Toon posts:

[Enquete] Open standaard voor biometrische wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 20:38

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Ik ben, samen met twee andere studenten, vanuit de Universiteit van Amsterdam onderzoek aan het doen naar een manier om 'zwakke' wachtwoorden 'sterk' te maken. Dit wordt gedaan door het typgedrag van de gebruiker te analyseren en registreren en deze biometrische informatie toe te voegen aan het wachtwoord. Dit heet ook wel Keystroke Dynamics.

Het sterkte van keystroke dynamics is dat je 2 vormen authenticatie combineert namelijk:
- Iets wat je bent (typgedrag)
- Iets wat je weet (je wachtwoord)

Omdat er veel data nodig is om de biometrische typeigenschappen te analyseren, heb ik toestemming gehad van een modje om deze test te promoten. De test staat op http://keystroke.projects.os3.nl. Na het doen van deze test wordt er weergegeven wat het typgedrag is in vergelijking met het typgedrag van een ander persoon (je kan ook zelf gewoon een stuk trager tikken).

Help ons alsjeblieft, ga naar http://keystroke.projects.os3.nl!!

Wij willen de gegevens die we vergaren analyseren om te kijken wat de toegevoegde informatie is (information gain) bij keystroke dynamics.

Ik heb netjes toestemming gehad van de modjes om deze enquete te posten, maar in ieder geval alvast bedankt voor jullie bijdrage!

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Anoniem: 9942

Bestaat het risico niet dat je een wachtwoord na 20 (of 100, of 1000) keer gebruiken door oefening heel anders typt dan de eerste keer dat je het voor ogen krijgt?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 9942 op 23-05-2007 08:23]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Helemaal lekker werkt de test nog niet.
Heb hem net doorgelopen maar vaak moest ik een keer of 3 op de ok knop drukken voordat ik opnieuw het username/wachtwoord combo kon invoeren.

Ook krijg ik geen grafiek te zien.

IE7, vista.

• pharz
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Test doorlopen, geen problemen ondervonden (IE6, winxpsp2).
Succes met het onderzoek.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Test gedaan (IE7 x64, Vista) werkt goed, alleen moet ik soms 2 keer klikken op de 'ok' knop om opnieuw het wachtwoord in te voeren (zou fijner werken als je daarvoor ook gewoon op enter mag rammen).

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Neok_ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:51:
Test gedaan (IE7 x64, Vista) werkt goed, alleen moet ik soms 2 keer klikken op de 'ok' knop om opnieuw het wachtwoord in te voeren (zou fijner werken als je daarvoor ook gewoon op enter mag rammen).
Je kunt op de spatiebalk 'rammen'.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
test ook doorlopen... heb "de andere laten inloggen" zelf gedaan alleen met 1 vinger getypt... grappig dat dan die dwell times wel redelijk gelijk blijven...

interessant onderzoek... succes ermee en hou ons op de hoogte...

• Bor
  • Laatst online: 17:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Biometrische zaken zijn niet "iets wat je hebt" maar "iets wat je bent". Iets wat je hebt is een fysiek iets (een smartcard bv).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De test gedaan en ook de laatste keer door iemand anders in laten loggen. Het verschilde wel maar niet al te veel.
Ik vraag me af of je dwell time niet anders is als je bijvoorbeeld een laptop of flat keyboard hebt. Andere soort toetsen dus aanslag is anders.

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Anoniem: 9942 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:23:
Bestaat het risico niet dat je een wachtwoord na 20 (of 100, of 1000) keer gebruiken door oefening heel anders typt dan de eerste keer dat je het voor ogen krijgt?
Klopt, hebben we al rekening mee gehouden. Je zou bijvoorbeeld een waarschuwing kunnen geven als iemand te dicht bij de rand komt dat deze opnieuw zijn wachtwoord in moet tikken om een 'nieuw' gemiddelde te definieren.

job schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:27:

