tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
erm, ja Partition magic kan dat ja, je moet dan niet formatteren, maar als je een niet echt stabiel systeem heb, heb je het risico dat hij vastloopt, en dan ben je best ver van huis..
Je moet alle partities van de 2e harde schijf secundary maken.
Windows deelt het namelijk zo in: Eerst alle primary partities en daarna alle secundary.
Ik heb het zo:
hd 1: c: primary
hd 1: d t/m f: secundary
hd 2: g + h: secundary.
Zo blijven al je oude snelkoppelingen geldig.
Windows deelt het namelijk zo in: Eerst alle primary partities en daarna alle secundary.
Ik heb het zo:
hd 1: c: primary
hd 1: d t/m f: secundary
hd 2: g + h: secundary.
Zo blijven al je oude snelkoppelingen geldig.
Me coppermine loopt [per ongeluk] op 2V dus da's wel stabiel
Ik zal Partition magic 's proberen.
Hmm, d'r schijnt geen DEMO ofzow van te zijn.
IS er wel een demo/shareware-versie¿
Of kan ik beter een ander progiie gebruiken [want om nou speciaal hiervoor 140 piek te betalen...]
HD2 [de d:-schijf die e: moet worden is nog leeg, dus die kan ik wel formatteren etc.]Is er dan wel een oplossing¿
Of gaat alles morgen vanzelf goed als ik HD2 op me ATA66 controller zet¿
[UPDATE]
Wel een URL gevonden [FTP zoekmachine] Klopt 't dattie 40 MB is¿
[/UPDATE]
Ik zal Partition magic 's proberen.
Hmm, d'r schijnt geen DEMO ofzow van te zijn.
IS er wel een demo/shareware-versie¿
Of kan ik beter een ander progiie gebruiken [want om nou speciaal hiervoor 140 piek te betalen...]
HD2 [de d:-schijf die e: moet worden is nog leeg, dus die kan ik wel formatteren etc.]Is er dan wel een oplossing¿
Of gaat alles morgen vanzelf goed als ik HD2 op me ATA66 controller zet¿
[UPDATE]
Wel een URL gevonden [FTP zoekmachine] Klopt 't dattie 40 MB is¿
[/UPDATE]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Kolky bedoelt "extended" en niet "secondary".
Als je nieuwe HD nog leeg is, is het het makkelijkst om de primary partitie die er nu opstaat weg te gooien en ervoor in de plaats een extended partitie te maken. Daarbinnen kun je dan een of meer logical drives maken die dan beginnen vanaf E:
Als je nieuwe HD nog leeg is, is het het makkelijkst om de primary partitie die er nu opstaat weg te gooien en ervoor in de plaats een extended partitie te maken. Daarbinnen kun je dan een of meer logical drives maken die dan beginnen vanaf E:
Extended... ja natuurlijk
Je kunt in apparaatbeheer bij de harde schijven aangeven welke drive letter het moet hebben, lijkt mij handiger dan partities verschuiven
[update]Werkt dus blijkbaar alleen met cdroms en verwisselbare harde schijven, sorrie
[/update]
[update]Werkt dus blijkbaar alleen met cdroms en verwisselbare harde schijven, sorrie
Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.
Roelof » En onder DOS¿ En Linux¿ Of werkt dat alleen in Windoos¿
[UPDATE]
Je hebt je post ook ge-update, lama zitten
[/UPDATE
[UPDATE]
Je hebt je post ook ge-update, lama zitten
[/UPDATE
\o/
PowerQuest (ja, die van PartitionMagic) hebben nog een andere, vooral in jouw geval, héél errug handig proggie: MagicMover. Die is in staat om, na het wijzigen van stationsletters, alle koppelingen, verwijzingen en meer van dat soort gedoe in Windows, geheel zelfstandig te corrigeren. 
Vlg. mij zit dat er vanaf PartitionMagic 4 zelfs standaard bij...
Vlg. mij zit dat er vanaf PartitionMagic 4 zelfs standaard bij...
...With a touch of magic¿
Verwijderd
Eehm Kolky, je moet op iedere schijf toch altijd een primary partitie hebben, of snap ik het gewoon niet?
KIP: Nee, een primary partitie is alleen nodig als je van de schijf wilt booten.
En zelfs dat geldt niet voor alle OS'en, maar dat wordt te ingewikkeld :-)
En zelfs dat geldt niet voor alle OS'en, maar dat wordt te ingewikkeld :-)
Pagina: 1