Direct ADSL = Internet van KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 2.276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 20:07
Ik weet niet of dit al oud nieuws is (kan het nergens vinden), maar ik was vandaag wat aan het rondkijken op de website van KPN en vond Internet van KPN ipv. Direct ADSL. De kosten zijn ook nog eens naar beneden gegaan voor zover ik het kan zien.

In mijn geval: Direct ADSL Lite zonder vaste aansluiting a € 35,95 nu voor € 30,- euro en het eerste jaar voor € 20,-.

Is KPN met een naamswijziging begonnen...? TV van KPN, Internet van KPN...

Kan iemand het bevestigen of ben ik nou kippig?

Als het klopt... wat gebeurd er dan met de huidige abbonees? Blijf ik direct adsl houden voor de oude prijs of...?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

De naamsverandering viel me gisteren ook op, maar de prijzen zijn volgens mij gestegen.

ADSL Go kost nu €25,- per maand terwijl het eerst €23,95 was. De prijzen zonder vaste lijn kan ik niet vinden.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wij betalen al jaren 29,95 voor Direct Adsl Lite, (voor de duidelijkheid, 3MBit dus). We hebben een vaste aansluiting van kpn. Is nooit anders geweest. Sterker nog, het eerste halve jaar was het maar 19,95 per maand. Deze korting is dan nu doorgetrokken naar het hele eerste jaar.

Wat is het nieuwe hieraan, behalve de iets andere naam?

[edit]
Oh, wacht:
inVision schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:33:
[...]

In mijn geval: Direct ADSL Lite zonder vaste aansluiting a € 35,95 nu voor € 30,- euro en het eerste jaar voor € 20,-.

[...]
Waar zie jij staan dat ook het abbo zonder vaste aansluiting maar 30 euro kost? Ik zie wel het volgende staan over de 10 euro korting per maand gedurende het eerste jaar:
* Actie: 1 jaar lang € 10,- korting bij een internetabonnement, voor klanten met een vaste telefoonaansluiting van KPN. De actie loopt van 16 april tot 31 juli 2007.
bron

[ Voor 50% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-05-2007 17:21 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MavhRik
Heineken schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:11:
De naamsverandering viel me gisteren ook op, maar de prijzen zijn volgens mij gestegen.

ADSL Go kost nu €25,- per maand terwijl het eerst €23,95 was. De prijzen zonder vaste lijn kan ik niet vinden.
Ik kan ook geen prijzen vinden van een ADSL zonder vaste lijn, dus ga er vanuit dat ze daar nu geen onderscheid meer in maken...?

De lite versie is dus goedkoper geworden... (als bovenstaande waar is).

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• MavhRik
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:18:
Wij betalen al jaren 29,95 voor Direct Adsl Lite, (voor de duidelijkheid, 3MBit dus). We hebben een vaste aansluiting van kpn. Is nooit anders geweest. Sterker nog, het eerste halve jaar was het maar 19,95 per maand. Deze korting is dan nu doorgetrokken naar het hele eerste jaar.

Wat is het nieuwe hieraan, behalve de iets andere naam?

[edit]
Oh, wacht:

[...]

Waar zie jij staan dat ook het abbo zonder vaste aansluiting maar 30 euro kost? Ik zie wel het volgende staan over de 10 euro korting per maand gedurende het eerste jaar:

[...]

bron
Er staat dus niets meer over wel of geen vaste aansluiting, dus neem aan dat ze er geen onderscheid meer tussen maken (je kan bij het bestellen wel de optie aangeven).

Je krijgt nu op alle abbonementen € 120,- korting verdeeld over 1 jaar = € 10,- per maand dus € 30,- word € 20,-.

//edit
Ik begrijp nu dat het verschil is dat je met een vaste aansluiting wel aan de aktie mee mag doen wat je dus € 120,- scheelt.

[ Voor 41% gewijzigd door MavhRik op 22-05-2007 17:25 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Zonder vaste lijn:
Go (1,5Mb/256Kb) €25 per maand
Lite (3Mb/512Kb) €30 per maand
Basic (6Mb/768Kb) €50 per maand
Extra (8-12Mb/1024Kb) €75 per maand

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 08:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

inVision schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:20:
[...]