IE7, vista.
Als er teveel backspace gebruikt wordt, kunnen we geen 'goede' meting doen. Het zou kunnen zijn dat dat het probleem was.
Neok_ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:51:
Klopt, hebben we bewust voor gekozen. Je tikt toch ook standaard je wachtwoord niet 20x achter elkaar. Het zorgt er voor dat je gewoon 'even' een denk pauze nodig hebt en dus stopt.
Edwardvb schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:53:
interessant onderzoek... succes ermee en hou ons op de hoogte...
Zal ik doen in dit topic!
Bor de Wollef schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:55:
Biometrische zaken zijn niet "iets wat je hebt" maar "iets wat je bent". Iets wat je hebt is een fysiek iets (een smartcard bv).
Oeps, stomme three factor authentication dingen. Ik heb het aangepast in de startpost.
sajoku schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:02:
Ik vraag me af of je dwell time niet anders is als je bijvoorbeeld een laptop of flat keyboard hebt. Andere soort toetsen dus aanslag is anders.
Dat zou heel goed kunnen. Hebben we (nog) geen rekening gehouden. Het wordt waarschijnlijk iets voor "Future Research".

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
zo! graag gedaan hoor :) veel succes met jullie onderzoek!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Bor

Bor

Mysteryman schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:22:
[...]

Oeps, stomme three factor authentication dingen. Ik heb het aangepast in de startpost.
:) Ook in het onderzoek goed doen he ;)

Ik heb de test nog niet uitgevoerd maar zal dat later nog even doen.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
W&L blijft een discussieforum. Enkel melden dat je de enquete ingevuld hebt is niet de bedoeling. :)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan je aangeven hoe de verzamelde gegevens geanalyseerd worden en in hoeverre het eerder genoemde leereffect dat Captain Proton aanhaalt hierin gedisconteerd zit?

Ben je van mening dat het volstaat om de analyse eenmalig te doen of wordt er bij elke invoer gekeken wat de invloed van de laatste gegevens zijn?

• Bor

Bor

[...]

Klopt, hebben we al rekening mee gehouden. Je zou bijvoorbeeld een waarschuwing kunnen geven als iemand te dicht bij de rand komt dat deze opnieuw zijn wachtwoord in moet tikken om een 'nieuw' gemiddelde te definieren.
Introduceer je daarmee niet een nieuwe zwakheid? Hoe detecteer je dat het de goede gebruiker is waarvan de typ eigenschappen door de tijd gaan afwijken of dat het iemand anders is die wat betreft typ eigenschappen erg op de "goede gebruiker" lijkt?

Is dit overigens niet erg makkelijk te omzeilen met een keylogger met playback (timed) mogelijkheid (misschien zelfs mechanisch afhankelijk van wat je wilt beschermen / waar iemand zich toegang toe twil forceren) en daarom een minder geschikte biometrische beveiliging?

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Introduceer je daarmee niet een nieuwe zwakheid? Hoe detecteer je dat het de goede gebruiker is waarvan de typ eigenschappen door de tijd gaan afwijken of dat het iemand anders is die wat betreft typ eigenschappen erg op de "goede gebruiker" lijkt?
Nope, je zou natuurlijk de wijziging pas door kunnen laten komen als de gebruiker meerdere keren tegen de rand aan zit (er vanuit gaant dat de 'slechte' gebruiker niet iedere keer inlogd). Daarnaast heb je ook nog steeds het 'wachtwoord' gedeelte wat een extra beveiliging is.

Tevens is het heel moeilijke (vrijwel onmogelijk) om het ritme van iemand over te nemen bij ZIJN wachtwoord. Je kan luisteren (naar het typgedrag) wat je wil... maar het is echt heel moeilijk (blijkt ook uit de tests!)
Bor de Wollef schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Is dit overigens niet erg makkelijk te omzeilen met een keylogger met playback (timed) mogelijkheid (misschien zelfs mechanisch afhankelijk van wat je wilt beschermen / waar iemand zich toegang toe twil forceren) en daarom een minder geschikte biometrische beveiliging?
Uiteraard, het is geen 'perfecte' oplossing; maar als je RSA token gestolen wordt dan heb je ook een probleem; als je vinger afgehakt wordt (vingerscan) dan heb je ook een probleem, als je SSH keys gestolen worden heb je ook een probleem enz.

Authenticatie is gewoon heel moeilijk waterdicht te krijgen, wij zoeken gewoon naar een versterkte manier van authenticatie.

