Toon posts:

[W2k3] Batch logon script

Pagina: 1
Acties:
  • 2.292 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik voor stage een server aan het installeren voor XP Clients, dit met windows 2003. Ik gebruik voor de users een logonscriptje, met een aantal schijven om te mappen, dit lukt me allemaal prima en het is niet moeilijk te vinden op internet, maar wat ik me wel afvroeg is of er niet veel meer mogelijk is dan alleen maar drives mappen. Het is namelijk een stuk moeilijker om andere codes te vinden voor tjah, dingen waarvan ik niet weet dat ze kunnen :P Het is dus een beetje blind zoeken. Ik zoek dus iemand die zomaar uit zijn hoofd alles weet ;)

Bedankt voor de hulp zovast ! (ow god, let this be the right topic)

Volc

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03 07:29
Maar wat wil je dan, dat andere mensen dingen gaan opnoemen waarvan ze weten dat het kan?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:46
http://www.kixtart.org/index.asp Doet alles wat jij wil. Lees de handleiding maar eens door, met simpele commando's tik je zo een mooi scriptje in elkaar :)

Whoop!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Heb je geen systeembeheerder boven je zitten, want zo heb je natuurlijk weinig aan je stage. Of je hebt een systeembeheerder die niet weet wat systeembeheerder inhoudt en alles handmatig doet. (en dus eigenlijk alleen desktopbeheer doet)

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Alles wat je normaal ook kan doen met een batch-file.

Google helpt ook mee

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Verwijderd

Topicstarter
mabarto schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:35:
Heb je geen systeembeheerder boven je zitten, want zo heb je natuurlijk weinig aan je stage. Of je hebt een systeembeheerder die niet weet wat systeembeheerder inhoudt en alles handmatig doet. (en dus eigenlijk alleen desktopbeheer doet)
erm, meer dat laatste. Hij is meer desktopbeheerder.

@Huilbert, nee dat wil ik niet, ik zoek alleen iemand zoals ik zei in mijn post iemand die toevallig wat codes uit zijn hoofd kan, dit omdat ik ze niet via google kan vinden, wel deze : net time \\%servername% /set /yes <-- dit om ervoor te zorgen dat als iemand zijn tijd veranderd, en opnieuw inlogd de tijd teruggaat.

@marccom Bedankt man dit is zeker nuttig, alleen jammer dat het niet als batch is ^^ Bedankt voor je replie

@dailyleaf, zoals in mijn post geschreven, ik kan er niet meer vinden en heb er zeker 2 uur naar gezocht ;)

Bedankt in ieder geval voor jullie hulp zo ver :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 16:25
he huh.. waarom wil je iets gaan doen terwijl je het niet nodig hebt?
Timeservices kun je ook instellen via GPO's..!
user mappings kun je instellen als GPO

en je variabelen kun je zien met commando "set" in cmdprompt

gebruik gewoon veel 'cases'

IF jijbentgeinteresseerd GOTO kijkhierdan

ow; dit is wel reuze spannend:

" run as" via batch: het encrypten van adminpassworden die je normaal gebruikt in je batches

lsrunas

je kunt echt heeeel veel met batch

edit:
voorbeeld van een script wat ik gebruik na het deployen van een sysprep image:
:kijkhierdan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
@ECHO off

ECHO De huidige computernaam is: 
ECHO %computername%
"c:\Drivers\choice.exe" /c:jn Is dit de goede naam?

IF %ERRORLEVEL% == 1 GOTO END

> ~userin.vbs echo strUserIn = InputBox("Vul nieuwe computernaam in") 
>> ~userin.vbs echo Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") 
>> ~userin.vbs echo strFileName = fs.BuildPath(Wscript.ScriptFullName ^& "\..", "~userin.bat") 
>> ~userin.vbs echo strFileName = fs.GetAbsolutePathName(strFileName) 
>> ~userin.vbs echo Set ts = fs.OpenTextFile(strFileName, 2, True) 
>> ~userin.vbs echo ts.WriteLine "set userin=" ^& strUserIn 
>> ~userin.vbs echo ts.Close 

START /w wscript.exe ~userin.vbs 
del ~userin.vbs 

CALL ~userin.bat 
DEL ~userin.bat 

ECHO now entering the data to compname...
"C:\drivers\compname.exe" /c %userin%
PAUSE
ECHO ...
zwsreg /unreg
ECHO ...
zwsreg
ECHO ...

:END
ECHO Kill script, nothing to do!

