Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Inkoop prijzen/marges gezocht voor ondernemingsplan

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Misschien kan hie iemand mij helpen.
Ben voor school bezig met een ondernemingsplan en zocht eigenlijk prijslijsten van distributeurs. Nu kan je daar alleen aankomen als je ingeschreven staat in het handels register. Zover kan niet voor alleen voor school.

Kan iemand me hier aan zoiets helpen ? Of aan marges die ongeveer genomen worden voor eenmanszaken.

Pls let me know.

Verwijderd

Over welke markt heb je het?

En waarom zou de rechtsvorm iets te maken hebben met de marge op de producten?

In Nederland is het zo dat bijvoorbeeld op computerhardware bij de webshops er maar een marge is van 1 a 2% bovenop de inkoopprijs. Je ziet ook dingen onder inkoopprijs verkocht worden wegens overstock of om nieuwe klanten te lokken.

In de computerwinkels zie je dat er vaak toch een iets hogere marge is, vooral op bijvoorbeeld complete PC's en notebooks. Dit is natuurlijk logisch aangezien er een hele winkel betaald moet worden (met alles erop en eraan), waar een webwinkel wegkomt met een magazijn, kantoor en afhaalbalie.

En wij zijn hier niet om jouw huiswerk te doen, ga zelf ook eens op zoek.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 14:54 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als het voor school is... waarom vraag je dan je leraar niet even waar je het beste met dit soort dingen terecht kunt?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Als het over kleding gaat dan is de uiteindelijke marge 40%. De inkoopsprijs gaat meestal 2 à 2.5x over de kop. :)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Voor dit soort algemene vragen is Buyers Zone niet bedoeld. Aangezien je vraag een huiswerk vraag is, sluit ik het topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Longbeard op 22-05-2007 15:03 ]

Dit topic is gesloten.