is erg duur. Kun je beter over een half jaar of jaar een nieuwe high end kaart kopen. (en de 2900XT verschilt niet alleen in prijsklasse met de GTX.. de GTX is ook aanzienlijk beter, dus je krijgt wel waar voor je 'extra' geld zegmaar..)

/edit
^^ verhaal van de stroom heeft ook wel wat :)
..maar ik betaal dat niet zelf :P

[ Voor 33% gewijzigd door Loona35 op 22-05-2007 17:24 ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Gezien de schermresoluties zou ik voor de GTX gaan.
Verders een andere voeding, daarvoor zou ik even kijken welke het stilst is.

Neem een a-merk voeding, komt alles goed.
(Antec, Corais, OCZ, seaconic, silverstone dat soort merken)

480 watt zou genoeg moeten zijn, 520 watt zeker.

Ik zou, met het ook op toekomstige upgrades, een P35 (Bearlake chipset) moederbord kopen, deze ondersteunen 45nm cpu's. Ik weet niet op welke termijn je je cpu wilt upgraden, maar het is niet verkeerd hierop voorbereid te zijn lijkt me. De Q6600 kost in juli iets van 300 euro...

Nvidea editions mem is bullshit imo. Ieder ander A-merk PC8500 mem is het zelfde (als de timings het zelfde zijn) Ik weet uit me hoofd niet of die nvidea SLI edition repen duurder zijn, maar koop ze niet daarom.

veders zou ik inderdaad de Scythe infinity als cpu koeler nemen

De hdd's.... tja, ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met WD schijven. Gelukkig heb je geen maxtors gekozen :P alles beter als maxtor vind ik.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:26
De voeding zou ik vervangen met een Enermax Infiniti 650W, die heeft een 8-pin PCI-E voor toekomstige videokaarten. Enermax is een vooraanstaand merk, dus dat zit wel goed.

Voor het moederbord zou ik gaan voor een met de eerder genoemde Intel P35 (aka Bearlake) chipset. Die heeft support voor de nieuwe 45nm CPU's van Intel, genaamd Wolfdale (opvolger Conroe) en Yorkfield (opvolger Kentfield). En ze clocken ook goed over; ik heb al meer dan 550 FSB gezien op XS-Forums.

Qua cooler zou ik niet voor Asus gaan. Neem lekker een Artic Freezer 7 Pro voor de prijs en een milde overclock. Een Scythe Infinity voor als je serieus wilt OC-en.

Het geheugen is niet van nVidia, maar van OCZ. Niet echt een merk dat bekend staat om zijn stabiliteit, maar ze maken goede geheugen en ze bieden ook EVP (Extended Voltage Proctection). Verder heeft dit setje Micron D9 chips, dus dat zit wel goed.
2GB setjes van andere bekende merken (denk aan Kingston, Corsair, G.Skill etc.) met een snelheid boven PC6400 zullen voor jou voldoen.

Neem de 8800GTX voor de beste performance.
De HD2900XT heeft een ijzersterk prijs-prestatie verhouding, maar is niet beter dan de 8800GTX. Eventueel kan je nog de EVGA 8800GTS 320Mb (met 90 dagen Step-Up) overwegen voor de prijs, maar denk niet dat deze het zal uithouden als games nog meer geheugen-intensief worden.

Die Samsung heb ik geen ervaring mee, maar houdt de Seagate 7200.10-serie in je achterhoofd. Die schijnen erg snel te zijn, vooral in Raid-arrays, en ze zijn niet al te duur. De Samsungs koop je vooral voor de stilte.

Verwijderd

Topicstarter
Welk van de p35 mobo`s raden jullie dan aan, ik zie dat onder andere de p5k dat is... maar die is mij al vaak afgeraden... was dat correct? anders welke p35 mobo`s wel. alvast bedankt

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

Turkish in "Hier wat ideeen voor mijn systeem, graag...". Aldus Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? is het de bedoeling om benchmarks (e.d.) te lezen. Op de punten waar je nu vragen hebt kun je best zoeken. Zie bv. Thandor in "Game PC" wat betreft de videokaart.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.