TV kijken op de boot

Pagina: 1
Acties:
  • 1.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest, maar ik snap het nog niet helemaal. Ik hoop dat ik hier goed zit voor mijn vraag.

Mijn opa gaat elk jaar een week of 8 weg met de boot, nu kon hij altijd prima Ned1,2,3 etc kijken via zijn TV met antenne.

Nu dit niet meer mogelijk is wil hij toch een alternatief, maar hij is niet bereid om veel geld uit te geven aan bijvoorbeeld een digitenne abo.

Is het mogelijk om zonder betaald abo dan ook toch TV te kijken op de boot? Alleen de zenders Ned1,2 en 3 zijn eigenlijk genoeg.

Of is het nodig om een bepaald abo af te sluiten?

there's no tweak without the tweaker

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
NL 1, 2 en 3 + de lokale TV en radiozenders zijn gratis te bekijken.
Je hebt alleen een ontvanger plus antenne nodig.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:43

Garyu

WW

Een DVB-T ontvanger kan de publieke kanalen ontvangen zonder abonnement. De digitale versie van de antenne dus.

Een ontvanger is te krijgen vanaf een eurootje of 40 en is in verschillende smaken te krijgen bij elke elektroboer.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• virtualJac
  • Nu online
Garyu schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:36:
Een DVB-T ontvanger kan de publieke kanalen ontvangen zonder abonnement. De digitale versie van de antenne dus.

Een ontvanger is te krijgen vanaf een eurootje of 40 en is in verschillende smaken te krijgen bij elke elektroboer.
Oke, bedankt (Ook Icelus)
En als ik zo'n ontvanger haal voor mijn opa, moet ik dan gewoon vragen om een DVB-T ontvanger? En zit daar de antenne bij? Niet dat ik weer van alles aangesmeerd krijg van die kerel.

Is het met zo'n ontvanger ook mogelijk om later nog uit te breiden naar een abonnement? Of moet hij dan weer een andere ontvanger halen?

Een ander probleem is dat hij geen scart aansluiting heeft op zijn TV, volgens mij wel gewoon video-in enzo, maar er is altijd wel een omvorm kabeltje te krijgen natuurlijk...

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

opmerking : dit is alleen te ontvangen in bepaalde delen van nederland, er is nog geen volledige dekking van kpn ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Zie ook hier voor meer info: Het grote KPN Digitenne topic deel 3

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:43

Garyu

WW

Hij kan waarschijnlijk dat kastje gewoon tussen de oude antenne en tv plaatsen, maar het kan zijn dat dat niet goed werkt. In dat geval moet je ff een extra antenne voor digitaal kopen, die zijn veel kleiner en kosten vrijwel niets (rond de 10 euro).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
virtualJac schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:50:
En als ik zo'n ontvanger haal voor mijn opa, moet ik dan gewoon vragen om een DVB-T ontvanger? En zit daar de antenne bij? Niet dat ik weer van alles aangesmeerd krijg van die kerel.
Normaal gesproken wel.
Is het met zo'n ontvanger ook mogelijk om later nog uit te breiden naar een abonnement? Of moet hij dan weer een andere ontvanger halen?
Digitenne werkt met een zgn. conax blokkering, de ontvanger dient hier ook over te beschikken (voor de niet-publieke kanalen). Als je het publieke pakket van KPN aanschaft weet je zeker dat deze erop zit. Het abbonement kun je dan op een later tijdstip eventueel activeren.
Een ander probleem is dat hij geen scart aansluiting heeft op zijn TV, volgens mij wel gewoon video-in enzo, maar er is altijd wel een omvorm kabeltje te krijgen natuurlijk...
Meeste ontvangers (KPN' in iedergeval) hebben naast de SCART ook een ‘kabelaansluiting’.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• virtualJac
  • Nu online
Oke, vriendelijk bedankt. Ik zal eens langs de electroboer gaan, kan mijn opa toch weer zijn vaste programma's kijken op zijn bootje.

