Probleem:
Ik heb thuis een raid 0 config met 2 raptors en een sata dvd brander van samsung, ze zitten op dezelfde controller van mijn moederbord.
Het probleem is de overdracht van data, als ik windows wil installeren duurt het enorm lang met laden van gegevens vanaf de cd, alles wat de hardeschijven moeten verwerken gaat wel snel, alleen als hij iets van de cd wil afhalen gaat het langzaam. Dit probleem blijft zich houden nadat windows is geinstalleerd en moederbord drivers zijn geinstalleerd. Ik heb geen idee wat het kan wezen.
Het heeft bij aankoop niet gewerkt, daarna een tijdje wel weer goed gewerkt, maar nu werkt het niet weer.
wat heb ik gedaan:
Andere windows cd geprobeerd
nieuwste raid drivers bij installatie van windows gebruiken
firmware update dvd brander
andere kabel
andere aansluiting
Config:
Core 2 duo e6600 @ 3ghz
P5N32 SLI Premium
2G GEIL 4-4-4-12 800 mhz
ATI x1950xt videokaart
2x raptor 36 in raid 0
1 x ide 250 gb
1 x ide 160 gb
1 x sata 250 gb
1 x sata dvd brander samsung
Heeft iemand dit vaker meegemaakt of heeft iemand een oplossing?
Ik hoor het graag.
Edit: Type brander: SH S183A
Firmware Versie: SB02
Ik heb thuis een raid 0 config met 2 raptors en een sata dvd brander van samsung, ze zitten op dezelfde controller van mijn moederbord.
Het probleem is de overdracht van data, als ik windows wil installeren duurt het enorm lang met laden van gegevens vanaf de cd, alles wat de hardeschijven moeten verwerken gaat wel snel, alleen als hij iets van de cd wil afhalen gaat het langzaam. Dit probleem blijft zich houden nadat windows is geinstalleerd en moederbord drivers zijn geinstalleerd. Ik heb geen idee wat het kan wezen.
Het heeft bij aankoop niet gewerkt, daarna een tijdje wel weer goed gewerkt, maar nu werkt het niet weer.
wat heb ik gedaan:
Andere windows cd geprobeerd
nieuwste raid drivers bij installatie van windows gebruiken
firmware update dvd brander
andere kabel
andere aansluiting
Config:
Core 2 duo e6600 @ 3ghz
P5N32 SLI Premium
2G GEIL 4-4-4-12 800 mhz
ATI x1950xt videokaart
2x raptor 36 in raid 0
1 x ide 250 gb
1 x ide 160 gb
1 x sata 250 gb
1 x sata dvd brander samsung
Heeft iemand dit vaker meegemaakt of heeft iemand een oplossing?
Ik hoor het graag.
Edit: Type brander: SH S183A
Firmware Versie: SB02