[InDesign] Workflow vraagje: Tables

Pagina: 1
Acties:

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Voor een boekje die we nu in PageMaker *gruwel* maken wil ik een template maken voor InDesign. De opzet van het boekje is erg simpel, een master waarin wat elementen voorkomen, verschillen iets per hoofdstuk, nothing fancy. De content is een enorme berg content, nu bestaand uit korte alinea's, afbeeldingen met onderschrift en tabellen.

Nu moet dat boekje om de haverklap worden geupdate met nieuwe informatie, deze komt terug in alle onderdelen, dus ook afbeeldingen en tabellen. Vaak moet ook de gehele inhoud (tekstueel) vertaald worden naar een andere taal en opnieuw worden uitgebracht.

Voordat ik in InDesign verder mag gaan moeten we eerst een waterdichte template opleveren waar we snel bovenstaande acties kunnen uitvoeren. Nu vraag ik me af hoe je de opzet zo moet maken dat dit allemaal snel te realiseren is. Ik dacht eerst aan een lange story waarin je alles neerzet, afbeeldingen, tabellen, alinea's tekst etc. Bij het exporteren kan je zo de tekst oppakken en laten vertalen. Vraag is dan hoe je het weer netjes terugzet, blijven dan de tabellen intact? of kan je beter tabellen naar excel sheets linken (het zijn er nogal een hoop...).

Graag jullie commentaar, ervaring en oplossingen ;)

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 17:16

Bartaz

Likes cookies!

Hey,

ik gebruik nu ongeveer een halfjaar InDesign voor mn opleiding.
Tabbellen naar Excel linken kost teveel tijd. Ik zou gewoon een lange story maken waarin je alles snel kan veranderen mocht er een andere tekt oid er weer in gezet worden.
En je zet het gewoon terug door eroverheen te plakken of eerst het oude element verwijderen en het nieuwe er neer te zetten.

Post anders wat screens zodat ik je misschien meer kan helpen.

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ja ik denk ook aan de lange story variant... Het is alleen een enorme rotklus... bijna honderd pagina's, op elke pagina een paar alinea's tekst, fototje her en der en dan de tabellen, gemiddeld zo'n 2 of 3 per pagina. De inhoud van de tabellen wisselt per update, en dan ook nog eens in 5+ talen gaan bijhouden.

Kan geen screenies posten, zit nog wat beschermd materiaal van de opdrachtgeven tussen. Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik heb, inhoudelijk en qua opmaak stelt het niet veel voor, qua omvang en dynamiek zit juist het probleem, vandaar dat ik het in een keer goed wil oppakken.

Nog een vraagje, als ik het in een grote story heb opgemaakt, wat is dan de beste manier om het te laten exporteren om te updaten door de content suppliers of te laten vertalen? copy pasten naar word? exporteren? Ik ga het met hele zware eisen bij de andere partij neerleggen zodat ik het weer netjes kan laten inlopen. Wat is de beste manier hiervoor?

Oh, iemand al ervaring met CS3 en tabel stijlen? zit me nu de jeweettoch te werken om elke keer de tabellen op te maken...gaat dat makkelijker? is het te automatiseren bij het inlopen?

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 17:16

Bartaz

Likes cookies!

Copy en pasten lijkt me inderdaad de makkelijkste manier. Alhoewel ik niet alle manieren ken van exporteren in het programma zou ik je eigen voorstel aan houden. Het is even werk, maar ook het simpelste om te gebruiken.

En met CS3 kan ik je niet helpen, volgens mij moet die zelfs nog uitkomen...