• Bor

Bor

Mysteryman schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:12:
Tevens is het heel moeilijke (vrijwel onmogelijk) om het ritme van iemand over te nemen bij ZIJN wachtwoord. Je kan luisteren (naar het typgedrag) wat je wil... maar het is echt heel moeilijk (blijkt ook uit de tests!)
Opnemen, keyloggen etc. Jij gaat uit van een menselijke "luistervink" in deze wat denk ik niet altijd zo zal zijn, zeker niet wanneer deze vorm van authenticatie breed ingezet zal worden om informatie met een behoorlijke waarde te beschermen.
Uiteraard, het is geen 'perfecte' oplossing; maar als je RSA token gestolen wordt dan heb je ook een probleem; als je vinger afgehakt wordt (vingerscan) dan heb je ook een probleem, als je SSH keys gestolen worden heb je ook een probleem enz.
Bij het geval van een RSA token heb je inderdaad nog het wachtwoord over. Het kwijt zijn van een RSA token is echter wel iets wat opvalt EN de code op de token is iets wat steeds wijzigd en ook nog eens in lijn moet lopen met de seed op de RSA server. Dit is imho moeilijker te omzeilen. Bovendien is een RSA token replay bestendig wat de hier voorgestelde methode voor zover ik kan zien niet is. Sterker nog, zoals ik het nu zie is deze methode erg replay gevoelig. Helemaal omdat de attacker zelf minimale wijzigingen kan aanbrengen in het eenmaal opgenomen signaal.
Authenticatie is gewoon heel moeilijk waterdicht te krijgen, wij zoeken gewoon naar een versterkte manier van authenticatie.
Zeker is dat moeilijk en ik vind dit onderzoek dan ook heel interessant. Ik denk alleen dat deze vorm van authenticatie een iets minder grote barriere op zal werpen dan bv 2 factor authenticatie op basis van bv de door jou aangehaalde RSA tokens. Meestal zie je biometrische toepassingen trouwens als 3e factor worden toegepast.

Heb je zelf een risico analyse of SWOT analyse uitgevoerd op de voorgestelde authenticatiemogelijkheid? Ben je van plan dit ook echt in te gaan zetten / aan te bieden of blijft het in eerste instantie bij een onderzoek?

[Voor 4% gewijzigd door Bor op 23-05-2007 13:27]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anoniem: 9942 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:23:
iedere keer dat je inlogt kun je toch weer opnieuw toevoegen aan het leeralgoritme... zo blijft het systeem leren en zich aanpassen aan je (verbeterde?) typesnelheid...

• Pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 22:52

Pt0x

Why are we here..

done.

werkt wel aardig, user,pass,enter,spatie,herhaal.

Hoeveel resultaten willen jullie in totaal verzamelen, en kan je hier af en toe wat info posten over wat jullie bereikt hebben, dit vindt ik namelijk wel een aardig onderzoek.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07-2022
Klopt, hebben we bewust voor gekozen. Je tikt toch ook standaard je wachtwoord niet 20x achter elkaar. Het zorgt er voor dat je gewoon 'even' een denk pauze nodig hebt en dus stopt.
Hmm ik heb gewoon enter gebruikt om in te voeren en dat werkte elke keer gewoon. Wat ik wel weer irritant vond is dat je bij het volgende scherm weer niet door kunt met enter en daar weer spatie moet gebruiken, maar na 2x heb je dat ook wel door. Nu gaat je onderzoek natuurlijk niet over usuability ;) maar goed. In ieder geval is het wel zo dat ik, vooral de laatste 15 wachtwoorden, in een flow heb ingetypt (naam tab wachtwoord enter spatie - repeat). Aangezien je dat blijkbaar wilt voorkomen zou ik daar dus nog even wat aan doen :). Aan de andere kant type ik normaal mijn wachtwoorden ook in een 'flow' in... ik denk er nooit over na eigenlijk, zeker niet wachtwoorden die ik veel gebruik, dus is het ook belangrijk dat zoiets terug komt in het biometrische patroon. Lijkt me :).
Nope, je zou natuurlijk de wijziging pas door kunnen laten komen als de gebruiker meerdere keren tegen de rand aan zit (er vanuit gaant dat de 'slechte' gebruiker niet iedere keer inlogd). Daarnaast heb je ook nog steeds het 'wachtwoord' gedeelte wat een extra beveiliging is.
Waar ik eerder aan denk is elke keer als het wachtwoord goed wordt ingevoerd (en het dus ook binnen het biometrische patroon valt) deze nieuwe invoer aan de dataset toe te voegen en oudere data te verwijderen, zodat de data mee-evolueert met de gebruiker.