:: gemaakt door sam jongenelen augustus 2006 voor het chasse theater. simpele omschrijving: vraag uit de userinput of het de goede naam is, zo ja- ga door, zo nee,
:: maak dan een vbscript en vul nieuwe naam in. deze variabele "userin" wordt dan weer gebruikt icm de tool "compname.exe" die de computernaam kan veranderen
::choice.exe is een tool die niet in windows 2000 bestaat, daarom ook in image geplaatst

extra uitleg:

ik maak via een batch een vbs aan die het mogelijk maakt om variabelen (in dit geval de ingegeven computernaam) kan onthouden. batch kan dit niet. deze gebruikt hij met compname.exe om de comuter te hernoemen

deze gebruik ik om een profilebackup te maken als er een nieuwe pc wordt ingericht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
@echo off

start %windir%\system32\notepad.exe SERVERNAAM\Applicaties\mdbackupwks\naarlan.txt
wait
wait
wait

kill notepad

p:
cd\
md wksbackup
cd wksbackup
md %computername%
cd %computername%
md naarlan
md naarpc
md OfficeCustomized
md RegKey
md XLSTART
md OPSTARTEN

ECHO copy regkey userdefinedplaces office
regedit.exe /E p:\wksbackup\%computername%\RegKey\mijnlocaties.reg "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\Open Find\Places\UserDefinedPlaces"

Echo copy xlstart
md xlstart
xcopy "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART" p:\wksbackup\%computername%\xlstart\ /y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\xlstart.txt

Echo copy wrdstart
md wrdstart
xcopy "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Word\OPSTARTEN" p:\wksbackup\%computername%\wrdstart\ /y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\wrdstart.txt

Echo Copy Sjablonen (o.a. normal.dot)
xcopy "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Sjablonen" p:\wksbackup\%computername%\Sjablonen\ /y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\sjablonen.txt

Echo Copy Custom.dic
xcopy "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Proof" p:\wksbackup\%computername%\Proof\ /y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\custom.txt

Echo autocorrectielijsten
xcopy "%userprofile%\Application Data\Microsoft\office\*.acl" p:\wksbackup\%computername%\autocorrectie\ /y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\correctielijst.txt

Echo office customized files
xcopy "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Excel\Excel11.xlb" p:\wksbackup\%computername%\OfficeCustomized\ /y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\Excel11.xlb.txt
xcopy "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Office\Excel11.pip" p:\wksbackup\%computername%\OfficeCustomized\ /y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\Excel11.pip.txt
xcopy "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Office\Word11.pip" p:\wksbackup\%computername%\OfficeCustomized\ /y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\Word11.pip.txt

Echo copy user.xlb
Xcopy c:\winnt\%username%*.xlb p:\wksbackup\%computername%\ /y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\user.xlb.txt

Echo copy Favorieten
xcopy "%userprofile%\Favorieten" p:\wksbackup\%computername%\Favorieten /I/E/y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\favorieten.txt

Echo copy Bureaublad
xcopy "%userprofile%\Bureaublad" p:\wksbackup\%computername%\Bureaublad /I/E/y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\bureaublad.txt

Echo copy Protime
if exist "%userprofile%\Application Data\protime\" xcopy "%userprofile%\Application Data\protime" p:\wksbackup\%computername%\protime /I/S/y/F >p:\wksbackup\%computername%\naarlan\protime.txt

en zo hoef ik helemaal niets te doen als er weer eens een workstation kapot is :) ik hou me liever bezig met leuke dingen :)

[ Voor 108% gewijzigd door sjongenelen op 22-05-2007 16:08 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Nymf voor je reply ^^

Hier heb ik wat aan :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:27:
Bedankt Nymf voor je reply ^^

Hier heb ik wat aan :)
aangezien dat Dailyleaf dat niet deed ;)

/me TheNymf zwaait naar dailyleaf

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Nymf, dik bedankt voor je hulp :)

Nu jij zo'n lui iemand bent :P Ik heb : een digitale tachograaf (voor Daf vrachtwagens).

Wanneer ik deze uitlees, krijg ik wat bestanden etc. Deze wil ik in de open share op mijn netwerk van de zaak.

Er moet een .bat bestand worden gemaakt, dit om alle bestanden uit (bijv) F:\download, die beginnen met een M, C of een S te kopieeren naar de server.

Enig idee?
Bedankt zovast :)

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 14:12

Urk

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 02:57:
Nymf, dik bedankt voor je hulp :)

Nu jij zo'n lui iemand bent :P Ik heb : een digitale tachograaf (voor Daf vrachtwagens).

Wanneer ik deze uitlees, krijg ik wat bestanden etc. Deze wil ik in de open share op mijn netwerk van de zaak.

Er moet een .bat bestand worden gemaakt, dit om alle bestanden uit (bijv) F:\download, die beginnen met een M, C of een S te kopieeren naar de server.

Enig idee?
Bedankt zovast :)
Dat is supermakkelijk te doen met KixTart (en evt. KixForms). Probeer het eens, je kan je hele Windows XP clients helemaal customizen!
Het enige wat mij nog niet gelukt is met Kixtart of GPO is om in Windows XP standaard de performance op non-animating te zetten.

Dus Control Panel --> System --> Advanced --> Performance Settings --> Adjust for best performance.
Dit zodat je niet meer die irritante animaties hebt, maar het schijnt dat die instelling niet in het registry word opgeslagen, althans, niet direct.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-03 10:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dat is niet de bedoeling van dit forum.
wij gaan hier niet lappen custom codes oplepelen in de hoop dat daar iets van je gading tussen zit.

Kijk eens rond op http://www.kixtart.org/index.asp , download daar de handleiding en zoek zelf eens op google : http://www.google.nl/sear...l&q=kixtart+samples&meta=

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.