[Exch2007] Kopie van mail naar IIS server

Pagina: 1
Acties:

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik ben al een week aan het zoeken naar een oplossing voor het volgende probleem uitdaging.

Wij maken hier gebruik van een aantal servers. Op SRV-IIS draait onze IIS server waarop alle mail binnen komt. Hier wordt direct het mailtje door het spam filter en onze anti-virus software gecontroleerd. Wanneer de mail wordt goedgekeurd, door de spam en anti-virus, zal de mail worden doorgezet naar SRV-EXCH waarop Exchange 2007 draait.

Op SRV-EXCH draait dus de echte mailbox van iedere gebruiker. Tot zo ver geen uitdaging.

De echte uitdaging begon toen we besloten dat een 3e programma (een smtp trigger) de mail op afzender moet gaan filteren en dit moet matchen met ons relatiebestand. Hierop kunnen dan rapportages gedraaid worden.

Deze smtp trigger gaf echter problemen met het spam filter en de anti-virus software, waardoor het niet op SRV-IIS geinstalleerd kan worden. Als oplossing willen we de mail als een kopie vanaf de SRV-EXCH door laten sturen naar een 3e server SRV-TRIGGER. Op deze server zal de mail dan afgehandeld worden en daarna direct verwijderd worden (het staat tenslotte al op SRV-EXCH en de gebruikers kunnen daar gewoon bij).

Een andere oplossing is niet mogelijk, aangezien de controle op het relatiebestand niet de enige functionaliteit moet worden. Een kopie zal dus doorgestuurd moeten worden naar de SRV-TRIGGER.

Ik ben al aan het zoeken geweest naar de functionaliteit van de SMTP connector, maar kon niet vinden of deze ook een kopie door kan sturen naar een extra server.

Iemand suggesties?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
How to configure mail forwarding in Exchange Server 2007
Kan je met een powershell-scriptje voor alle users waar het bij van toepassing is toepassen.
In Exchange 2000/2003 stelde je dit via AD users en computers in.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Guvner
Weet je zeker dat dit het juiste is? Ik ben van mening dat je het over iets anders hebt.

Hierbij ga je de mail forwarden naar een ander adres.
Wat ik wil is het volgende:

testgebruiker@testdomain.nl komt binnen op SRV-EXCH en zal daar worden afgehandeld zoals iedere exchange server dit zal doen. Het zal dus terecht komen in de mailbox voor testgebruiker.
Op de extra server (SRV-TRIGGER) zal IIS draaien met precies hetzelfde domain. Ik wil hier dus dat precies dezelfde mailboxen bestaan.

Bij de oplossing welke hiervoor is gegeven zou ik dus op SRV-TRIGGER een ander domein krijgen.

• Guvner
In zekere zin klopt het wel wat hier staat. Maar in dat geval wordt er gewerkt met 2 exchange servers.

Voor het gemak heb ik maar even een plaatje gemaakt wat weergeeft hoe het moet gaan worden.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scfrieju/hpbimg/netwerk.GIF

Je ziet hier dat de mail voor *.domein.nl en *.sub.domein.nl binnenkomt op de IIS server. Hier wordt de mail gecontroleerd op virussen en spam.

Hierna gaat de mail voor *.domein.nl naar SRV-EXCH waar de mailboxen voor dit domein staan.
De mail voor *.sub.domein.nl gaat naar SRV-TRIGGER waar ze door de trigger worden bekeken en daarna doorgestuurd naar SRV-EXCH2, op dezelfde manier zoals SRV-IIS dit doet naar SRV-EXCH.

Het is nu de bedoeling dat een kopie van ALLE mailtjes voor *.domein.nl terecht komen op SRV-TRIGGER waar ze door de trigger worden bekeken en daarna in het niets mogen verdwijnen.

Dit kan worden gedaan via 1 en 2.
1. Vanaf SRV-IIS wordt nu doorgestuurd naar SRV-EXCH. Hier zou een 2e set van alle mailtjes moeten worden gestuurd naar SRV-TRIGGER.

2. Vanaf SRV-EXCH zou een kopie moeten worden gestuurd naar SRV-TRIGGEr.

Als iemand voor oplossing 1 of 2 een suggestie heeft..... GRAAG _/-\o_ _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk spamfilter/virusscan draait er op die SRV-IIS, is daar misschien niet zo'n optie?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is dit niet mogelijk met een transport rule?

Understanding How Transport Rules Are Applied in an Exchange 2007 Organization
Overview of Transport Rules

Ik kan het nu even niet controleren, kijk morgen op het werk even op mijn VMware bak, waar een testopstelling met Exchange2K7 op staat.

Edit: net even getest, het is mogelijk om met een transport rule de mail te cc-en (of bcc-en) naar een andere contact/mailbox. Ook is te filteren welke mailberichten precies "afgevangen" moeten worden. Het betekend alleen wel dat de (copy)-mailberichten naar een mailbox verstuurd moeten worden...

[ Voor 25% gewijzigd door Question Mark op 30-05-2007 08:53 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1