[MySQL]Error 1045 kan niet inloggen op remote server*

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jasperde_Lange
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb op mijn remote server mysql draaien, via phpmyadmin die op die server draait kan ik prima de dbases editen, maar ik wil met mysql-front vanaf mijn eigen pc de dbases kunnen editen.

Echter met de goede inloggegevens e.d. krijg ik error 1045: Acces denied for user "jasper@x060087.ocp-s.tudelft.nl" (Using password: YES)

ik vul in dat ik wil inloggen met username 'jasper' en het password, maar ik krijg als error dat ik probeerde in te loggen met de username 'jasper@x060087.ocp-s.tudelft.nl'. Hoe komt het dat dit erachter geplakt wordt? ik denk nl. dat dat de oorzaak is van het niet in kunnen loggen..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heeft jasper ook rechten om remote in te loggen? Zie http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/access-denied.html

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 22-05-2007 13:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan log je toch in met jasper@remote_ip?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:49
Het gedeelte achter de @ geeft de locatie aan vanaf waar je in probeert te loggen. Het x060087.ocp-s.tudelft.nl gedeelte is dus je huidige hostname.
De reden dat je niet mag inloggen is waarschijnlijk dat voor jouw gebruikersaccount is ingesteld dat er alleen vanaf localhost mag worden ingelogd. Om dit te veranderen moet je bij de systeembeheerder zijn, die zou remote acces kunnen toestaan. Maar ik vrees dat het niet zonder reden is uitegschakeld...

Regeren is vooruitschuiven

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54
Mysql baseert de authenticatie op basis van de username en de host erbij (vandaar ook user@hostname). Je zou even moeten checken of de user jasper toevallig niet alleen vanaf localhost mag connecten. Makkelijkste is dan om de host definitie aan te passen naar %, da's een wildcard waardoor je vanaf overal mag inloggen.

offtopic:
Spuit 11...

[ Voor 5% gewijzigd door DJ Buzzz op 22-05-2007 13:08 ]

• Jasperde_Lange
@RobIII:

ik zie niet waar ik dat soort instellingen kan wijzigen. Mijn remote server daar draait Cpanel op. Via CPanel kom ik bij PHPMyadmin, waar ik inlog met username jasper. Ik kan niet vinden waar ik dat soort instellingen kan vinden om remote inloggen te activeren.

@CodeCaster:

MySQL-front plakt zelf dat adres achter de @ eraan. Ik heb daar geen invloed op..

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54
Kun je zelf bij het gebruikersbeheer van MySQL? Anders moet je waarschijn je hoster vragen of zij dat voor je willen aanpassen...

• Jasperde_Lange
Ah, ik heb in Cpanel de truc gevonden. % werkt inderdaad.
Bedankt!
Pagina: 1