Er staat dus niets meer over wel of geen vaste aansluiting, dus neem aan dat ze er geen onderscheid meer tussen maken (je kan bij het bestellen wel de optie aangeven).

Je krijgt nu op alle abbonementen € 120,- korting verdeeld over 1 jaar = € 10,- per maand dus € 30,- word € 20,-.

//edit
Ik begrijp nu dat het verschil is dat je met een vaste aansluiting wel aan de aktie mee mag doen wat je dus € 120,- scheelt.
Correct. Ik weet alleen niet of er plotseling toch nog kosten bij komen als je geen vaste aansluiting hebt liggen. (daar is geen letter over te vinden dat het niet zo is, dus het zou me niets verbazen)

In dat geval zal het waarschijnlijk goedkoper zijn om een belbudget abbo af te sluiten (naar ik meen kost dat iets van € 9,50 per maand), daar geen telefoon op aan te sluiten en die lijn alleen te gebruiken voor adsl.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Binnen KPN worden btw Direct ADSL en Internet van KPN als 2 verschillende producten gezien. De gewijzigde maandkosten gelden alleen voor nieuwe abo's. Het lijkt me trouwens ook niet voordeliger om een abo met telefonie te nemen omdat je dan ook nog aansluitkosten voor je vaste lijn gaat krijgen.

• MavhRik
Johny_B schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:23:
Binnen KPN worden btw Direct ADSL en Internet van KPN als 2 verschillende producten gezien. De gewijzigde maandkosten gelden alleen voor nieuwe abo's.Het lijkt me trouwens ook niet voordeliger om een abo met telefonie te nemen omdat je dan ook nog aansluitkosten voor je vaste lijn gaat krijgen.
Lekker dan... dat is vast ook de reden waarom ze het als twee verschillende produkten (moeten) zien... want buiten de naam zijn er verder geen verschillen toch?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:23:
Zonder vaste lijn:
Go (1,5Mb/256Kb) €25 per maand
Lite (3Mb/512Kb) €30 per maand
Basic (6Mb/768Kb) €50 per maand
Extra (8-12Mb/1024Kb) €75 per maand
Wat is de bron van deze prijzen?

Dat zou namelijk betekenen dat het Go abonnement de goedkoopste manier is om via het ADSL-netwerk van KPN te surfen.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Als je gewoon naar de website gaat, en je gaat die die bestelling doen, dan zie je daar de prijzen staan als je geen vaste telefoonlijn aanklikt.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Wat vroeger DirectAdsl heette, heet nu Internet van KPN. De prijzen voor een abonnement zonder vaste aansluiting en met vaste aansluiting zijn nu gelijk getrokken. Dit betekent dat het abonnement goedkoper is geworden voor alle varianten zonder vaste aansluiting. Voor met vaste aansluiting zijn ze over het algemeen iets duurder geworden. De nieuwe prijzen gelden alleen voor nieuwe abonnees. Het product is voor de rest precies hetzelfde, waar de desbetreffende medewerker destijds 'Direct ADSL' aanklikte, klikt hij nu 'Internet van KPN' aan.

En ik kan het weten, ben zo'n medwerker ;).

• MavhRik
Ah... wel k*t dat ik niet de nieuwe prijs krijg, ik zou er dan 6 pleuro per maand op vooruit gaan...

• Morgoth
inVision schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:47:
Ah... wel k*t dat ik niet de nieuwe prijs krijg, ik zou er dan 6 pleuro per maand op vooruit gaan...
Geen idee of dit werkt hoor, maar als je je abo al langer dan een jaar hebt zou je het misschien via de klantenservice kunnen regelen door het abo met een jaar te verlengen?

• MavhRik
Morgoth schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:30:
[...]

Geen idee of dit werkt hoor, maar als je je abo al langer dan een jaar hebt zou je het misschien via de klantenservice kunnen regelen door het abo met een jaar te verlengen?
Ik heb KPN vanmiddag al een berichtje verstuurd, ben benieuwd!

