System battery voltage low

Pagina: 1
Acties:
  • 872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:27
Weet niet of ik in het goede forum zit maar kreeg net een vreemde error.
Toen ik mijn pc net opstarte kreeg ik een zwart scherm met de volgende melding te zien.
Alert! System battery voltage is low. F1 to continue. F2 for setup utility
Nu heb ik hier op gegoogeld en deze link wel gevonden, maar daar ontstond het probleem wegens stroomuitval. Bij mij is helemaal geen stroomuitval geweest. De error kwam ineens bij het opstarten.

Nu heb ik gelezen dat er op mijn moederboard een batterijtje zit die ik moet verwisselen alleen hoe ga ik dat doen? Ik ben redelijk onhandig wat betreft de hardware kant van een pc en ben dan ook redelijk bang dat ik m'n hele systeem om zeep ga helpen.
En weet iemand of dit universele batterijen zijn of zijn die specifiek voor moederboards. Ik heb een Dell Dimension 8300 alleen geen idee wat voor moederboard :$

Hoop dat iemand een tipje kan geven hoe ik het beste te werk kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 22:36
standaard mobo batterijtje 3V, pak er desnoods eentje van kapot mobo ofzo

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Haal gewoon het batterijtje eruit en loop er mee naar de winkel. Heb er zelf wel eens eentje gekocht bij de HEMA O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, zijn idd gewoon standaardbatterijen. Alleen zul je bij een Dell misschien wel een beetje meer moeten zoeken waar ie zit. Maar is zo'n glanzend metalen dingetje, zo'n knoopcel. Kan eigenlijk niet missen. Die dingen kun je gewoon bij het Kruidvat halen. Kost ook nog eens niet zoveel :)

Wel uitkijken met loshalen dat je het evt klemmetje niet afbrekt, want dan ben je verder van huis ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:25

BTS

is volgens mij idd een gewone knoopbatterij en je kan op je ouwe (die in je mobo) zien wat voor een je nodig hebt kwa voltage.
^^ zeggen hetzelfde ik ben te laat

[ Voor 12% gewijzigd door BTS op 22-05-2007 13:14 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gratis tip 1 : Schrijf eerst ALLE settings van je BIOS op voordat je de batterij gaat vervangen! Zodra je die vervangt zal je BIOS namelijk weer de standaard waardes hebben die mischien niet kloppen bij jouw configuratie. Tijdens het opstarten van je PC zie je even hoe je in je BIOS moet komen, je ziet zoiets als "Press F12 to enter BIOS".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:27
Hehe leuk :)

Thnx voor de tips. Ga van de week maar eens kijken of dit me gaat lukken.

Dank voor de tips!
Pagina: 1