Wbt het pakket van KPN: ik ga eerst langs de gewone electroboer, als het goedkoper kan dan kiest hij hier toch liever voor denk ik.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wat info over het hele verhaal (kpn): http://dutchmedia.nl/blog/?p=1066

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1485261

Misschien nog duidelijker.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:20
Volgens mij vergeten jullie het belangrijkste het bootje zal geen 220Volt hebben maar 12 V en daar bestaan ontvangers voor zoals "illusion M2T" dat is een FTA ontvanger of ze er zijn die ook de conax kaart slikken durf ik niet te zeggen.

Overigens zijn er wel meer 12 V ontvangers dus even zoeken. 8)

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-02 21:32
Waarom zou een boot geen 220 kunnen hebben?
De huidige plezierjachtjes hebben tegenwoordig gewoon een omvormer of je prikt zo je verlengkabel in het stopcontact bij de jachthaven.
Ik denk niet dat dit een probleem zou opleveren.

• Pamamo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 22:34
Op onze zeilboot zit ook 220. Dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik zou ook voor zo'n pakket gaan O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Pamamo op 23-05-2007 22:43 ]

Verwijderd

Hoi Virtual Jack, je bericht is al van een hele tijd geleden... maar misschien krijg je nog automatisch melding van een nieuw bericht op jouw topic. Omdat ik zelf ook op zoek ben naar een goede oplossing om in ieder geval Ned 1, 2, 3 te kunnen kijken op onze boot deze zomer, vroeg ik me af: wat was voor jouw opa DE (betaalbare) oplossing?! was het eenvoudig te realiseren, had je nog een abonnement nodig op 't een of ander, of... Ben heel benieuwd en hoop er nog iets van te horen/lezen.
Vriendelijke groet, Agatha
virtualJac schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:14:
Oke, vriendelijk bedankt. Ik zal eens langs de electroboer gaan, kan mijn opa toch weer zijn vaste programma's kijken op zijn bootje.

Wbt het pakket van KPN: ik ga eerst langs de gewone electroboer, als het goedkoper kan dan kiest hij hier toch liever voor denk ik.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:53:
Hoi Virtual Jack, je bericht is al van een hele tijd geleden... maar misschien krijg je nog automatisch melding van een nieuw bericht op jouw topic. Omdat ik zelf ook op zoek ben naar een goede oplossing om in ieder geval Ned 1, 2, 3 te kunnen kijken op onze boot deze zomer, vroeg ik me af: wat was voor jouw opa DE (betaalbare) oplossing?! was het eenvoudig te realiseren, had je nog een abonnement nodig op 't een of ander, of... Ben heel benieuwd en hoop er nog iets van te horen/lezen.
Vriendelijke groet, Agatha

[...]
Welkom @ GoT.

Niemand krijgt een bericht van nieuwe meldingen in een topic, omdat dat veel te veel verkeer met zich mee zou brengen bij iedereen. Dit is dus niet mogelijk.

Maar, als antwoord op jouw vraag:

Ik zou toch kiezen voor een Digitenne abonnement. Mijn ouders hebben een motorboot, en het werkt daar perfect. Abonnement kost €6,95 per maand, maar dan heb je ook gelijk iedere zender die bekend is. Voor dat geld dus een prima product :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 16:42
Exorcist schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:58:
[...]

Welkom @ GoT.

Niemand krijgt een bericht van nieuwe meldingen in een topic, omdat dat veel te veel verkeer met zich mee zou brengen bij iedereen. Dit is dus niet mogelijk.

Maar, als antwoord op jouw vraag:

Ik zou toch kiezen voor een Digitenne abonnement. Mijn ouders hebben een motorboot, en het werkt daar perfect. Abonnement kost €6,95 per maand, maar dan heb je ook gelijk iedere zender die bekend is. Voor dat geld dus een prima product :)
Of je koopt voor 50 eur ofzo een losse ontvanger. Dan heb je Ned 1-2-3 en regionale zender, zonder abbonement. Voor 7 eur per mnd heb je meteen de hele bende erbij.
Je kan gewoon je bestaande antenne blijven gebruiken, in tegenstelling wat er vaak verteld wordt zijn er geen digitale of analoge antenne's. Digitenne gebruikt gewoon de 'oude' frequenties, en een antenne is geen slim apparaat wat analyzeerd wat er over die frequentie gaat.

Een klein sprietje werkt idd, maar heeft een veel lagere ontvangstgevoeligheid dan een ouderwetse TV-hark een aanverwanten.
Pagina: 1