• MavhRik
Weer een lekker nutteloos antwoord van KPN:
Geachte heer X,

Naar aanleiding van uw vraag over uw ADSL-abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

De tarieven zoals deze op de website van KPN vermeld staan, gelden alleen voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten blijven de oude tarieven voor ADSL gelden.

KPN heeft ervoor gekozen om acties vooral te richten op het aantrekken van nieuwe klanten. Daardoor komt het voor dat in een actieperiode een actieprijs lager is dan de abonnementsprijs voor bestaande klanten.

Acties voor bestaande klanten heeft KPN wel, zoals de actie 'Bij KPN'. Als deelnemer van 'Bij KPN' profiteert u van exclusieve acties en aanbiedingen en kiest u elke maand uw eigen cadeau. Regelmatig verrast KPN u met leuke en voordelige promoties via de e-mail nieuwsbrief.

Alle informatie hierover vindt u via onze website, door onderstaande link te volgen:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=938583

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Leander van Amesfoort
KPN

Original Message Follows:
------------------------

De gebruiker heeft onderstaande gegevens ingevuld:

Vraag:
Beste,

Ik zag op kpn.com dat Direct ADSL is vervangen voor Internet van KPN en dat jullie (op de aktie na) geen onderscheid meer maken tussen wel of geen vaste aansluiting.

Ik heb op dit moment een Direct ADSL Lite verbinding welke (ervan uitgaande dat het een 1 jarig contract is (kan het nu niet controleren)) ergens in oktober afloopt. Ik betaal nu 35,95 per maand en de nieuwe Internet van KPN kost 30,- euro.

Ik heb via via begrepen dat ik niet automatisch dit lagere bedrag ga betalen. Nu snap ik niet waarom dit niet zo zou zijn.

Ik zou mijn huidige abbonement kunne opzeggen en een nieuwe afsluiten (die van 30,- euro), hierdoor zal ik maximaal een dag offline zijn als het tegenzit? en ook nog eens een nieuwe modem krijgen, dit kost mij een klein beetje moeite, maar voor jullie is dat veel meer werk en kost het ook nog eens meer werk en spullen.

Klopt het bovenstaande? Zo ja, waarom wordt ik dan niet automatisch overgezet?

• Johny_B
Bij Direct ADSL is het naar mijn weten nooit mogelijk geweest om uberhaupt je contract met een jaar te verlengen om mee te doen aan een actie. Voor zover ik weet is de enige optie je abo opzeggen, af laten sluiten en een nieuwe order plaatsen

• MavhRik
Johny_B schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:56:
Bij Direct ADSL is het naar mijn weten nooit mogelijk geweest om uberhaupt je contract met een jaar te verlengen om mee te doen aan een actie. Voor zover ik weet is de enige optie je abo opzeggen, af laten sluiten en een nieuwe order plaatsen
Dat is dus ook mijn vraag... moet ik moeilijk gaan doen door me abbo op te zeggen enzo wat hun ook meer geld kost (krijg ik weer een nieuwe modem ed.) of ze zetten me gewoon alleen administratief over.

• Morgoth
Je moet ook nooit mailen naar kpn als het gaat om dit soort dingen. Altijd bellen. Kies als je de klantenservice belt voor de optie 'opzeggingen', dan wordt je met de retentie afdeling doorverbonden. Zij hebben over het algemeen relatief veel 'macht', probeer het daar eens.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, overschat dat retentie gebeuren ook weer niet, want met bijna 50% van de markt in handen is de kans dat je weer terug komt via de achterdeur bij KPN vrij groot.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Morgoth
alt-92 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:05:
Mja, overschat dat retentie gebeuren ook weer niet, want met bijna 50% van de markt in handen is de kans dat je weer terug komt via de achterdeur bij KPN vrij groot.
Je wilt ook bij de retentie afdeling van KPN terechtkomen?

