Probleem met SATA dvd brander en HDD RAID 0 config

Pagina: 1
Acties:

• Zagosch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Probleem:

Ik heb thuis een raid 0 config met 2 raptors en een sata dvd brander van samsung, ze zitten op dezelfde controller van mijn moederbord.
Het probleem is de overdracht van data, als ik windows wil installeren duurt het enorm lang met laden van gegevens vanaf de cd, alles wat de hardeschijven moeten verwerken gaat wel snel, alleen als hij iets van de cd wil afhalen gaat het langzaam. Dit probleem blijft zich houden nadat windows is geinstalleerd en moederbord drivers zijn geinstalleerd. Ik heb geen idee wat het kan wezen.
Het heeft bij aankoop niet gewerkt, daarna een tijdje wel weer goed gewerkt, maar nu werkt het niet weer.

wat heb ik gedaan:
Andere windows cd geprobeerd
nieuwste raid drivers bij installatie van windows gebruiken
firmware update dvd brander
andere kabel
andere aansluiting

Config:

Core 2 duo e6600 @ 3ghz
P5N32 SLI Premium
2G GEIL 4-4-4-12 800 mhz
ATI x1950xt videokaart
2x raptor 36 in raid 0
1 x ide 250 gb
1 x ide 160 gb
1 x sata 250 gb
1 x sata dvd brander samsung

Heeft iemand dit vaker meegemaakt of heeft iemand een oplossing?

Ik hoor het graag.

Edit: Type brander: SH S183A
Firmware Versie: SB02

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Aangezien het niet consistent is vraag ik me af of het niet aan de gebruikte cd's/dvd's ligt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
Staat de poort die je voor je brander gebruikt in RAID-modus? Je kunt bij jouw bord per poort kiezen of je dat wilt enablen, ik zou het alleen voor de twee poorten waar je raptors opzitten aanzetten en voor je brander uitlaten (manual hoofdstuk 4.4.7).

En gaat het alleen traag als je iets van cd naar je RAID array kopiëert? Heb je al eens geprobeerd met iets als Nero CD-DVD Speed de doorvoersnelheid van je drive te benchmarken? Heb je de mogelijkheid om datzelfde, met dezelfde cd, eens in een andere PC te proberen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+