Verder nog een puntje om op te letten: je gebruikt Flash (of Flex, maar de interpreter is hetzelfde) en die timers zijn echt ontzettend onnauwkeurig. Daar ben ik al regelmatig tegenaan gelopen in mijn projecten. Nu weet ik niet of jullie timers gebruiken (het kan makkelijker en logischer zonder, maar geheel onlogisch zouden timers nu ook weer niet zijn) maar dan hoop ik dat je iets hebt om daar rekening mee te houden.

Last but not least: heel interessant onderzoek dit, succes!

Edit: ohja... ik heb de test 2x moeten doen omdat m'n pc vastsloeg (ligt niet aan jullie app, iets met het geheugen zit ws niet helemaal lekker) tijdens de eerste keer, de eerste (onvolledige) set van [ip] kan je dus negeren.

[Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 24-05-2007 09:32]

met een hamer past alles

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:25:
Heb je zelf een risico analyse of SWOT analyse uitgevoerd op de voorgestelde authenticatiemogelijkheid? Ben je van plan dit ook echt in te gaan zetten / aan te bieden of blijft het in eerste instantie bij een onderzoek?
De risico analyse hebben we uitgevoerd. We hebben namelijk eerst een uur het Internet en de UvA bibliotheek doorgeneusd om te kijken wat voor previous work er al aan gedaan was. Toen viel het ons op dat de resultaten heel erg uiteen liepen. Daarom voor ons een rede om uit te zoeken hoe het precies zit.

Het is in iedergeval wel mijn idee dit in te gaan zetten (ik weet niet hoe mijn groepsgenoten er naar kijken ...) Het zou bijvoorbeeld een mooi Open Source projects kunnen worden, met extenties voor verschillende applicaties (TrueCrypt, PHPBB etc).
Pt0x schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:13:
Hoeveel resultaten willen jullie in totaal verzamelen, en kan je hier af en toe wat info posten over wat jullie bereikt hebben, dit vindt ik namelijk wel een aardig onderzoek.
Het makkelijkste antwoord: Zo veel mogelijk.
Punksmurf schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:48:
[...]

Verder nog een puntje om op te letten: je gebruikt Flash (of Flex, maar de interpreter is hetzelfde) en die timers zijn echt ontzettend onnauwkeurig. Daar ben ik al regelmatig tegenaan gelopen in mijn projecten. Nu weet ik niet of jullie timers gebruiken (het kan makkelijker en logischer zonder, maar geheel onlogisch zouden timers nu ook weer niet zijn) maar dan hoop ik dat je iets hebt om daar rekening mee te houden.

Last but not least: heel interessant onderzoek dit, succes!

Edit: ohja... ik heb de test 2x moeten doen omdat m'n pc vastsloeg (ligt niet aan jullie app, iets met het geheugen zit ws niet helemaal lekker) tijdens de eerste keer, de eerste (onvolledige) set van 86.*.*.* kan je dus negeren.
Daarom gebruiken we ook een swf, omdat het gevoelig is... En ja, we gebruiken timers :)

overigens tnx voor het doorgeven! ik heb je IP genoteerd dus je mag hem weer weghalen uit dit voor-zeer-veel-mensen-dus-ook-voor-scriptkidies-toegankelijke forum ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

Als er teveel backspace gebruikt wordt, kunnen we geen 'goede' meting doen. Het zou kunnen zijn dat dat het probleem was.
Heb de backspace knop zo goed als niet (volgens mij helemaal niet) gebruikt.
Ik kreeg ook helemaal geen uitslag te zien. Ik klik na de laatste maal het wachtwoord invoeren op ok, en de test begon opnieuw.

[Voor 6% gewijzigd door job op 23-05-2007 20:19]

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07-2022
Mysteryman schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:11:
[...]