• MavhRik
Oke, zojuist lang aan de telefoon gezeten met de KPN klantenservice, maar helaas het is niet mogelijk :(, de persoon die ik als laatste sprak was het met me eens en vond het ook raar, maar het kon niet.

Dus... je contract opzeggen en dan meteen een nieuwe aanvragen, dan ben je maar eventjes offline (als je dat uberhaupt al bent) en je krijgt waarschijnlijk nog een nieuwe modem ook met dan de lagere maandelijkse kosten.

• Johny_B
inVision schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:24:
Oke, zojuist lang aan de telefoon gezeten met de KPN klantenservice, maar helaas het is niet mogelijk :(, de persoon die ik als laatste sprak was het met me eens en vond het ook raar, maar het kon niet.

Dus... je contract opzeggen en dan meteen een nieuwe aanvragen, dan ben je maar eventjes offline (als je dat uberhaupt al bent) en je krijgt waarschijnlijk nog een nieuwe modem ook met dan de lagere maandelijkse kosten.
Volgens mij ben je dan een aantal weken offline als ik het goed heb. Je hebt een opzegtermijn van een maand en opnieuw aansluiten duurt ongeveer 3 weken. Het is geen overstap naar een ander netwerk [= jaarcontract bij andere provider] maar het is afsluiten en opnieuw aanvragen. Dan zit je al snel aan 4 weken downtime...

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij heet Direct Adsl nog steeds Direct adsl hoor ;)

• Morgoth
Wel alle oude abonnementen, maar alle nieuwe abonnementen heten 'internet van kpn' en geen 'direct adsl' meer.

• MavhRik
Trancentral schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:37:
Volgens mij heet Direct Adsl nog steeds Direct adsl hoor ;)
Zoek jij maar eens op de website van KPN naar een Direct ADSL abbonement.

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hmm vaag ... zoeken geeft wel Direct Adsl als resultaat maar als je verder gaat is het inderdaad "Internet van Kpn" . Misschien een subtiele naam verandering maar het wordt nog steeds Direct Adsl genoemd bij de kpn callcenters;)

• Johny_B
Mjah, ik vermoed dat men het gezeur over DirectADSL met of zonder vaste telefonie wilde afkappen. Die prijsverschillen zorgden nogal voor wat verwarring. Nu heb je dz 2 producteh, Direct ADSL en Internet van KPN. Wat het handige aan deze constructie is is dat de algemene voorwaarden dan blijven gelden. In die voorwaarden staat namelijk dat je bij een prijswijziging op kan zeggen zonder je aan de voorwaarden van et contract te hoeven houden. De meestertruc: Je kan niet opzeggen als je nog binnen je contract zit [1 jaar en je betaald net iets meer] en als je wel kan opzeggen zit je met downtime. Direct ADSL is als een soort 'legacy' product, terwijl Internet van KPN eigenlijk wel verdomd hetzelfde lijkt [op het feit dat je met en zonder telefonie hetzelfde dokt na]. Het is wel vaag dat je niet zeg maar kan 'overstappen' want het spaart beide partijen geld in vrijwel alle situaties, ma goed....

• Mauridia
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

ADSL Internet van KPN Go, Lite, Basic en Extra, Geen entreekosten, gratis modem Verzendkosten € 8,95 .

Verzendkosten ???!!!! Pfffffffffffffffffff!!!

Beam this message up, Scottie!

• Morgoth
Trancentral schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:11:
Hmm vaag ... zoeken geeft wel Direct Adsl als resultaat maar als je verder gaat is het inderdaad "Internet van Kpn" . Misschien een subtiele naam verandering maar het wordt nog steeds Direct Adsl genoemd bij de kpn callcenters;)
Ik werk in de primafoon winkel, en ik zeg ook nog heel vaak 'direct adsl' terwijl ik officieel 'internet van kpn' hoor te zeggen. Is gewoon een moeilijk te doorbreken patroon ;). Geldt natuurlijk ook voor de helpdesk.

En inderdaad, voor alle bestaande abonnementen blijven gewoon dezelfde voorwaarden geldig en dus ook dezelfde prijzen en heet het dus eigenlijk nog 'direct adsl'. Voor alle nieuwe abonnementen gelden echter de nieuwe prijzen en heet het 'internet van kpn'.

• MavhRik
Mijn jaar contract loopt nu toch echt bijna af en dacht laat ik het gewoon nog eens proberen!

Ik gebeld met de KPN en die man ging het voor me uitzoeken... inmiddels is de situatie zo veranderd dat iedereen automatisch na het jaar contract omgezet wordt naar de nieuwe prijs.

Ik is weer blij met KPN! :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:33

Vrijdag

De Zwarte

En als je nou een abbowijziging wil? Hoe zit het dan? Mijn direct adsl verbinding ligt nu bij mijn zus maar ik ben net op mezelf gaan wonen in Den Haag. Nu wil ik dat laten verhuizen en ook een goedkoper abbo nemen. Nu betaal ik 50 per maand maar dat vind ik wat prijzig.
Het abbo is ingegaan in mei 2006, dus ik zit nu hoe dan ook nog tot mei 2008 aan die prijs, of ik het laat verhuizen of niet? Kan het namelijk echt nergens vinden op de site :{

En als ik het laat verhuizen, kan ik ook een monteur langs laten komen? Want ik snap geen ruk meer van die kabelbende in mijn huis hier :D :X (en ik wil daar best voor betalen hoor, dat is het punt niet)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
TroonStaal schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 07:46:
Het abbo is ingegaan in mei 2006, dus ik zit nu hoe dan ook nog tot mei 2008 aan die prijs, of ik het laat verhuizen of niet? Kan het namelijk echt nergens vinden op de site :{
Na het eerste volle jaar kun je volgens mij gewoon maandelijks opzeggen. Dus in jouw geval per direct (met 1 maand opzegtermijn)

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 14:00
inVision schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:02:
Mijn jaar contract loopt nu toch echt bijna af en dacht laat ik het gewoon nog eens proberen!

Ik gebeld met de KPN en die man ging het voor me uitzoeken... inmiddels is de situatie zo veranderd dat iedereen automatisch na het jaar contract omgezet wordt naar de nieuwe prijs.

Ik is weer blij met KPN! :)
Mijn jaarcontract is al weer een paar maanden verlopen maar ik betaal nog steeds het oude bedrag van 35,95. Gister nog contact gehad met de klantenservice maar hier is niks aan te veranderen. Ik blijf deze prijs betalen, omdat deze in mijn contract staat en mijn contract stilzwijgend verlengd wordt. Ik wou dat ik zo'n contract voor mijn gas licht en water kon afsluiten. Had ik nooit meer een verhoging gehad. Maar dat kan blijkbaar alleen als het in je nadeel is ;-)

De enige oplossing is opzeggen en opnieuw aanvragen. Verwachtte downtime is dan 2 weken, aldus de klantenservice (ik vindt het eigenlijk geen service, maar what is in the name)

• MavhRik
Dat is ook raar... mijn contract loopt deze maand af... mij is toegezegd dat het bedrag automatisch lager wordt. We zullen zien...

• Murcielago
  • Laatst online: 13-10 03:55
KPN factureert altijd tweemaandelijks vooruit.

PSN: djmurcielago

• MavhRik
Nou... vandaag me KPN rekening gekregen welke NA me 1 jarig abbonnement valt.. en zoals door andere al verwacht gewoon nog het oude bedrag. Ik heb gebeld en er is NIETS bij hun bekend of genoteerd over mijn gesprek van 3 september!

Ik heb meteen maar besloten om naar Telfort over te stappen, 6 keer zo snel en bijna 2 keer zo goedkoop... (inVision in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95")

[ Voor 10% gewijzigd door MavhRik op 20-10-2007 19:50 ]

• Johny_B
je gaat zeker niet automatisch minder betalen, maar probeer eens een up/downgrade 8) Owh en direct ADSL en Internet van KPN betaal je zeker wel maandelijks, alleen de telefoonfactuur gaat per 2 maanden.
Pagina: 1