Daarom gebruiken we ook een swf, omdat het gevoelig is... En ja, we gebruiken timers :)

overigens tnx voor het doorgeven! ik heb je IP genoteerd dus je mag hem weer weghalen uit dit voor-zeer-veel-mensen-dus-ook-voor-scriptkidies-toegankelijke forum ;)
Volgens jou zijn de timers in Flash wel nauwkeurig dan? 't Veroorzaakt hier niets dan problemen (behalve getTimer(), maar die lanceert dan ook geen events), omdat ze nogal eens in de war worden gebracht door de framerate. Ik moet nu weg, ga hier straks op verder [to be edited].

Nu, ik heb voor je gezocht maar ik kan het helaas niet meer vinden. Er is in ieder geval een stukje tekst van Adobe waarin aan wordt gegeven waarom ze niet nauwkeurig zijn het het heeft er mee te maken dat Timer Events gelanceert worden om en nabij het frame dat het dichtst in de buurt komt van het moment waarop het event gelanceert moet worden, maar ook weer niet helemaal precies. Zou je dus een filmpje hebben op 25fps dan is de resolutie van de timer ongeveer 1000/25 = 40ms, maar dit gaat ook weer niet altijd op.

[Voor 28% gewijzigd door Punksmurf op 24-05-2007 19:53]

met een hamer past alles

• Bor

Bor

Mysteryman schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:11:
[...]

De risico analyse hebben we uitgevoerd. We hebben namelijk eerst een uur het Internet en de UvA bibliotheek doorgeneusd om te kijken wat voor previous work er al aan gedaan was. Toen viel het ons op dat de resultaten heel erg uiteen liepen. Daarom voor ons een rede om uit te zoeken hoe het precies zit.
Ik doel meer op een analyse van de methode op zich waarbij je kijkt wat de zwakheden in de bedachte authenticatie methode zijn en hoe je deze zo optimaal mogelijk het hoofd zal kunnen bieden. Dit in release tot keyloggers, audio recording etc.

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
En hoe gaat het systeem om met bijvoorbeeld dronkenschap? Het lijkt me dat mensen die onder de invloed staan van alcohol en drugs, anders typen dan als ze nuchter zijn. Soms wil ik na een avondje stappen nog even snel iets doen op mijn computer. Moet ik dan voortaan maar eerst mijn roes uitslapen?

:)

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:42:
[...]

Ik doel meer op een analyse van de methode op zich waarbij je kijkt wat de zwakheden in de bedachte authenticatie methode zijn en hoe je deze zo optimaal mogelijk het hoofd zal kunnen bieden. Dit in release tot keyloggers, audio recording etc.
Uiteraard hebben we hier over nagedacht... Er zijn (zoals jij ook al zegt) een heleboel facetten aan deze vorm van authenticatie... We proberen het grootste gedeelte in ons verslag te zetten (waar ik hier wel een link van zal neerzetten).
El Cid schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:44:
[...]

En hoe gaat het systeem om met bijvoorbeeld dronkenschap? Het lijkt me dat mensen die onder de invloed staan van alcohol en drugs, anders typen dan als ze nuchter zijn. Soms wil ik na een avondje stappen nog even snel iets doen op mijn computer. Moet ik dan voortaan maar eerst mijn roes uitslapen?

:)
Ligt er aan of je verbeterde authenticatie wil gebruiken... zo niet, dan kan jij als nog beschonken achter je PC zitten ;)

• Bor

Bor

Er staat op dit moment ook een item op de frontpage waar jullie misschien iets aan kunnen hebben:

nieuws: Authenticatie via typemethode

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 09:04

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik gebruik dvorak in plaats van qwerty als ik tik (ik kan qwerty wel gewoon natuurlijk). Werkt dit nu veel beter voor mij omdat ik een heel andere manier van tikken heb door de andere indeling dan op een qwerty tobo?

[Voor 7% gewijzigd door Quarin op 17-06-2007 00:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik zie een ding fout aan je test. Je vraagt om patrick:water83 20 keer in te typen. Nu heb ik een paar biertjes gehad en ging dat een paar keer fout. Geheel nuchter zou mijn patroon er wellicht anders uitzien

Mijn eigen wachtwoorden welke ik al jaren gebruik (een voor webbased dingen, een voor offline dingen) typ ik met mijn ogen dicht foutloos zelfs als ik zwaar beschonken ben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee